20 квітня 2022 року зі здобувачами медичного факультету спеціальності 016 Спеціальна освіта Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» під керівництвом в. о. декана медичного факультету, доктора психологічних наук, професора Ганни Соколової, сумісно з фахівцями Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (директором Інституту професором Лесею Прохоренко, Наталею Ярмолою, Олегом Орловим, Ольгою Бабяк, Іриною Омельченко, Наталією Баташевою, Ксенією Бужинецькою) проведено гостьову лекцію «Психологічні та методичні аспекти супроводу дітей з ООП: школа та родина». Окреслено моделі поведінкових стратегій у сім’ї та школі, особливості дистанційного навчання та моделі психологічної допомоги дітям з особливими потребами та їхнім родинам.
Науковці Інституту розповіли про стратегії реалізації психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та їхніх родин і висвітлити конкретні методики, які вже було започатковано.
Ганна Соколова окреслила основні завдання психологічного супроводу, зокрема: актуалізацію особистісного потенціалу розвитку дитини з особливими потребами; формування позитивних міжособистісних стосунків таких дітей з їхніми ровесниками у процесі внутрішньошкільної інтеграції; психолого-педагогічну оцінку особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації дитини.
Разом із студентами розглянуто моделі психолого-педагогічної оцінки та методи визначення індивідуальних особливостей психічного розвитку (співвідношення рівня розумового розвитку дитини і вікової норми, рівня розвитку пізнавальної сфери, особливостей емоційно-вольової сфери, індивідуально-типологічних особливостей, рівня розвитку комунікативних здібностей, рівня сформованості навчальної мотивації, темпу діяльності, утомлюваності та розумової працездатності й ін.); проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей та формування особистості; відстеження соціально-психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі; моніторинг рівня адаптованості та соціалізації учня; сприяння соціальній інтеграції дитини (залучення в позакласну і навіть позашкільну діяльність).
Наголошено, що практично всі ці завдання втілено у моделях соціального, психологічного та педагогічного супроводів дітей з особливими потребами, в яких, першорядним є виявлення особливостей особистісного розвитку дитини та її соціального становлення в умовах школи.
Щиро дякуємо керівництву Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та професору Лесі Прохоренко за співпрацю й можливість спільного проведення лекцій і заходів!