Лазоренко Тетяна Миколаївна – кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики практичної психології.
Освіта: Одеський державний педагогічний інститут імені К. Д. Ушинського, факультет початкового навчання, спеціальність "Педагогіка і методика початкового навчання, шкільна психологія" (1988?1993 рр.).
Захистила дисертацію у 2002 р. на тему: "Психологічна адаптація до процесу навчання дітей 6-8 років із затримкою психічного розвитку" (19.00.08 – спеціальна психологія) в Інституті дефектології АПН України (м. Київ), науковий керівник – доктор психологічних наук, професор кафедри клінічної психології Інституту післядипломної освіти Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова Вісковатова Тетяна Павлівна.
Професійна активність: В ПНПУ імені К. Д. Ушинського працює з 1995 р. (на той час – Одеський державний педагогічний інститут імені К. Д. Ушинського) викладачем кафедри психології. У 2006 році присвоєно вчене звання доцента кафедри педагогічної та вікової психології, з 2008 і до нині – доцент кафедри теорії та методики практичної психології.
Наукові інтереси: розвиток особистості в несприятливих умовах, психологічний супровід особистості з відхиленням розвитку, професійне консультування щодо проблеми особистості у реабілітаційних центрах.
Науково-організаційна діяльність: Т. М. Лазоренко науково-дослідну діяльність успішно поєднує з науково–організаційною – керує науково?дослідними роботами магістрантів, аспірантів. Під її керівництвом проходить психологічна практика на базах Наркологічних закладів та реабілітаційних центрах для дітей та дорослих.
Забезпечення дисциплін:
Клінічна психологія;
Функції та специфіка роботи психолога у клініці;
Основи психологічної практики..
Основні публікації: Опубліковано більше 50 наукових праць, серед яких: 2 науково-методичних рекомендацій щодо проходження виробничої практики для студентів-психологів, глосарій спеціальних термінів: спеціальна клінічна та патопсихологія (в співавторстві).
Останні статті:
1. Організація психологічного супроводження у навчально-виховних об’єднаннях / Т. М. Лазоренко // Наука і освіта. – 2004. – № 2. – С. 127–129.
2. Індивідуальні особливості реагування на хворобу хворих на різних стадіях хронічної ниркової недостатності / Т. М. Лазоренко // Наука і освіта. – 2005. – № 3-4. – С. 38–41.
- Влияние медикаментозной терапии на интеллектуальную деятельность больных туберкулезом / Т. М. Лазоренко // Наука і освіта. – 2007. – № 4-5. – С. 93–95.
4. Психологічне консультування Віл-інфікованої особистості / Т. М. Лазоренко // Наука і освіта. – 2008. – № 7. – С. 105–107.
5. Соціально-психологічна робота з родинами, яких виховуються діти з ДЦП / Т. М. Лазоренко, Ю. С. Головська // Наука і освіта: Спецвипуск. Проект "Проблеми емоційної регуляції діяльності", "Психологічна освіта в системі вищої школи". – 2009. – № 9. – С. 87–90.
6. Дослідження соціально-психологічного клімату та конфліктного реагування в підлітковому колективі / Т. М. Лазоренко, Ю. С. Головська // Наука і освіта: Спецвипуск "Психологія особистості: теорія, досвід, практика". – 2012. – № 6. – С. 121–125.
7. Глоссарий специальных терминов: специальная, клиническая и патопсихология / Т. Н. Лазоренко, И. П. Павлова. – Одесса: Феникс, 2012. – 120 с.
- Психологическая готовность студентов-психологов к профессиональной деятельности / Т. М. Лазоренко // Збірник праць Міжнар. наук.-практич. конф. молодих учених та студентів "Актуальні проблеми практичної психології". – Одеса, 2013. – С. 253–255.
9. Гра як засіб психокорекційної пізнавальної сфери дітей 3-6 років з ДЦП / Т. М. Лазоренко // Збірник праць Міжнар. наук.-практич. конф. молодих учених та студентів "Актуальні проблеми практичної психології". – Одеса, 2014. – С. 136–141.
- Диагностика и коррекция аутизма у детей 6-7 лет / Т. М. Лазоренко // Збірник праць Міжнар. наук.-практич. конф. молодих учених та студентів "Актуальні проблеми практичної психології". – Одеса, 2013. – С. 287–291.