Кафедра української філології і методики навчання фахових дисциплін забезпечує викладання обов՚язкової навчальної дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» на всіх факультетах Університету Ушинського м. Одеса . Викладачі кафедри на онлайн- та офлайн-заняттях намагаються відповідати лінгводидактичним викликам часу, укладаючи та проводячи лекції-презентації, практичні заняття. Робочі навчальні програми, методичні рекомендації, практичні завдання для аудиторної/самостійної/індивідуальної роботи відповідають обраному фаху здобувачів вищої освіти. Наприклад, здобувачі першого (бакалаврського) рівня 3-го року навчання денної форми за спеціальністю 014. Середня освіта (Історія) з перших практичних занять разом із доцентом Тетяна Євтушина якісно й активно демонструють комунікативну компетентність за допомогою завдань, що передбачають уміння володіти мовними нормами та культурою мовлення як невід’ємним складником професійного успіху вчителів історії закладів загальної середньої освіти:
Використовуючи етикетні формули (привернення уваги до себе, пропозиція, відмова, зауваження, розрада, втішання, подяка), письмово змоделюйте на вибір 2 бесіди (по чотири репліки):
• Ви як учитель історії та Андрій Хливнюк (інший музикант/режисер/кіноактор/співак, який захищає Батьківщину чи за допомогою своєї творчої діяльности переказує численні кошти на потреби ЗСУ);
• Ви як учитель історії та обдарована дитина;
• Ви як учитель історії та звільнений із полону захисник «Азовсталі»);
• Ви як учитель історії України та воїн ЗСУ;
• Ви як здобувач освіти й важкопоранений захисник нашої Батьківщини;
• Ви як здобувач освіти й дівчина-доброволець, яка 1,5 року на «0», а в ці дні перебуває в Одесі, у неї відпустка;
• Ви як здобувач освіти /учитель історії і воїн ТРО ЗСУ, який після шпиталю повертається на «0».
Запишіть словосполучення, добираючи з дужок найбільш точне слово. Аргументуйте свій вибір. Укладіть з одним словосполученням речення фахового спрямування.
(Обіймати, охоплювати) посаду вчителя; (діставати, здобувати) освіту; (вичерпна, фундаментальна) відповідь на іспиті з історії; (доступний, досяжний) виклад навчального матеріалу; (казати, висловлювати) власні думки; (докорінні, знаменні) зміни в історії України.
Робота мінікомандами (по три особи). Підготуйте ментальну карту за статтею:
Короткова Ю. М. Сабельникова Т. М. Посилення ролі мови й мовної освіти в умовах воєнного стану. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика». 2023. Том 34 (73) № 1. С. 26 – 30. URL:
https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/.../1-1_2023.pdf
Створення ментальних карт:
https://www.canva.com/uk_ua/grafiky/intelekt-karta/; Goggle.