Вид проєкту
Erasmus + Key Action 2 (Розвиток потенціалу у галузі вищої освіти)
Консорціум
7 університетів, 1 науково-дослідна організація, Міністерство освіти і науки України.
- Університет Констанцу (Констанц, Німеччина)
- Віденський економічний університет (Відень, Австрія)
- Римський Університет Тре (Рим, Італія)
- Киівський національний університет (Київ, Україна)
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (Одеса, Україна)
- Національний транспортний університет (Київ, Україна)
- Українська інженерно-педагогічна академія (Харків, Україна)
- Міністерство освіти і науки України
- Інститут професійно-технічної освіти НАПН України (Київ, Україна)
Тривалість
15 січня 2020 – 14 січня 2023
Мета проєкту:
підвищити якість та актуальність підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО) в Україні шляхом запровадження стандартів підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти, спираючись на механізм управління на основі партнерства (УОП) між університетами, які здійснюють підготовку викладачів професійно-технічної освіти та закладами професійно-технічної освіти.
Специфічні цілі проєкту
- започаткувати ефективні механізми партнерства між закладами вищої освіти (ЗВО), які беруть участь у підготовці викладачів ЗПТО, і закладами професійно-технічної освіти (та іншими зацікавленими сторонами, якщо це релевантно);
- використовувати механізми управління на основі партнерства для професійної підготовки викладачів ЗПТО;
- дати можливість освітнім установам, які здійснюють підготовкою викладачів ЗПТО, використовувати стандарти заснованих на механізмах управління на основі партнерства.
Проєкт спрямований на управління у галузі підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти (ПТО) в Україні. Набуття професії викладачами, які працюють у галузі професійно-технічної освіти, вважається складнішим, ніж у системі загальної середньої освіти, оскільки тут актуальність їх компетентностей не тільки впливає на учнів (студентів ПТО), але й на якість ПТО вцілому та його функціональності (користь) для роботодавців. Узагальнюючим критерієм якості є впевненість в тому, що очікування закладів ПТО, мотивація та компетентності майбутніх викладачів можуть бути узгоджені між собою.
Управління на основі партнерства розглядається як інструмент вирішення цієї проблеми шляхом залучення закладів ПТО у такі заходи, як розробка навчальних програм, методики викладання, створення системи управління на основі партнерства, що виходить за межі цих двох стейкхолдерів (зацікавлених сторін). Оскільки децентралізація є головним аспектом сучасної політики в галузі ПТО, управління на основі партнерства в підготовці викладачів ПТО відповідає політичному сьогоденню, в той же час не ставлячи під сумнів традиційні ролі відповідальних установ.
Проєкт спрямований на розвиток та пілотування структур управління між українськими університетами-партнерами та регіональними закладами ПТО. Основна увага приділяється подоланню теоретично-практичних пробілів між університетською освітою та вимогами до викладання у закладах ПТО, а також налагодженню управління у новий спосіб, тобто на основі партнерства між відповідними установами в галузі ПТО.
Проєкт спрямований на підвищення обізнаності про сучасну систему ПТО в Україні та підвищення статусу професії викладача.
Роль Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери
На базі розроблених у межах проєкту навчальних дисциплін було розроблено програми підвищення кваліфікації за такими напрямками:
- «Професійна освіта (Дизайн)» для спеціальності 015 «Професійна освіти (Дизайн) -- «Сучасні підходи до викладання професійних дисциплін в закладах професійно-технічної освіти» для викладчів професійно-технічноі освіти
- «Професійна освіта (Дизайн)» для спеціальності 015 «Професійна освіти (Дизайн) -- «Сучасні підходи до викладання професійних дисциплін в закладах професійно-технічної освіти» для майстрів виробничого навчання