У межах Тижня академічної доброчесності, який проводився в Університеті Ушинського, завідувачем кафедри диригентсько-хорової підготовки доцентом О. Р. Новською було проведено круглий стіл із науково-педагогічними працівниками кафедр диригентсько-хорової та музично-інструментальної підготовки.
Темою круглого столу стала проблема запобігання проявам плагіату та інших видів академічної недоброчесності в студентському та викладацькому середовищі. Було розглянуто різні види і прояви плагіату, в тому числі чи вважається (і у яких випадках) порушенням академічної доброчесності самоцитування (проблема коректного тлумачення поняття «самоплагіат»). Також О. Р. Новська, як оператор програми Strike Plagiarism, доповідала про особливості інтерпретації текстових звітів подібності програми та критерії оцінки наукових студентських робіт в контексті виявлених програмою відсотків текстових запозичень. Учасники активно брали участь в обговоренні вказаних питань, пропонували шляхи формування в здобувачів вищої освіти культури академічної доброчесності, декларували нульову толерантність до проявів академічної недоброчесності в мистецько-освітньому просторі факультету музичної та хореографічної освіти.
Також на кафедрі музично-інструментальної підготовки було проведено конференцію з питань популяризації та підтримки наративу про важливість академічної доброчесності та її впливу не тільки на якість освіти, але й на сталий розвиток суспільства.
Організатор конференції «Довіра, повага, чесність, відповідальність, справедливість, як складники академічної доброчесності» - к.п.н., доц. Демидова М. Г.
Презентацію відкрила декан факультету, доц. Білова Н.К. виступом щодо впливу системи академічної доброчесності на якість освіти студентів. Викладачі кафедри мали можливість дізнатись про законодавчі ініціативи щодо дотримання академічної доброчесності в Україні та про акредитаційні процеси освітніх програм. Окрім цього, слухачі конференції також мали змогу послухати про вплив на академічну доброчесність дизайну освітніх програм, форматів оцінювання та методів викладання і комунікації зі студентами.
К.п.н..доц. Левицька І.М. в своїй доповіді зазначила, що академічна доброчесність починається із доброчесної поведінки кожного викладача та здобувача, що, в свою чергу, передбачає дотримання п’яти фундаментальних цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги, відповідальності та відваги до дій. Підтримуючи доповідачку учасниками конференції було висловлена думка про те, що замало лише вірити у фундаментальні цінності: їх потрібно відстоювати, навіть зіткнувшись із тиском з боку інших чи відмінними поглядів. А це вимагає цілеспрямованості, відданості, відваги та повсюдного дотримання академічної доброчесності саме сьогодні, в умовах воєнного стану.
На кафедрі музичного мистецтва і хореографії обговорено проблему академічної доброчесності в різних аспектах освітнього процесу
Завідувачка кафедри, професор О. Є. Реброва та доцент С. Д. Клюєва підвищували кваліфікацію з проблем доброчесності за міжнародною програмою за сприяння Польсько-української фундації «Інститут Міжнародної Академічної та Наукової Співпраці» (м.Варшава, Польща). Отриманий досвід є актуальним, а пропонована фундацією література може бути використання як допоміжна в освітньому процесі зі студентами. Зокрема, такі видання, як: «Академічна чесність як основа сталого розвитку університету», «Конституція для науки та правовий аспект академічної доброчесності» та інші.
Обговорювалися питання коректності самоцитування викладачів в методичних рекомендаціях, посібниках, монографіях.
Професорсько-викладацьким складом кафедри теорії музики і вокалу року було проведено засідання, на якому було розглянуто питання академічної доброчесності. Доповідач завідувач кафедри проф. Кьон Н.Г. зробила доповідь, у якій було актуалізовано головні напрямки забезпечення доброчесності співробітниками кафедри. Вони стосувалися підготовки науково-методичних матеріалів до друку з врахуванням вимог коректного цитування, проведення відповідної роз’яснювальної роботи із студентами й магістрантами під час виконання письмових завдань (анотації, есе до вокальних творів), підготовки магістерських досліджень. Крім того було акцентовано увагу викладачів на обов’язковість колективного обговорення відеозаписів, представлених студентами на залік або екзамен.
Члени кафедри активно долучилися до обговорення означених питань, акцентували на особливій відповідальності кураторів курсів за контроль над програмами і об’єктивність оцінювання якості їх виконання здобувачами.
Наприкінці засідання було одностайно ухвалено рішення: продовжувати відповідально ставитися до питань академічної доброчесності в студентському та викладацькому середовищі, приділяти цьому питанню постійну увагу з метою запобігання негативним проявам у процесі
підготовки друкованих матеріалів, у ставленні до освітнього процесу і взаєминах із студентами.