25 жовтня 2024 р. з ініціативи кафедри теорії та методики дошкільної освіти Університету Ушинського відбулася І Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні освітні технології у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти». У конференції взяли участь 72 учасники з різних регіонів України, включаючи такі міста, як Рівне, Київ, Харків, Суми, Миколаїв, Хмельницький, Запоріжжя, Черкаси, Мукачево, Івано-Франківськ та інші.
Співорганізаторами науково-практичної конференції виступили Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Рівненський державний гуманітарний університет, ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука».
Мета конференції полягає в дослідженні та обговоренні ефективних освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.
Відкриваючи конференцію, проректорка з наукової роботи Університету Ушинського, докторка політичних наук, професорка, в. о. ректора Ганна Музиченко наголосила на значущості науково-дослідної діяльності кафедри теорії та методики дошкільної освіти, зосередженої на актуальних питаннях застосування освітніх технологій у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти.
Начальник відділу дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Світлана Нерянова зазначала, що інноваційні освітні технології відіграють ключову роль у підготовці фахівців дошкільної освіти та потребують широкого обговорення, учених, педагогів-практиків, які зібралися, щоб обмінятися новими ідеями, методиками, збагати новими знаннями майбутніх педагогів. Адже, лише спільними зусиллями науковців, практиків можливо досягти найкращих результатів в освіті дітей дошкільного віку.
Ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор Ярослав Кічук підкреслив високу оцінку наукової діяльності кафедри, зокрема в контексті реалізації спільних у наукових досліджень, що позитивно впливає на якість підготовки майбутніх педагогів.
Робота конференції охоплювала такі основні напрями: впровадження освітніх технологій у процес підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти; інноваційні технології в дошкільній педагогіці (виховання та навчання дітей дошкільного віку); освітні технології у процесі викладання фахових методик дошкільної освіти; зарубіжний досвід створення і впровадження освітніх інновацій у систему дошкільної освіти; інноваційні освітні технології реалізації наступності й перспективності дошкільної та початкової ланками освіти.
Учені та практики презентували результати своїх наукових досліджень, обмінюючись досвідом і напрацьованими методиками.
Технологічний підхід у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти, розкрила Алла Богуш – дійсна членкиня НАПН України, академік, докторка педагогічних наук, професорка кафедри теорії і методики дошкільної освіти Університету Ушинського; Надія Кічук, декан педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету, докторка педагогічних наук, професорка, дійсна членкиня Академії вищої освіти України та Міжнародної академії педагогічних і соціальних наук, зосередилася на розвитку здатності майбутніх вихователів до реалізації індивідуальної освітньої траєкторії у науковій рецепції сьогодення; з доповіддю «Теоретичні передумови становлення нових підходів до навчання мови» виступила докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри початкової освіти та освітніх інновацій Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Тетяна Котик; декан факультету дошкільної педагогіки та психології Університету Ушинського, докторка психологічних наук, професорка, професорка кафедри дошкільної педагогіки Університету Ушинського Олена Булгакова презентувала учасникам конференції доповідь з теми «Реалізація сучасних освітніх технологій у процесі формування професійної суб’єктивності майбутніх фахівців дошкільної освіти»; науково-методичну спадщину Алли Богуш у контексті інноваційного освітнього простору українського дошкілля розкрила Олена Трифонова, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри початкової та дошкільної освіти Миколаївського національного університету імені Василя Олександровича Сухомлинського.
Під час виступів і дискусій увагу учасників конференції привернули проблеми удосконалення і розвитку освітнього процесу засобами освітніх технологій (директорка Українського інституту дитинства, докторка педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики дошкільної освіти Університету Ушинського Руслана Найда); професійно-орієнтований потенціал освітнього середовища педагогічного університету (доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної педагогіки Університету Ушинського Олексій Листопад); використання адаптивних освітніх технологій для забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою (докторка філософії, завідувачка кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» Ірина Сараєва); формування цифрової компетентності майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти (докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методики дошкільної освіти Університету Ушинського Людмила Березовська).
Зустріч була не лише цікавою, а й продуктивною, адже учасники конференції мали можливість обговорити актуальні питання, що стосуються впровадження освітніх технологій у підготовку майбутніх вихователів ЗДО. Обговорення ідей та практик, які були представлені, сприяло створенню нових партнерств, надало стимул для подальших наукових досліджень.
У підсумку конференції – збірник наукових праць за матеріалами І Всеукраїнської науково-практичної конференції для науковців, педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти, аспірантів, молодих учених.