В рамках тижня академічної доброчесності для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти була проведена відкрита бінарна гостьова лекція на тему «Наука, творчість та академічний плагіат: зв’язки та протиріччя». Спікери – науково-педагогічні працівники ЗВО-партнерів доц. Наталя Рибка (НУ «Одеська політехніка») та проф. Оксана Петінова, гарант ОНП «Філософія» (Університет Ушинського). До заходу долучились понад 70 учасників: аспіранти обох університетів, в тому числі, здобувачі ОНП «Філософія» (Інна Федорова, Марина Арапакі, Людмила Городнюк, Елеонора Бутенко та інші), члени кафедри філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності (Університет Ушинського) та філософії, історії та політології (НУ «Одеська політехніка»), студенти ОПП «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Культурологія», «Філософія», «Соціальна робота», «Початкове навчання» та інших; члени наукових гуртків «Південноукраїнські наукові студії» та «Філософ». Лекція поведена в рамках проблематики ОК «Методологія наукового пошуку і творчості». Розглядались питання етосу науки, аспекти соціальної відповідальності вченого, морально-етичні проблеми авторства та співавторства, дискутували з приводу патріотичної позиції вченого. Значна увага приділена аналізу правових аспектів академічної доброчесності. Проведено огляд нормативної бази документів Університету Ушинського, зокрема, Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу, Положення про Комісію з питань доброчесності, Кодекс честі учасників освітнього процесу, тощо.
Під час заходу відбулася презентація та обговорення статті Rybka N., Petinova O., Kadievska I., Atamaniuk Z. Science, Creative Activity and Academic Plagiarism: Connections and Contradictions. Acta Baltica Historiae et Philosophiae Scientiarum. Vol. 10, No. 2 (Autumn 2022). p.81–101. URL: http://www.bahps.org/acta-baltica/abhps-10-2/. Плагіат розглянуто в контексті історичного розвитку та вияву в постмодерністській культурі.
Всі учасники заходу мали можливість обмінятися думками та рефлексіями щодо представленої проблематики.