29 травня кафедрою теорії та методики дошкільної освіти було організовано круглий стіл щодо обговорення питання «Підвищення якості освіти для дітей раннього та дошкільного віку». Проведення круглого столу ініційовано відповідно до листа МОН України та Інституту модернізації змісту освіти.
У роботі круглого столу взяли участь проректорка з наукової роботи Університету Ушинського, докторка політичних наук, професорка Ганна Музиченко, декан факультету дошкільної педагогіки та психології Університету Ушинського, докторка психологічних наук, професорка кафедри дошкільної педагогіки Олена Булгакова, професорсько-викладацький колектив факультету дошкільної педагогіки та психології Університету Ушинського, наші колеги, знані науковці в галузі дошкільної освіти з Рівненського гуманітарного університету, Полтавського національного педагогічного університету ім. Володимира Короленка, Дубенського педагогічного фахового коледжу Рівненського державного гуманітарного університету, директори ЗДО, стейкголдери.
З вітальним словом до присутніх звернулася проректорка з наукової роботи Університету Ушинського, докторка політичних наук, професорка Ганна Музиченко. Відзначивши актуальність розгляду питання, Анна В’ячеславівна висловила переконання, що фахові діалоги та дискусії сприятимуть розвитку та подальшому вдосконаленню якості освіти дітей раннього та дошкільного віку, наголосила на важливості обміну досвідом за всіма напрямами наукових досліджень, що здійснюються в царині навчання та виховання наймолодших громадян нашої країни.
Олена Булгакова, декан факультету дошкільної педагогіки та психології Університету Ушинського, докторка психологічних наук, професорка кафедри дошкільної педагогіки привітала учасників круглого столу та побажала присутнім конструктивного діалогу та плідних результатів.
Модератор круглого столу – докторка педагогічних, наук, професорка, завідувачка кафедри теорії та методики дошкільної освіти Людмила Березовська наголосила на основних питаннях, які пропонується розглянути, а саме: визначенні компонентів сучасної системи науково-методичного забезпечення дошкільної освіти, рівнів їх ієрархії; надання пропозицій щодо оновлення / доповнення / спрощення напрямів БКДО, комплексних освітніх програм, які відповідатимуть реаліям сьогодення, сприятимуть гармонійному всебічному розвитку особистості дитини; окресленні вимог до навчальних матеріалів для дітей дошкільного віку та комплекту дидактико-методичного супроводу освітнього процесу в закладах дошкільної освіти; визначенні змісту та форм партнерської взаємодії закладу дошкільної освіти з батьками.
Цікавими і змістовними були доповіді Руслани Найди, кандидатки педагогічних наук, доцентки, голови циклової комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Відокремленого структурного підрозділу «Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету, голови Всеукраїнського об’єднання спеціальності 012 Дошкільна освіта, експертки Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та Державного інституту якості освіти. У виступі Руслана Григорівна наголосила на необхідності розроблення Типової освітньої програми для розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку (з громадським обговоренням), оновленні Базового компонента дошкільної освіти в контексті формування компетенцій дітей дошкільного віку, розробленні дидактично-методичних матеріалів для вихователів та дітей до кожного освітнього напряму Базового компонента дошкільної освіти та ін.
Доцентка кафедри дошкільної педагогіки, психології та спеціальної освіти імені проф. Тамари Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету Наталія Маліновська зазначила на необхідності підготовки асистента вихователя для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Відрадно, що участь у круглому столі взяли два академіки НАПН України та Алла Михайлівна Богуш та Віра Романівна Ільченко.
У доповіді Віра Романівна наголосила на необхідності розроблення моделі освіти сталого розвитку «Довкілля» особистості.
Алла Богуш підкреслила необхідність скорочення варіативних комплексних програм та обмежитись однією типовою програмою після широкого громадського обговорення: замінити в ДС-БКДО компетентнісний підхід на компетенційний, який передбачає формувати у дітей предметні компетенції (знання, уміння і навички); забезпечити державне фінансування ЗДО.
До змісту типової програми додати розділ «Духовно-емоційний розвиток дітей».
До конструктивної розмови долучилися стейкхолдери, а саме Віра Сучок, директорка Комунального закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №4 «Казка» Южненської міської ради Одеського району Одеської області. У виступі Віра Євгенівна відзначила необхідність підготовки фахівців до морально-духовного виховання дітей на засадах християнських цінностей.
Щиро дякуємо колегам за продуктивну роботу круглого столу, висунуті пропозиції щодо покращення якості освіти дітей раннього та дошкільного віку.