ТОП-6 найтиповіших помилок, яких може уникнути абітурієнт під час заповнення електронного кабінету.
Один з ключових етапів Вступу-2018 - реєстрація електронних кабінетів та подання заяв для абітурієнтів, які здебільшого вступають після 11 класів (йдеться про вступ на бакалавра, молодшого спеціаліста та магістра медичного, ветеринарного й фармацевтичного спрямування). Саме цей етап вступної кампанії – наймасовіший. З 2016 року, коли електронна подача документів стала обов’язковою, сервісом скористалися кількасот тисяч вступників, подавши не один мільйон заяв. Тому й помилок тут буває найбільше.
Реєстрація кабінетів стартує 2 липня на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/ (звертіть увагу, що сайт працюватиме теж з 2 липня 2018 року), а подавати через них заяви можна буде з 12 липня.
Ресурсним центром “Гурт” (блог Оксани Бєлік) складено рейтинг ТОП-6 найтиповіших помилок абітурієнтів минулих років. Це допоможе спростити процес подачі документів та заощадити час вступників.
Отже:
- Вступники намагаються реєструвати кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти. Нагадаю, що крім прямих заборон mail.ru, yandex.ru та інших, блокуються ресурси bk.ru, mail.ua, yandex.ua. Також через неуважність вступники можуть плутати літери або цифри в адресі своєї скриньки. Тому, по-перше, будьте максимально уважні під час заповнення форми, а, по-друге, використовуйте для реєстрації пошту, точно дозволену в Україні, наприклад ukr.net, i.ua, gmail.
- Ще одна поширена ситуація – коли в шкільному атестаті та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ та/або дата народження тощо. Якщо в документах є такі розбіжності, то створити електронний кабінет неможливо. Тобто вступнику варто заздалегідь порівняти дані у сертифікаті та атестаті. У разі виявлення розбіжностей (помилок), одразу зверніться: якщо в атестаті – до школи, якщо в сертифікаті ЗНО – до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
- Якщо ви маєте пільги (спеціальні умови) для вступу, то скористатися ними можна тільки у разі подачі документів в паперовій формі. У такому разі НЕ потрібно реєструвати електронний кабінет, звертайтеся до приймальної комісії вишу. Подані через електронний кабінет заяви не розглядаються для вступу за пільгами. Більше про це є в наказі МОН № 1378 від 13.10.2017 року «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань прийому на навчання до закладів вищої освіти».
- У системі електронного вступу існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують вступники. Будь ласка, перед завантаженням переконайтеся, що документи збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб.
- Щодо сільського коефіцієнта. Цього року він діє лише для вступників, які зареєстровані в селах не менше 2 років до подання заяв про вступ та які в рік вступу здобули повну загальну середню освіту в школах на території сіл. Цей коефіцієнт не поширюється на селища міського типу. На сьогодні у системі ЄДЕБО відсутня можливість видалення/редагування довідки про реєстрацію у сільській місцевості. Тобто, перед її завантаженням вступнику треба переконатися, що вона відповідає встановленому зразку (Додаток №13 до постанови від 2 березня 2016 р. № 207 "Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру" http://zakon2.rada.gov.ua/laws/file/text/44/f454477n307.doc). Також наголошую, що після подання першої заяви інформацію в кабінеті змінити неможливо, тому переконайтеся у її коректності до подання заяви.
- Особливо уважним також варто бути під час вибору конкурсної пропозиції та встановленні пріоритетності заявам для вступу на бюджетні місця. Адже як було зазначено у попередньому пункті, після подання першої заяви нічого змінити неможливо. Пам’ятайте, що на бюджет можливо подати не більше як 7 заяв на максимум 4 спеціальності. Кількість заяв, яку можна подати на навчання за контрактом, не обмежується.
Варто пам’ятати – деталі важливі, особливо, коли ви подаєте будь-які документи чи то в електронному, чи в паперовому вигляді. Заповнивши свої дані, варто пересвідчитися, чи все зроблено коректно та чи всі інструкції виконані.
Також нагадуємо, що перший і останній дні реєстрації та подачі документів зазвичай є найбільш проблемними – система перевантажується через велику кількість одночасних звернень. Тож, будь ласка, не поспішайте все зробити в перший день та не відкладайте на останній. Часу вистачить всім, адже реєстрація триватиме з 2 липня аж до 18-ї год. 25 липня (24 дні), а подання заяв – з 12 липня до 18-ї год. 26 липня (13 днів).
У липні працюватимуть гарячі телефонні лінії для вступників, а вже зараз на сайті МОН є розділ "Вступна кампанія 2018", де розміщуються основні документи, новини, відповіді на поширені питання щодо вступу.
Тож зберігайте спокій, адже, зрештою, вирішальне значення мають лише ваші особисті результати.