Круглий стіл «Освіта осіб з особливими освітніми потребами»

12 травня 2022 року кафедрою дефектології та фізичної реабілітації Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» під керівництвом завідувача кафедри, доктора педагогічних наук, професора Ольги Форостян, спільно з фахівцями Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України – в.о. Вченого секретаря Інституту, доктором педагогічних наук: ст.н.сп. Володимиром Шевченко і науковим співробітником відділу психолого-педагогічного супроводу Юлією Шевченко організовано і проведено круглий стіл «Освіта осіб з особливими освітніми потребами». Значну цікавість у здобувачів спеціальності 016 Спеціальна освіта викликали виступи доктора педагогічних наук, старшого співробітника відділу освіти дітей з порушеннями слуху, в.о. Вченого секретаря Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України на тему «Організація навчання осіб з особливими освітніми потребами» та наукового співробітника відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Юлії Шевченко на тему «Інноваційні підходи до навчання дітей з ООП».
У виступах науковців було зазначено, що десятирічний досвід активного впровадження інклюзивного навчання дітей з ООП в Україні сьогодні потребує підведення певних підсумків, оцінки здобутків і невдач. Останніх навряд чи можна було уникнути в умовах досить стрімкої і радикальної перебудови системи освіти дітей з ООП на основі перенесення у вітчизняні умови чужого досвіду. Проте зіткнення з вітчизняною реальністю є неминучою і чимдалі більше заглиблення у проблеми інклюзивного навчання ставить такі питання, розв’язання яких змушує переглядати пройдений шлях та вносити корективи, необхідні для дальшого поступу.
Інклюзивне навчання є способом організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти, яке організовується за інституційною (денною або вечірньою) формою здобуття освіти та передбачає включення дитини з особливими освітніми потребами до освітнього процесу спільно з іншими учнями класу.
Науковці зазначили, що сьогодні йде пошук способів зробити навчання в інклюзивному класі диференційованим, таким, що задовольняє індивідуальні потреби кожного окремого учня. Проте узагальнення світового досвіду застосування диференційованого навчання в інклюзивному класі, здійснене вітчизняними авторами, свідчить, що наукові пошуки ще досить далекі від практичного їх втілення.
У виступах науковців було підкреслено, що освіта і розвиток дітей з ООП у наших сьогоднішніх умовах переміщується з малоефективного уроку на індивідуальні заняття відповідно до індивідуальної програми розвитку та індивідуального навчального плану. Проектом Постанови «визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами в інклюзивних та класах закладів дошкільної, загальної середньої освіти та їх застосування» покладається на інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ). Розроблення для них методичних рекомендацій ще попереду. Сьогодні ж можна сказати, що у взаємодії ІРЦ і команди супроводу дитини з ООП у закладі освіти з питань комплексної оцінки її розвитку, визначення її особливих освітніх потреб, розроблення індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану багато суперечливого та неузгодженого.
Важливим є те, що порядком організації інклюзивного навчання визначено, за якими освітніми програмами, підручниками, методичними підходами організовується навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі, надані рекомендації щодо складання розкладу уроків для дітей з особливими освітніми потребами.
Науковці констатували, що індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня. Провідну роль в організації освітнього процесу під час уроку відіграє вчитель. Асистент учителя перебуває в партнерстві з усіма педагогічними працівниками та забезпечує єдність вимог до виконання освітньої програми та забезпечення реалізації індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами.
Ольга Форостян окреслила основні завдання інклюзії та підготовки фахівців до роботи з дітьми з ООП, зокрема: супровід осіб з особливими потребами, фахова компетентність здобувачів вищої освіти, актуалізація особистісного потенціалу розвитку дитини з особливими потребами; інтеграція дітей з особливими потребами в суспільство.

Пустая синяя полоска

© 2017 Університет Ушинського
temukan momen emas saat scatterpunya irama scatter sendirijackpot pertama pemain baruagen cuan ways stabilstrategi akun baru waysvario bekas dari scattertrik scatter hitam waysstrategi mahjong wins cuanjackpot cepat mahjong waystips jackpot ways2 penggandamahjong wins lagi gacorpola rahasia mahjong ways bocorcuma butuh 10x spin mahjong winsmahjong ways spin manualpemain banyuwangi raup ratusan juta dari scatter hitam mahjonghadiah besar tengah malam mahjong wins 3pola pro player mahjong winsrtp mahjong ways 2 diam diam naikmahjong ways kembali diserbu pemainscatter hitam profit harianpola master wins3 aktifspin awal cuan awsbetways2 modal tipis cuanscatter bahagia tiap saatways2 auto cuan kejutanmahjong wins auto cuanmahjong ways auto jp cuma modal spin manualmahjong ways tiba tiba scatter terusbongkar pola scatter mahjong winsspin anti zonk scatter hitampola gacor wins3 jabarteknik kalem scatter abc1131scatter stasiun jackpot andijackpot timing ways2 epikledakan scatter 2025 pgsoftmau cuan main mahjong profitnikmati keuntungan harian mahjonghanya mahjong scatter ubah nasiblangkah aman scatter mahjongmengukur profit scatter mahjongmahjong ways hari ini gacor total jam seginimahjong wins buat pemula auto kaya ini caranyaterungkap ini jam paling gila main mahjong winsmahjong wins punya pola baru yang bikin auto wdfenomena jackpot tengah malam di mahjong winsbuka pola ini sekarang mahjong wins langsung ngamukasia2621asia2622asia2623asia2624aura cuan mahjong ways 2rahasia wd berkali kali di mahjong ways 2heylink macauklubheylink asiaklubheylink hksbetheylink kapten76heylink mpoxoheylink garuda76heylink leo1131garuda76asiaklubmacauklubrawit303mpoxlABC1131 AMPviral asiaklubviral macauklubpondok88andreuground.esbrenoparaiso.comtheinditravel.comAsli777Mpogalaxyminhut.id.vnstaging.aopanet.orgtsvweb.comawsbet.net