Команда науковців Університету Ушинського 01 березня 2024 року активно долучилася до роботи ІІ Міжнародної наукової конференції «Штучний інтелект в освіті і науці» (AISE 2024). Рік тому, після гучної заяви про себе ChatGPT та хвилі засторог освітян щодо наслідків його застосування в освіті та науковій діяльності, Університет Ушинського підтримав ідею УкрІНТІ та Інституту цифровізації освіти НАПН України і виступив співорганізатором конференції «ШІ в освіті і науці» https://sites.google.com/view/aise-2024 .
За цей рік інструменти ШІ активно розвивалися, але й змінювалося ставлення до них з боку суспільства. Освітяни і науковці поряд з викликами і загрозами стали помічати і певну користь ШІ. У межах ІІ конференції Університет Ушинського потужно представив результати річної роботи щодо вивчення можливостей ШІ та дослідження його впливу на освітню та наукову діяльність.
На панельній дискусії «Вплив штучного інтелекту на зміни у змісті та методології навчання й наукових досліджень» основні напрями роботи та здобутки Університету Ушинського в сфері вивчення можливостей застосування ШІ представила проректор з наукової роботи Ганна МУЗИЧЕНКО.
У пленарній частині конференції з доповіддю про вплив ШІ на наукову сферу виступив аспірант спеціальності 105 Прикладна фізика та наноматеріали Андрій ТУЖИКОВ, який є не тільки дослідником впливу Ші на сферу матеріалознавства, а й фахівцем в сфері створення ШІ. Зокрема, мова шла про нову еру в матеріалознавстві, яка спричинена появою ШІ. Відтепер дослідження матеріалів можна проводити за допомогою ШІ і для цього потрібен лише потужний комп’ютер і фахівець з ШІ. Науково-дослідна лабораторія тепер у комп’ютері, а дослідження коротші за часом та дешевші за вартістю.
Університет Ушинського став єдиним учасником конференції, хто запропонував майстер-клас з використання інструментів ШІ. Свій авторський майстер-клас ««GPT-store. ШІ-сервіси в навчанні» провів молодий вчений Віктор КОРАБЛЬОВ. Участь у майстер-класі взяло близько 120 осіб.
Потужно виступили науковці Університету Ушинського і на засіданнях секцій. Одну із секцій, а саме «Штучний інтелект в освіті», яка була найбільшою за кількістю учасників, модерував к.пед.н., ст.викл. Володимир ЧЕРНИХ. Зокрема, науковці університету представляли можливості GPT-store в освіті, наприклад, для розроблення персоналізованих навчальних ресурсів, створення освітніх курсів, автоматизації відповідей на поширені запитання студентів та вибору освітнього контенту, що надає можливості для адаптації освітнього процесу до унікальних потреб кожного студента (Віктор КОРАБЛЬОВ). Про моделі-трансформери, як-то Stable Diffusion AI, які можуть бути використані для створення високоякісних навчальних матеріалів, сприяння інтерактивному та захоплюючому навчанню, а також розвитку навичок критичного мислення та творчості серед здобувачів освіти доповідав Вячеслав КОРАБЛЬОВ.
Окремий напрям дослідження вливу ШІ на підготовку педагогічних кадрів та формування їх використання інструментів ШІ в підготовці майбутніх вчителів інформатики говорив Володимир ЧЕРНИХ, про можливості ШІ для підвищення адаптивних властивостей систем управління навчанням – д.тех.н., проф. Тетяна МАЗУРОК, про модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування ІКТ у навчанні молодших школярів (інтегрованих курсів) – д.пед.н., проф. Світлана СКВОРЦОВА.
Конференція завершила роботу, а науковці Університету Ушинського, надихнувшись новими цікавими ідеями, вже готуються до наступної конференції та імплементації інструментів ШІ в своїй професійній діяльності.