Біла Олена Олександрівна

 

Біла Олена Олександрівна.

доктор педагогічних наук

доцент

доцент кафедри соціальної педагогіки, психології і педагогічних інновацій

 

II. Індивідуальна робота працівника.

Навчальна робота.

Дисципліни, які викладаються на кафедрі:

1. Технологія роботи соціального гувернера

2. Технології соціальної роботи в зарубіжних країнах

3. Дисципліна спеціалізації (Першооснови соціально-педагогічного проектування)

4. Основи охорони праці

5. Охорона праці у галузі

6. Методика організації волонтерського руху

7. Технології роботи з дітьми вулиці

8. Методика викладання соціально-педагогічних дисциплін

9. Методологія соціально-педагогічного дослідження

      • Курсове і дипломне проектування.

 

Тематика курсових проектів:

3 курс 1 група - заочна форма навчання

1. Іваницька О. В. Особливості професійної діяльності соціального педагога у літньому таборі.

2. Гаплик Ю. В. Вплив засобів масової інформації на соціальне виховання підлітків

 

3 курс 1 група - денна форма навчання

1. Газетова Н. Є. Застосування проективних методик в роботі соціального педагога з молодшими школярами приватних шкіл.

2. Самсонович Л. Ю. Специфіка роботи шкільного соціального педагога з підлітками із дистантних сімей

3. Євтушина М. П. Особливості соціально-педагогічної роботи з формування свідомого ставлення старшокласників до батьківства

 

4 курс 1 група - заочна форма навчання

1. Сергеєва Г. О. Застосування методу Марії Монтессорі у корекційно-розвивальній роботі з молодшими школярами в умовах дитячих притулків

2. Федорова В. В. Соціально-педагогічна реабілітація «дітей вулиці» в Україні – добре.

3. Ларіонова О. А. Привенція девіантної поведінки молодших школярів засобами театральної діяльності

 

4 курс 1 група - денна форма навчання

1. Сотнічук О. В. Застосування засобів масової інформації в корекційній роботі соціального педагога з агресивними підлітками

2. Сита М. С. Професійна підготовка соціальних педагогів у Німеччині та США

 

Тематика дипломних проектів:

Георгієва О. Застосування Інтернет ресурсів у соціально-педагогічному консультуванні старшокласників

 

Тематика магістерських робіт:

Лутовська Л. Сучасні тенденції сімейної підготовки дівчат у єврейських общинах України та зарубіжжя

 

      • Підготовка студентів до участі в конкурсах соціально-педагогічних проектів:

На конкурс соціальних проектів БФ «Україна – 3000» (м. Київ, 2014) представлено та відзначено соціально-педагогічний проект студентка 5 курсу 1 групи Георгієвої О. «Благодійний всеобуч старшокурсників для першокурсників»

 

  • Методична робота

      • Монографії, підручники, навчальні посібники.

1. Біла О.О. Соціальна робота в Україні // Інтегрований курс соціально-педагогічної теорії і практики: Навчальний посібник ПДПУ / За ред. І.М.Богданової. – Одеса: Пальміра, 2005. – С.418-511.

2. Біла О.О. Підготовка студентів до шлюбу та сімейного життя // Виховна робота зі студентською молоддю: Навчальний посібник / За заг. ред. Т.Ю.Осипової. - Одеса: Фенікс, 2006. – С.96-108.

3. Біла О.О. Педагогіка вищої школи // Інтегрований курс соціально-педагогічної теорії і практики: Навчальний посібник ПДПУ / За ред. І.М.Богданової. – Одеса: Пальміра, 2008. – С.216-337.

4. Біла О.О. Психологія управління (соціально-психологічний контекст): Навчальний посібник // Серія “Управління навчальними закладами”/ за заг. ред. О.Я. Чебикіна. – Одеса: Видавець СВД М.П.Черкасов, 2008. – 232с.

5. Біла О.О. Першооснови соціально-педагогічного проектування: навчально-методичний посібник / О.О.Біла. – Одеса: Астропринт, 2012. - 260 с.

6. Біла О.О. Підготовка майбутніх фахівців соціономічної сфери до проектування професійної діяльності: теорія і практика : [монографія] / О.О. Біла. – Одеса : Астропринт, 2013. – 420 с.

Методичні рекомендації

1. Біла О.О. Формування готовностi майбутнiх вчителiв до органiзацi? художньо? дiяльностi молодших школярiв: методичнi рекомендацi?. – ?зма?л: ІДПІ, 1997. – 50с.

