8 лютого в Навчально-науковому інституті фізичної культури, спорту та реабілітації відбулася гостьова лекція доктора біологічних наук, професора кафедри технологій оздоровлення та фізкультурно-спортивної реабілітації Державного податкового університету України, члена комісії Національного олімпійського комітету України Лариси Михайлівни Гуніної для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 017 Фізична культура і спорт. Тема лекції – «Постнавантажувальне відновлення у спорті та фітнесі».
На лекції було розглянуто одне з найважливіших сучасних питань стимуляції працездатності при фізичних навантаженнях у спорті та фітнесі – постнавантажувальне відновлення та його прискорення. Актуальність цієї тематики обумовлена наступними факторами:
1. Тренери та дослідники припускають, що прискорене відновлення дозволяє спортсменам більше тренуватися і, таким чином, сприяє розвитку рухових якостей (насамперед швидкості, сили, витривалості), технічних характеристик та підвищенню ефективності змагальної діяльності.
2. Хоча більшість тренерів визнають, що відновлення має вирішальне значення у спортивному середовищі, вони часто мають недостатні знання про те, які методи відновлення та інструменти моніторингу доступні (Hooper S., 2019).
3. Елітні тренери прагнуть до використання обґрунтованих досліджень методів відновної діяльності спортсменів, що базуються на фактах та доказових результатах, щоб оптимізувати тренувальне навантаження та забезпечити подальше зростання фізичної та функціональної підготовленості (Williams J.S. et al., 2016).
Це доказова база передумов для впровадження в практику підготовки спортсменів моніторингу процесу постнавантажувального відновлення та управління цим процесом за допомогою різних методів: дієтологічного (макро- та мікронутрієнти), нутриціологічного (НМВ, креатинмоногідрат, ВСАА, особливо лейцин та β-аланін, α- , або HICA, та ін), фармакологічного (включаючи і озонотерапію), фізіотерапевтичного (магнітотерапія, пресотерапія та ін) апаратного (віброплатформи).
Викладений лекторкою матеріал презентації та педагогічний супровід до неї викликали значну зацікавленість у студентів. Завдяки цьому здійснена лекція стимулювала здобувачів до збагачення знань щодо застосування засобів, які застосовуються для оптимізації постнавантажувального відновлення у спорті та фітнесі.