Робочі програми навчальних дисциплін
Графік консультацій викладачів
Зміст навчально-методичної роботи кафедри є багатоаспектним, гнучким та відповідає сучасним потребам суспільства і вимогам Міністерства освіти і науки України до змісту вищої освіти.
Викладачі кафедри розробляють курси лекцій, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації тощо. Наразі в наявності є робочі програми навчальних дисциплін, що забезпечує кафедра для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: «Педагогіка», «Загальна та дошкільна педагогіка», «Методика виховної роботи», «Педагогічні інновації у закладах фахової вищої та передвищої освіти», «Методика позанавчальної роботи», «Практикум з методики виховної роботи в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку», «Педагогічна інноватика в закладах освіти»; «Педагогіка у ЗВО», «Організація освітньої діяльності у закладах вищої освіти», «Педагогіка та психологія фахової передвищої освіти», «Педагогічне наставництво у вищій школі», «Педагогіка та педагогіка творчості», «Державні стандарти та управління якістю передвищої та вищої освіти», «Дослідницькі проєкти у сфері освіти», «Педагогічна майстерність сучасного вчителя», «Інклюзія в ЗВО», «Сучасна педагогічна майстерність».
Згідно з тематикою робочих програм навчальних дисциплін співробітниками кафедри розробляються методичні рекомендації, в яких відображено тематику, зміст, питання для самостійної роботи здобувачів освіти, зразки типових практичних завдань, завдання для самоконтролю знань студентів з усіх навчальних дисциплін. Методичні рекомендації висвітлюють актуальні напрями науково-методичних досліджень і є оригінальними за композиційним та змістовим компонентами.
Викладачами кафедри підготовлено навчальні посібники та монографії:
- Курлянд З. Н., Осипова Т. Ю. та ін. Теорія і методика професійної освіти: навчальний посібник. За заг. ред. З. Н. Курлянд. Київ: Знання, 2012. 390 с. (Гриф МОН України).
- Княжева І. А. Теоретико-методологічні засади розвитку методичної культури майбутніх викладачів педагогічних дисциплін в умовах магістратури: монографія. Одеса: ФОП Бондаренко М. О., 2014. 328 с.
- Осипова Т. Ю. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічного наставництва: монографія. Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2015. 412 с.
- Ноздрова О. П. Методика викладання української мови в початкових классах: [навчальний посібник]. Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 113 с.
- Ноздрова О. П. Методика викладання математики в початкових класах: навчальний посібник. Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 194 с.
- Ноздрова О. П. Методика викладання в початковій школі («Дитяча література» та «Каліграфія»): навчальний посібник. Одеса: Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 176 с.
- Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Preparing future teachers for professional communication in a person-oriented educational university space. Pedagogy in modern conditions:collective monograph. InternationalSience Group. Boston, USA: Primedia eLaunch. 2020. P. 8–17.
- Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Формування професійної компетентності майбутніх вчителів у освітньому середовищі закладу вищої освіти: колективна монографія. Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect. – 1st ed. – Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2020. – P. 232-251
- Осипова Т.Ю., Галіцан О.А. Методологічні підходи до професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти. Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries: Collective monograph. Riga: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020. P. 2. P. 497–517.
- Knyazheva I. Pedagogical Technology Development of Methodical Culture of Future Teachers: колективна монографія. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors: Collective monograph. Vol. 1. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. С. 218–234.
- Knyazheva I. Higher and professional education: a culturally appropriate dimension: колективна монографія. European potential for the development of pedagogical and psychological science: Collective monographRiga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. Р. 215–241. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-144-2-6
- Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Підготовка майбутніх учителів до формування міжкультурних цінностей у ромських дітей в інклюзивному освітньому просторі. Європейський потенціал розвитку педагогічної та психологічної науки: колективна монографія. Riga, Latvia: «BaltijaPublishing», 2021. С.271–330. 3 друк.арк.
- Nozdrova O. Bartienieva I. Teachers of formation of civic competencies of junior schoolchildren in the system of training of future primary school teachers in higher education institutions.Theoretical foundation of the functioning of Education. Ways to improve the effectiveness of educational activities:collective monograph. International Sience Group. Boston, USA: Primedia eLaunch, 2021. P. 65–75.
- Бартєнєва І.О. Екологічно-орієнтована педагогіка як вектор ноосферної освіти. Культура якості: інвестиційна привабливість ноосферної освіти: [колективна монографія]. Одеса «ВМВ», 2021. С. 71-81.
- Nozdrova O. Bartienieva I. Formation creative potential of the future teacher of the New Ukrainian school in higher education institutions. Theoretical foundations of pedagogy and education:collective monograph. InternationalScience Group. Boston: Primedia eLaunch, 2022. P. 32-50.
- Артемьєва І. С. Навчальний посібник (з практикумом) з навчальної дисципліни «Основи композиції в дизайні» [для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань «01 Освіта / Педагогіка» спеціальності 015 «Професійна освіта (Дизайн)» денної та заочної форми навчання]. Одеса : Вид-во «Університет Ушинського». 2023. 131 с.
- Княжева І. А. Педагогіка вищої освіти: навчальний посібник (для здобувачів освіти другого освітнього рівня (магістр) спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.
- Галіцан О.А. Педагогіка: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (Математика), 014 Середня освіта (Фізика), 014 Середня освіта (Інформатика): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.
- Галіцан О.А. Педагогіка вищої освіти: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (Математика), 014 Середня освіта (Фізика), 014 Середня освіта (Інформатика): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.
- Осипова Т. Ю. Інноваційні технології навчання як чинник професійного становлення майбутніх фахівців. Теоретико-методичні засади проєктування професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетського простору: Колективна монографія. Південноукраїнський національний педагогічний університет іменіК. Д. Ушинського, 2024. Одеса: Бондаренко М.О., 2024. С. 125-182. DOI https://doi.org/10.24195/cm2024UUch3/
- Княжева І. А. Педагогіка: навчальний посібник для здобувачів освіти першого освітнього рівня (бакалавр) спеціальності 014.021 Середня освіта (Англійська мова та література): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 110 с.
- Нalitsan O., Koycheva T., Pidgirnyi O. The professional identity of the teacher in the projection of their professional formation in the educational and scientific space of the university: collective monograph. [Професійна ідентичність викладача в проєкції його професійного становлення в освітньо-науковому просторі університету] Odesa: Ushynsky University, 2024. 150 dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20297
- Knyazheva I.A., Koycheva T.I., Osypova T.Y., Bartienieva I.O., Nosdrova O.P., Нalitsan O.A. Theoretical and methodological principles of designing the professional development of future specialists in the conditions of the university space: сollective monograph [Теоретико-методологічні засади проєктування професійного розвитку майбутніх спеціалістів в умовах університетського простору]. Under the general editorship by Professor Iryna Knyazheva. Odesa: Ushynsky University, 2024. 324 p. https://doi.org/10.24195/cm2024UUch2