ГЛОБАЛЬНИЙ ПІДХІД УНІВЕРСИТЕТУ УШИНСЬКОГО ДО РОЗВ`ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

У межах святкування 200-річчя Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського в м. Одесі 18-21 травня 2017 року відбувся ІІІ Міжнародний конгрес «Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі».

Організаторами Міжнародного конгресу виступили Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація університетів України, Одеська обласна державна адміністрація, Одеська міська рада, Одеський обласний інститут удосконалення вчителів, Освітньо-культурний центр «Інститут Конфуція» та ін.

У форумі взяли участь понад 1200 провідних фахівців, керівників закладів освіти, науковців, учителів та освітян із 17 країн: Грузії, Ізраїлю, США, Мексики, Японії, Кореї, Білорусі, Молдови, КНР, Литви, Латвії, Польщі, Чехії, Іраку, Туреччини, Німеччини, Румунії.

Перед початком конгресу Міністр освіти і науки України Лілія Михайлівна Гриневич зустрілася з викладачами та студентами, привітала колектив з ювілеєм і вручила нагороди. Вона також ознайомилася з музейною експозицією, присвяченою історичному шляху універистету.

На пленарному засіданні конгресу, яке розпочало роботу 19 травня 2017 року в головному корпусі Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, було розглянуто концептуальні підходи до підготовки сучасних педагогів, системні моделі підготовки вчителів у профільних університетах, а також перспективи модернізації системи підвищення кваліфікації педагогів.

Відкрив пленарне засідання ректор Університету Ушинського, академік  Олексій Якович Чебикін.

- Ми кожні п'ять років проводимо такі форуми й активно працюємо над розв`язанням актуальних проблем, які пов'язані з підготовкою сучасного вчителя. Дуже приємно, що на нашому пленарному засіданні ми концентруємо увагу на тих досягненнях у галузі підготовки сучасного педагога, які є в різних країнах. Буде дуже цікаво розглянути ці підходи й отримати уявлення, яким шляхом просуватися в перспективі розвитку нашої нової школи, —                     зазначив О. Я. Чебикін.

З вітальним словом до присутніх звернувся Перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Віталійович Ковтунець. Учасників конгресу також привітав заступник голови Одеської обласної державної адміністрації Сергій Валерійович Колебошин, який, до вступу на нинішню посаду, був учителем, директором загальноосвітньої школи і має значний педагогічний досвід.

— Дуже приємно, що свої ювілейні дати університет традиційно відзначає великими науковими форумами. Я добре розумію проблеми, які стоять перед  педагогічним товариством, оскільки теж є педагогом. На конгресі є можливість розглянути різні способи і підходи в розв`язанні цих проблем.

Учасники конгресу дізналися про особливості системи педагогічної освіти і цікавих підходах до організації професійної підготовки вчителів закордоном. Представники України, Ізраїлю, США, Грузії, Молдови, Білорусі, Кореї та Китаю розповідали про інноваційні шляхи, сучасні тенденції та перспективи розвитку університетської педагогічної освіти.

— Якість освіти значною мірою залежить від фінансування. Про який розвиток науки, наукові розробки може йти мова при нашому рівні зарплат? Усі проблеми суспільства пов'язані зі ставленням громадськості та влади до самої суті освіти — школа це не камера схову дітей, у яку їх можна покласти вранці, а ввечері забрати. Якість навчання залежить не тільки від фінансування. Важливо налагодити зв'язок між тим, що дається в школі, з тим, що згодом буде викладатися в університеті, а вищу освіту пов'язати з реальністю, — наголосив Петро Юрійович Саух, академік-секретар Національної академії педагогічних наук України.

Ректор Університету Ушинського, академік Олексій Якович Чебикін присвятив свій виступ презентації нової моделі підготовки вчителя майбутнього, у якій реалізується системно-діяльнісний підхід, що передбачає поступове наростання профільної підготовки педагогів з першого до останнього років навчання. При цьому вносяться радикальні зміни, що пов`язані з якісно новим рівнем формування компетентності їхньої професійно-педагогічної діяльності. Така модель передбачає: по-перше, переорієнтацію традиційної системи підготовки педагога з розпорядника-адміністратора на підготовку його як організатора спільної діяльності тих, хто навчається; по-друге, кардинальну зміну домінувального традиційного підходу в підготовці студентів-педагогів з переважного передавання знань на підготовку їх як розробників, проектантів навчальної діяльності, новаторів, спроможних упроваджувати інноваційні навчально-виховні технології; по-третє, зміну акцентів у навчально-методичному забезпеченні формування мислення студентів-педагогів з первинно-емпіричного на розвиток основ теоретичного та творчо-педагогічного мислення.

— Зазначена модель підготовки вчителя створює реальну можливість для формування таких узагальнених компетентностей, як організаційно-управлінської, індивідуально-проектувальної та індивідуально-креативної, — підкреслив                  О. Я. Чебикін.

У межах роботи конгресу «Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі» відбулися:

    • засідання трьох платформ: ректорів педагогічних університетів і деканів педагогічних факультетів «Стратегічні діалоги про глобальні виклики системи підготовки вчителя майбутнього», фахівців післядипломної освіти «Перспективи модернізації системи підвищення кваліфікації педагогів», іноземних та українських фахівців «Імплементація прогресивного університетського досвіду США в систему педагогічної освіти України»;

    • шість конференцій: «Психолого-педагогічні засади професійного становлення майбутного вчителя», «Підготовка майбутніх учителів початкової школи: сучасні виклики», «Підготовка та професійний розвиток вчителя математики: на шляху до нової школи», «Науково-методичні основи викладання точних та інженерних наук у системі вищої освіти: фізика; математика та комп`ютерні науки»; «Політико-правові, соціально-гуманітарні та економічні детермінанти підготовки педагогічних кадрів для сфери освіти», «Сучасні тенденції підготовки майбутніх учителів у галузі мистецької освіти»;
  • п`ять симпозіумів: «Дошкільна освіта: реалії та перспективи підготовки майбутніх фахівців», «Підготовка вчителів китайської мови в полікультурному просторі», «Сучасні виміри психологічної підготовки фахівців у системі універистетської освіти», «Глобальні та інформаційні впливи на систему підготовки вчителів-словесників», «Актуальні проблеми підготовки вчителя фізичної культури».

   Учасники конгресу виявили великий інтерес до серії майстер-класів, які підготували досвідчені освітяни — народні й заслужені вчителі, керівники закладів освіти, учені-педагоги Києва, Миколаєва, Харкова, Овідіополя, Одеси для вчителів початкової школи, природничо-математичних дисциплін, фахівців з фізичної культури та спорту тощо.

        На Фестивалі педагогічних інновацій понад тридцять провідних учителів і науковців з міст Одеси, Ізмаїла, Чорноморська, Кривого Рогу, Львова, Києва, Балти, Овідіополя, Болграда, Миколаєва, Біляївки та ін. презентували власний передовий досвід використання нових технологій роботи в сучасному освітньому просторі. По завершенню фестивалю компетентним журі були визначені кращі педагоги, які продемонстрували високий інноваційний потенціал. Дипломи і медалі «Педагог-новатор» переможцям вручили Перший заступник Міністра освіти і науки України В. В. Ковтунець і ректор Університету Ушинського  О. Я. Чебикін.

Останнє оновлення: Четвер, 01 червня 2017, 19:08

    

  fnsnf visegrad fundУрядовий контактний центр                                                                  eua konfucius    
  tempus pedpresa mon.gov observatory