16 жовтня 2024 р. на запрошення гаранта освітньо-професійної програми, докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри теорії та методики дошкільної освіти Людмили Березовської для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Дошкільна освіта. Практична психологія в закладах дошкільної освіти» була проведена гостьова лекція з теми «Готовність до інноваційної діяльності як професійна якість педагога». Спікером лекції виступала завідувачка кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», докторка філософії Ірина Сараєва. У лекції взяли участь викладачі кафедри теорії та методики дошкільної освіти к.п.н., доц. Ірина Попова та викладач-стажист Станіслава Діхтяренко.
Гостьова лекція спрямована на розширення знань здобувачів освіти щодо впровадження сучасних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти та ролі інновацій у професійній діяльності вихователя.
У ході лекції І. Сараєва наголосила на тому, що інноваційні процеси, які відбуваються в освіті, вимагають відповідних змін у професійній діяльності педагога, зокрема, передбачають формування майбутнього фахівця, який готовий до зміни власного «Я», постійного розвитку відповідно до тенденцій розвитку сучасного суспільства.
У процесі розповіді І. Сараєва схарактеризувала складники готовності педагога до інноваційної діяльності, наголосила, що в умовах сучасної освіти інноваційна діяльність є не лише необхідністю, а й ключовим показником професійної компетентності педагога.
Лекція носила практико-зорієнтований характер. Здобувачі освіти виконували ряд завдань, зокрема, визначали рівень готовності до впровадження інновацій у майбутню професійну діяльність, характеризували свої сильні та слабкі сторони. Окрему увагу було приділено інноваційним технологіям, зокрема проєктним, грі-стратегії, тактильній сенсорній дошці, методу Едварда де Боно «Шість капелюхів мислення» та ін.
Лекція викликала великий інтерес серед студентів, оскільки сучасні інноваційні підходи є важливими інструментами у роботі з дітьми дошкільного віку та сприяють підвищенню якості дошкільної освіти. Завершилася лекція жвавою дискусією, під час якої студенти мали можливість поставити питання спікерці та поділитися своїми враженнями щодо впровадження інновацій у майбутню професійну діяльність.
Висловлюємо вдячність Ірині Сараєвій за її професійний підхід та цікаві завдання, які дозволили здобувачам освіти не лише поглибити свої знання, а й випробувати інноваційні технології в реальних ситуаціях.