Шановні колеги!
Міжнародний відділ Університету Ушинського запрошує вас долучитися до глобального дослідницького проєкту World Access to Higher Education Network (WAHEN) — «Drawing the Global Access Map 2», який підтримує Magna Charta Observatory та Lumina Foundation.
Мета дослідження — зібрати актуальні дані з усього світу про участь у вищій освіті залежно від соціального походження та обговорити виклики й можливості забезпечення рівного доступу до навчання.
Результати будуть презентовані на Всесвітній конференції з доступу до вищої освіти (WAHED), що відбудеться 28 жовтня 2025 року онлайн та в Університеті Західного Кейпу (ПАР).
Анкета займає лише 5–7 хвилин і передбачає:
Інформацію про наявність та особливості збору даних щодо участі у вищій освіті за соціальними показниками у нашій країні;
Посилання на відповідні джерела даних;
Ваші думки та пропозиції щодо збору таких даних і пов’язаних із цим викликів.
Пройти опитування можна за посиланням: https://forms.gle/X7z2cT8DejL8xzom8
Запрошуємо до участі науковців, викладачів, управлінців та всіх, хто працює з аналітикою, політикою чи програмами розширення доступу до вищої освіти.
Dear colleagues,
The International Office of Ushynsky University invites you to take part in the global research project World Access to Higher Education Network (WAHEN) — “Drawing the Global Access Map 2”, supported by the Magna Charta Observatory and the Lumina Foundation.
The aim of this study is to collect up-to-date data from around the world on participation in higher education by social background and to discuss the challenges and opportunities for ensuring equitable access to learning.
The results will be presented at the World Access to Higher Education Day (WAHED) Conference on 28 October 2025, held online and at the University of the Western Cape (South Africa).
The short survey (5–7 minutes) invites you to:
Provide information on the availability and specifics of data collection on higher education participation by social indicators in our country;
Share links to relevant data sources;
Express your views and suggestions on data collection related to equitable access and success, and associated challenges.
Take the survey here: https://forms.gle/X7z2cT8DejL8xzom8
We encourage participation from academics, lecturers, administrators, and all those involved in higher education data, policy, or widening participation programmes.