16–17 травня 2025 року в м. Одеса (в онлайн-форматі) успішно пройшла І Науково-практична конференція з міжнародною участю «Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації». Захід об’єднав науковців, викладачів, педагогів-практиків, студентів та аспірантів у галузі мовної освіти з різних куточків України та світу.
Конференція була організована кафедрою германської філології та методики викладання іноземних мов і кафедрою західних і східних мов та методики їх навчання Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» у співпраці з Вінницьким державним педагогічним університетом імені М. Коцюбинського, за участю Аріельського університету (Ізраїль), Намсеульського університету (Республіка Корея) та Харбінського інженерного університету (Китай).
Із вітальним словом до учасників звернулася проректор з наукової роботи, доктор політичних наук, професор Г.В. Музиченко (Університет Ушинського). Учасників конференції привітали декан факультету іноземних мов, доктор педагогічних наук, професор О.В. Попова (Університет Ушинського); професор, завідувач кафедри освіти (Аріельський університет, Ізраїль) Ніцца Давидович; кандидат філологічних наук, професор, завідувач кафедри германської філології та МВІМ Т.Є. Єременко (Університет Ушинського), кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов А.І. Петрова (Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського, Вінниця, Україна).
У межах конференції відбулося шість секційних засідань, які охопили широке коло актуальних тем: трансформації мовної освіти в умовах війни та постпандемійного періоду; інноваційні підходи до підготовки вчителів мови; можливості та виклики використання штучного інтелекту у мовній освіті; впровадження цифрових інструментів та ресурсів у навчальний процес; сучасні дослідження у сфері германських та східних мов; питання інклюзивної мовної освіти.
Робочими мовами конференції були українська, англійська, іврит, китайська та корейська. Учасники мали змогу представити свої напрацювання у форматі майстер-класів, сесійних і пленарних доповідей, а також опублікувати тези виступів.
Конференція стала ефективною платформою для обміну досвідом, налагодження професійних контактів і окреслення нових напрямів розвитку мовної освіти в умовах глобальних викликів. Особливо жваві дискусії стосувалися використання ШІ в мовній освіті.