1 травня 2025 року викладачі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти професор Соколова Г. Б., доцент Орленко І. М. та асистент кафедри Горбатюк О. Л. прийняли активну участь у пленарному засіданні Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Становлення особистості в умовах сучасного розвитку суспільства: психолого-педагогічний, корекційно-реабілітаційний, соціальний і медичний аспекти».
Конференція зібрала провідних науковців з України та інших країн для обговорення нагальних питань у сфері спеціальної та інклюзивної освіти. Під час пленарного засідання прозвучали змістовні доповіді, що охопили різноманітні аспекти: зокрема, роль учителя-реабілітолога (Андрій Шевцов), психологічно-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з родин переселенців (Ганна Соколова), застосування української жестової мови в навчанні (Світлана Кульбіда), створення безбар’єрного середовища для учнів з інтелектуальними порушеннями (Олена Чеботарьова), а також оновлення стандартів підготовки фахівців спеціальності А6 «Спеціальна освіта» (Наталія Савінова).
Учасники мали змогу ознайомитися з міжнародним досвідом підтримки студентів (Langathiwe Nkomo), розглядали проблеми стратегічного дисбалансу у вищій освіті (Olly Louie Castillo), впровадження освітніх інновацій (Jadwiga Synowiec), діагностики соціального інтелекту (Ірина Омельченко), формування навчальної мотивації (Олена Бєлова), розвитку соціально-комунікативної компетентності (Олена Горбатюк), а також роботу ІРЦ в умовах воєнного стану (Ірина Орленко). Шведську модель підготовки вчителів представили Kalinnikova Magnusson Liya, Per Magnus і Paul Magnusson. Тетяна Гекова поділилася досвідом у сфері іпотерапії, а Wojciechowska Natalia K. розглянула потенціал застосування ChatGPT в освіті. Обговорювалися й інші важливі теми: формування праксичних навичок (Микола Єфименко), розвиток бімануального праксису у дітей з ООП (Микола Мога), сучасні підходи у реабілітаційній педагогіці (Діна Шульженко), методи формування історичних уявлень у школярів з інтелектуальними порушеннями (Юрій Косенко), нейропсихологічні аспекти корекційної роботи (Марія Шеремет) та професійна підготовка дефектологів (Оксана Боряк). Завершальною стала доповідь доктора педагогічних наук, професора, директора навчально-наукового інституту спеціальної та інклюзивної освіти Наталії Пахомової, присвячена інтегративному підходу в логопедії.
Захід підтвердив високий рівень наукових досліджень і став значущою платформою для обміну досвідом, сприяючи подальшому розвитку спеціальної та інклюзивної освіти.