Зміст навчально-методичної роботи кафедри є багатоаспектним, гнучким та відповідає сучасним потребам суспільства і вимогам Міністерства освіти і науки України до змісту вищої освіти.
Науково-педагогічними працівниками кафедри здійснено значну роботу з навчально-методичного забезпечення підготовки здобувачів за різними рівнями вищої освіти – «бакалавр», «магістр», «доктор філософії». У 2024/2025 навчальному році викладачі кафедри розробили навчально-методичне забезпечення і викладають такі навчальні дисципліни:
1) за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти – «Загальна і вікова психологія» (проф.М.Й.Казанжи, доц. О.А.Оріщенко, доц. О.О.Водолазська, доц. І.В.Бринза, доц.Ю.Г.Черножук, д.філософії О.О.Керцман, А.С.Бортов), «Практика психологічного консультування з основами психотерапії» (доц. М.Л.Дідух), «Психологія» (проф. Ю.Б.Максименко), «Психологія освіти» (доц. О.А.Оріщенко), «Педагогіка та психологія фахової передвищої освіти», «Психологічний супровід спортивної діяльності» (доц. І.А.Василенко, ст.викл. О.О.Борисова), «Статистика та математичні методи в психології» (проф. М.Й.Казанжи), «Вікова та загальна психологія» (доц. І.В.Бринза), «Вікова психологія» (доц. І.В.Бринза), «Психологія творчості», «Психологія фасилітації та соціальної взаємодії» (доц.Ю.Г.Черножук)
2) за другим (магістерським) рівнем вищої освіти – «Актуальні проблеми сучасної прикладної і практичної психології» (доц. О.А.Оріщенко),«Психологічна робота з військовими та їх сім’ями», «Практикум з психореабілітації військових та членів їх сімей» (ст.викл. О.О.Борисова), «Методика викладання психологічних дисциплін» (доц. О.О.Водолазська), «Конфліктність особистості: індивідуальна та групова корекція», «Психологічний тренінг як метод практичної психології» (доц. Т.Ю.Ульянова), «Психологія впевненості у собі: діагностика, розвиток, корекція» (проф. О.П.Саннікова, доц. О.А.Оріщенко), «Неклінічна психотерапія» (доц. М.Л.Дідух), «Технології самопізнання та саморозвитку особистості» (доц. О.О.Водолазська) «Психологія розвитку особистості та його порушень» (доц. О.О.Водолазська), «Психодіагностика особистості» (проф. О.П.Саннікова), «Психологія емоційної сфери особистості та її розладів: діагностика та корекція» (проф. Ю.Б.Максименко), «Психологія впливу та інформаційної безпеки» проф. Ю.Б.Максименко), «Теорія і практика проведення психологічних досліджень» (проф. О.П.Саннікова), «Сімейне консультування», «Методи та техніки психологічної допомоги в звичайних та надзвичайних умовах» (доц. Т.Ю.Ульянова), «Психологія кризових станів», «Системна супервізія» (доц. І.В.Бринза), «Сучасні технології психологічного консультування» (доц.Ю.Г.Черножук), «Супервізія та інтервізія: індивідуальна та групова» (доц. І.В.Бринза).
3) за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти – «Війна та особистість: психотерапевтичний вимір психологічної допомоги» (доц. М.Л.Дідух), «Психологія наукової діяльності» (доц. М.Л.Дідух), «Сучасні методи дослідження в психології» (проф. М.Й.Казанжи), «Диференціальна психодіагностика особистості» (проф. О.П.Саннікова), «Методологія наукових досліджень у галузі психології» (проф. О.П.Саннікова), «Психологія фасилятивного потенціалу особистості» (проф. М.Й.Казанжи), «Емоційне життя особистості: діагностика та корекція» (проф. О.П.Саннікова),
На кафедрі розроблені і діють сертифікатні програми:
- «Позитивна психотерапія» (проф. М.Й.Казанжи) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;
«Технології розробки, апробації та адаптації психодіагностичних інструментів» (проф. М.Й.Казанжи) для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.
Науково-педагогічні працівники кафедри, спираючись на роботи провідних українських та зарубіжних науковців, результати власних наукових пошукувань у сфері психології, розробляють курси лекцій та робочі програми з навчальних дисциплін згідно з робочими планами, презентують результати своїх досліджень на науково-методичних семінарах протягом навчального року.
На базі змістового компоненту робочих програм навчальних дисциплін викладачі кафедри розробляють, оновлюють та вдосконалюють різні компоненти навчально-методичного забезпечення, як-то: тексти лекцій, презентації до занять, комплекси тестів для самоперевірки знань, матеріали для самостійної підготовки тощо.
Співпрацівниками кафедри розроблено методичні вказівки до самостійної роботи для обов’язкових та вибіркових навчальних дисциплін, методичні рекомендації щодо виконання кваліфікаційних робіт (курсових, магістерських), методичні матеріали до різних видів практики здобувачів.
Слід відзначити роботу авторів навчально-методичних посібників, серед яких декілька рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в навчальному процесі. Авторами таких розробок є доктор психологічних наук, проф. О. П.Саннікова, кандидат психологічних наук, доц. І. В. Бринза та ін. Навчально-методичні посібники мають теоретичну та практичну цінність, виражену професійну спрямованість, відрізняються новизною та оригінальністю матеріалу, вперше розробленого представниками кафедри і виданого в країні.
Отже, робота кафедри повсякчасно спрямована на підвищення рівня навчально-методичного забезпечення процесу викладання навчальних дисциплін у ході професійної підготовки здобувачів університету.