19 лютого 2024 року о 13.00 на платформі Microsoft Teams відбулася відкрита лекція «Особливості навчання основ механіки в базовій і старшій (профільній) школі». Лекцію було проведено доктором педагогічних наук, доцентом кафедри інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін Ордановською Олександрою Ігорівною у рамках викладання дисципліни «Методика навчання фізики» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти 1 року навчання спеціальностей 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія) і 014.15 Середня освіта (Природничі науки).
На лекції були присутні: здобувачі освіти; директор навчально-наукового інституту природничо-математичних наук, інформатики та менеджменту, доктор педагогічних наук, професор Н. Черненко; завідувач кафедри інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін, гарант освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)», кандидат фізико-математичних наук, доцент Д. Дячок; члени кафедри інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін: гарант освітньо-професійної програми «Середня освіта (Фізика. Математика)» другого (магістерського) рівня, кандидат фізико-математичних наук, доцент Т. Совкова, доктор технічних наук, професор А. Брюханов, доктор фізико-математичних наук, професор А. Ків, кандидат педагогічних наук, доцент Л. Боднар, кандидат технічних наук, доцент І. Дончев; кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри вищої математики і статистики О. Болдарєва та інші слухачі.
На лекції було розкрито питання щодо нормативних вимог до навчання основ механіки в курсі фізики закладів загальної середньої освіти за новим Державним стандартом базової середньої освіти, створеним відповідно до Концепції нової української школи, та модельними навчальними програмами. Розглянуто використання інформаційних технологій під час навчання механіки, зокрема, для узагальнення і систематизації знань учнів, створення концептуальних карт, віртуального експериментування тощо. Прослідковано різницю у формуванні основних понять механіки в базовій і старшій (профільній) школі з огляду на сформовані в учнів математичні знання.
Слухачі жваво реагували на викладення матеріалу, ставили питання, висловлювали власні думки щодо методичних особливостей навчання основ механіки в закладах загальної середньої освіти.