2. Біла О.О. Психолого-педагогiчнi засади збагачення духовностi молодших школярiв засобами художньо? дiяльностi: методичнi рекомендацi?. – ?зма?л: ІДПІ, 1999. – 40 с.

3. Біла О.О. Педагогічна діагностика виховного потенціалу сім”ї: методичнi рекомендацi?. – ?зма?л: ІДПІ, 2002. – 53с.

 

      • Мультимедійні і презентаційні матеріали до навчальних курсів.

1. Приклади структурування соціально-педагогічних проектів, що спільно розроблені зі студентами-бакалаврами згідно вимог, що передбачені у програмах дисципліни спеціалізації “Першооснови соціально-педагогічного проектування” та навчального курсу “Методика організації волонтерського руху”:

  • студентський благодійний проект “Новорічний настрій – дітям!”, презентований на сайті проекту “Доброчин” міського благодійного фонду “Молода громада”: [Електронний ресурс].- режим доступу:

http://www.dobrochin.org/index.php?option=com_fabrik&c=form&view=details&Itemid=46&fabrik=7&tableid=7&rowid=50

  • соціально-педагогічний проект організації клубного об’єднання старшокласників-квестерів Лови яскраве життя!”, презентовані на сайті проекту “Доброчин” міського благодійного фонду “Молода громада”:

[Електронний ресурс].- режим доступу:

http://www.dobrochin.org/index.php?option=com_fabrik&c=form&view=details&Itemid=46&fabrik=7&tableid=7&rowid=169

2. Комплект рекомендованих статей для самостійного опрацювання студентами:

  • до навчального курсу “Технології соціальної роботи у зарубіжних країнах”:

Белая Е. Образование по-турецки [Електронний ресурс]. - режим доступу:

http://egitim.com.ua/misafir-kalem/243-2010-01-26-22-54-45.html

  • до навчального курсу “Технологія соціально-педагогічної роботи за місцем проживання”:

Біла О.О. Вектор п’ятнадцятий: від монотонно-ляльководного до райдужно-дитиноцентрованого шкільного інтер’єру // Біла книга національної освіти. Ч.2. (Сили змін та вектори руху до нової освіти України) / [Упоряд. В.В.Громовий]. – К.: Міжнародний благодійний фонд Україна-3000, 2009. – С.72-76. – [Електронний ресурс]. - режим доступу:

http://www.ukraine3000.org.ua/img/forall/Ped.pdf

  • до навчального курсу “Методика викладання соціально-педагогічних дисциплін”:

Біла О.О. Визначення групи фахівців-соціономістів у соціально-педагогічному професійному середовищі// Дошкільна, передшкільна та початкова ланки освіти: реалії та перспективи. Матеріали Першого міжнародного педагогічного конгресу // наук.-практ. ж. Південного наук. центру АПН України Наука і освіта”. – 2011. - №4 (1). – червень-липень. – С. 31 - 34 [Електронний ресурс].- режим доступу:

http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NiO/2011_4_1/statti/Byla.htm

 

  • Наукова робота.

      • Тема науково-дослідницької роботи:

Теорія і методика підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери до проектування професійної діяльності

      • Розділ, за яким відбувається дослідження.

Пропедевтика професійних деструкцій майбутніх фахівців соціономічної сфери у вищих закладах педагогічної освіти.

 

      • Керівництво студентською науково-дослідницькою роботою.

Підготовлено студентів до участі у всеукраїнській науковій конференції «Студентські соціальні ініціативи: реалії та перспективи» (Одеса, 2014) та видано співавторську статтю:

Біла О.О., Лутовська Л. Проектування корекційної діяльності соціального педагога з агресивними учнями в умовах загальноосвітніх шкіл: теорія і практика : Студентські соціальні ініціативи: реалії та перспективи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Одеса : Вид. Букаєв В.В., 2014. – Вип. 8. – С. 92-95 с.

      • Наукові статті, тези.

1. Біла О.О. Феномен інформаційно-комунікативної мобілізації майбутніх фахівців соціономічної сфери у межах проектної діяльності / О.О. Біла // Наукові записки. Серія «Педагогічні науки» : зб. наук. праць. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2012. – Вип. 103. – С. 6471.

2. Біла О.О. Проектна діяльність майбутніх фахівців соціономічної сфери як ресурс їх духовного збагачення у поліетнічному освітньому середовищі / О.О. Біла // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНмолодьспорту України, Академія міжнародного співробітництва по креативній педагогіці: У 2-х ч. – КиївВінниця, 2012. – Вип. 73. – Ч. І. – С. 2833.

