28 жовтня 2024 р. відбулася презентація 2 частини колективної монографії «Наукова школа академіка Алли Богуш», присвячена до ювілею видатного академіка нашого часу, знаної у широких наукових колах в Україні та за її межами, - віце президента Міжнародної академії духовних наук, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України, відмінника освіти України, Заслуженого діяча науки і техніки України, лауреата Державної премії України в галузі освіти в номінації «Дошкільна освіта» – Алли Михайлівни Богуш. Монографія є важливим науковим здобутком, що узагальнює напрацювання наукової школи академіка Богуш у галузі дошкільної освіти.
За останні 15 років наукова школа академіка Алли Богуш збагатилася 19 докторськими та 8 кандидатськими дисертаціями, це спонукало до видання 2-ої частини монографії з однойменною назвою. Наукова школа відомого педагога нараховує 25 докторських та 66 кандидатських дисертацій і працює на науковій ниві вже понад 40 років за різними напрямами становлення й розвитку української дошкільної лінгводидактики, методики розвиту мовлення і навчання дітей рідної мови, професійної підготовки майбутніх педагогів у закладах освіти.
До другої частини монографії «Наукова школа академіка Алли Богуш» увійшли праці учених, за матеріалами яких захищено кандидатські та докторські дисертації й опубліковано наукові праці у таких напрямах: розвиток розмовного мовлення дітей старшого дошкільного віку (Михайлова Л.); підготовка майбутніх учителів до формування здоров’язбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів у навчально-виховній діяльності (Долинський Б.); трансформації змісту передшкільної освіти в історії розвитку вітчизняної дошкільної педагогіки: методологія, теорія, практика (кінець ХІХ – ХХ ст.) (Степанова Т.); формування фахової лінгводидактичної компетентності майбутніх магістрів-філологів (Копусь О.); формування мовленнєвої особистості дітей старшого дошкільного віку (Трифонова О.); формування професійного мовлення майбутніх фахівців-авіаторів (Ковтун О.); підготовка майбутніх вихователів до організації комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку (Луценко І.); вплив освітньо-культурного та просвітницького процесу в Україні кінця ХІХ – початку ХХ ст. на формування особистості та еволюцію педагогічної діяльності Я. Ф. Чепіги (Богданець-Білосканенко Н.); розвиток виразного мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів (Руденко Ю.); формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів (Оліяр М.); організація передшкільної освіти дітей п’яти років (КовшарО.); професійно-мовленнєва підготовка майбутніх перекладачів китайської мови в умовах університетської освіти (Попова О.); професійна підготовка майбутніх вихователів до розвитку соціальних умінь і навичок у дітей передшкільного віку (Лесіна Т.); англомовна професійна підготовка майбутніх лікарів (Русалкіна Л.); формування комунікативно-мовленнєвої компетентності соціальних працівників у процесі професійної підготовки (Березовська Л.); підготовка майбутніх учителів до організації трудового навчання учнів в освітньому процесі початкової школи (Балакірєва В.); методична підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти України в умовах педагогічного коледжу (Найда Р.); розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності (Баранова В.); готовність майбутніх вихователів до роботи з художньою літературою в дошкільному закладі (Савінська Т.); підготовка майбутніх учителів-філологів до формування соціокультурної компетентності учнів старших класів гімназії (Топчій Л.); педагогічні умови виховання культури здоров’я дітей дошкільного віку в різновікових групах (Бедрань Р.); формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів (Кононенко Н.); українськомовна підготовка майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей (Московчук Н.); підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до розвитку креативного мовлення дітей передшкільного віку (Рогачко-Островська М.); формування оцінно-контрольних дій у дітей передшкільного віку в різних видах діяльності (Сараєва І.).
Традиції наукової школи академіка Алли Богуш забезпечується тісними інформаційними зв’язками, дослідницькою діяльністю учених різних поколінь, що відкривають нові наукові напрями та продовжують сподвижницькі ідеї Алли Богуш.
На заході були присутні науковці, викладачі, студенти та практики у галузі дошкільної освіти. Обговорення, що відбулося під час презентації, сприяло обміну досвідом та визначенню перспектив подальших досліджень у цій галузі.