3. Біла О.О. Деякі аспекти підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери до оргпроектування добровільних дитячих і молодіжних об’єднань / О.О. Біла // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / гол. ред.: Н.С. Побірченко. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2012. – Вип. 43. – Ч. 2. – С. 813.

4. Біла О.О. Характеристика змобілізованості майбутнього фахівця соціономічної сфери в проектній діяльності (конструктивні педагогічні підходи) / О.О. Біла // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2012. – Вип. 27. – С. 3037.

5. Біла О.О. Про особливості організації самостійної проектної діяльності майбутніх фахівців соціономічної сфери в інноваційній вищій школі / О.О. Біла // Наука і освіта : наук.-практ. журнал ПНЦ АПН України. – 2012. – № 8 / CVIX. – С. 2123.

6.  Біла О.О. Застосування інтерактивних методів навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців соціономічної сфери до проектної діяльності / О.О. Біла // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. – Ч. 4. – С. 1823.

7. Біла О.О. Мобілізаційні функції майбутніх фахівців соціономічного профілю у сфері соціально-педагогічного проектування / О.О. Біла // Наукові записки НДУ. Серія «Психолого-педагогічні науки» / Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя; за заг. ред. проф. Є.І. Коваленко. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – № 6. – С. 2329.

8. Біла О.О. Освіта по-турецьки – це звучить гордо / О.О. Біла // Завуч. – 2012. – № 18 (492). – С. 2226.

9. Біла О.О. Утілення соціальних гарантій у системі управління освітою в Туреччині / О.О. Біла // Завуч. – 2012. – № 23 (497). – С.19–20.

10. Белая Е.А. Некоторые аспекты внедрения менеджерами кадровых организаций сетевых и социальных проектов / Е.А. Белая, С.В. Белый // Морское обозрение. – 2012. – № 4 (48). – С. 11–12.

11. Біла О.О. Проектування професійної діяльності майбутніх фахівців соціономічної сфери з батьками у контексті дитиноцентрованої педагогіки (друга пол. ХХ ст. поч. ХХІ ст.) / О.О. Біла // Виховання, освіта, менеджмент, філософія, право: історичний аспект : IV міжвуз. науково-практ. конф. студ. та мол. учених. Ялта : РВВ РВНЗ КГУ, 2012. – С. 2629.

12. Біла О.О. Професійна підготовка студентів до застосування методів артпедагогіки й арттерапевтичних методик у проектній діяльності / О.О. Біла // Естетичне виховання дітей і молоді: теорія, практика, перспективи розвитку : всеукр. науково-практ. конф. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С. 398401.

13. Біла О.О. Проектування стратегії етнотолерантного виховання дітей і молоді в умовах полікультурного освітнього середовища / О.О. Біла // Гірська школа Українських Карпат. – Івано-Франківськ : ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2013. – № 89. – С. 187188.

14. Біла О.О. Європейські та світові тенденції підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери до проектування професійної діяльності / О.О. Біла // Knowledge, education, law, management, nauka, oswiata, pravo, zarzadzanie. – Szkola Informatyki i Umiejetnosci: Fundacja «Nauka i Oswiata Bez Granic», 2013. – № 2 (1). – Сzerwiec 1. – S. 715.

15. Белая Е.А. Ресурсы субъектного подхода в обучении будущих специалистов социономической сферы проектированию профессиональной деятельности / Белая Е.А. // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия «Педагогика, психология». – 2013. – № 2 (13). – С. 4750.

16. Белая Е.А. Комплексный подход в подготовке будущих специалистов социономического профиля к проектированию профессиональной деятельности / Белая Е.А. // Journal of Danubian Studies and Research. 2013. Vol. 3, no. 2. – Р. 357363.

17. Белая Е.А. Акмеологические основания построения модели методического сервиса для специалистов социономического профиля / Белая Е.А. // Акмеология 2013. Методологические и методические проблемы / под ред. Н.В. Кузьминой, Е.Н. – СПб. : НУ «Центр стратегических исследований», 2013. – Вып. 21. – С. 1722.

18. Белая Е.А. Педагогические принципы подготовки будущих специалистов социономической сферы к проектированию профессиональной деятельности / Е.А. Белая // Revista «Psihologie. Pedagogie special?. Asisten?a social?». – Chi?in?u: Editura Universit??ii Pedagogice de Stat «Ion Creang?». – 2013. – Nr. 3 (32). – P. 6976.

19. Біла О.О. Впровадження організаційного проекту школи лідерства «Ми – майбутнє» в умовах вищих навчальних закладів / О.О. Біла // Актуальні дослідження в соціальній сфері : міжнар. науково-практ. конф. / О.О. Біла, Ю.А. Горщенко. – Одеса : Видавець Букаєв В.В., 2013. – С. 187188.

20. Біла О.О. Підготовка майбутніх фахівців соціономічного профілю до проектування професійної діяльності у сфері соціального захисту дітей / О.О. Біла // Становлення особистості професіонала: перспективи й розвиток : ІІ-а міжнар. наук.-практ. конф. – Одеса : Видавець Букаєв В.В., 2013. – С. 1821.

21. Біла О.О. Модель методичного сервісу для майбутніх соціономістів-проектантів / О.О. Біла // Вища школа: інтеграція і співробітництво освітніх систем : міжнар. науково-практ. конф. – Черкаси: ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2013. – С. 4446.

22. Біла О.О. До питання про філософське осмислення парадигм соціальної педагогіки

/ О.О. Біла // Проблемы современного педагогического образования. Сер.: Педагогика и психология. – Сб. статей: – Ялта: РИО КГУ, 2014. – Вып. 46. – Ч. 4. – С. 28-35.

 

  • Організаційна робота.

Організація профорієнтаційної роботи з випускниками загальноосвітньої школи №26 (м. Одеса); організації Всеукр. наук.-практ. конференції «Студентські соціальні ініціативи: реалії та перспективи» (23 квітня 2014 року, Одеса)

Підвищення кваліфікації.

Навчання на курсах, участь у літніх школах тощо

1. Участь в роботі Літньої школи з громадянської освіти за програмою Літні семінари “Партнери в освіті” (РіЕ-SI) (програма Бюро у справах освіти та культури Державного департаменту США, що адмініструється в Україні організацією Американські Ради з міжнародної освіти ACTR/ACCHLS (American Councils) за підтримки МОН України), в МДЦ “Артек”, 2005 рік.

2. Навчання за програмою проекту “Навчання тренерів для проведення занять з профілактики СНІДу для шкіл міста Одеси” при Благодійному Фонді “Баварський дім, Одеса” (сертифікат тренера для проведення занять за програмою профілактики СНІДу у школах та організаціях, 2005 рік).

3. Навчання за програмою Intel. Навчання для майбутнього” в Південноукраїнському державному педагогічному університеті (сертифікований тренер курсу за програмою Intel. Навчання для майбутнього” (№PDPU 20 PT), 2005 рік).

4. Навчання за програмою навчального семінару “Консультування з питань шлюбно-сімейних відносиндоктора філософії, ліцензованого професійного консультанта Центру завітного консультування і освіти Samford University Extension School Л. Хейгуда (Алабама, США) (сертифікований консультант з питань шлюбно-сімейних відносин (№BCC #5810, 2006 рік),

5. Навчання за програмою навчального семінару “Консультаційна допомога у відношеннях дорослих і дітей: курс для психологів, пасторів, лікарів і всіх тих, хто проводить роботу з сім’ями” доктора філософії, ліцензованого професійного консультанта Л. Хейгуда (Алабама, США) на базі Одеського християнського гуманітарно-економічного відкритого університету (сертифікований консультант з надання допомоги у відношеннях дорослих і дітей (№BCC #5810, 2007 рік).

6. Участь в програмі обмінів “Відкритий світ” (Open World), що здійснюється Центром лідерства “Відкритий світ” (Центр) при бібліотеці Конгресу США та адмініструється організацією Американські Ради з міжнародної освіти (ACTR/ACCELS (American Councils), 2008 рік).

7. Навчання за программою «Ефективне використання загальної системи Доброчин» при міському БФ «Молода громада» (м. Одеса, 2010 р.).

8. Участь в освітній програмі роботи делегації викладачів за підтримки Міжнародної громадської організації Платформа «Діалог-Євразія» (м. Стамбул, Туреччина, 2009 р.).

9. Підвищення кваліфікації у Південному науковому центрі (м. Одеса, 2013).

 III. Особливі доcягнення.

  • Керівництво проблемними группами

Керівництво та координація роботи проектної команди ініціативних майбутніх соціальних педагогів для втілення локальної благодійної діяльності в освітніх закладах, соціальних службах Одещини у рамках кафедрального соціально-педагогічного проекту Мобілізація студентської молоді на розвиток і підтримку соціально-педагогічних ініціатив в Одеському регіоні”.

© 2025 Університет Ушинського

Please publish modules in offcanvas position.