29.05.2025 відбулось розширене засідання кафедри спеціальної та інклюзивної освіти. На засідання були запрошені стейкхолдери ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» другого (магістерського) рівня вищої освіти, здобувачі та науково-педагогічні працівники кафедри спеціальної та інклюзивної освіти.
На засіданні було розглянуто результати громадського обговорення та внесення змін до ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Гарант програми доктор педагогічних наук, професор Форостян Ольга Іванівна зауважила, що ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» другого (магістерського) рівня вищої освіти було винесено на громадське обговорення, яке відбулося в період з 22.04.2025 по 22.05.2025 р.
За результатами громадського обговорення була розглянута рецензія на ОПП від Пахомової Наталії Георгіївни, директора Навчально-наукового інституту спеціальної та інклюзивної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. Рецензія позитивного характеру з пропозицією: з метою забезпечення якісної підготовки фахівців, які можуть залучатися до надання послуги раннього втручання сім'ям, які виховують дітей з ООП, ввести програмний результат навчання, який буде забезпечувати ранню діагностику, профілактику і супровід мовленнєвих розладів, використовуючи адаптивні стратегії логопедичного впливу. Задля своєчасного та ефективного реагування на потреби дитини в умовах раннього втручання.
Стейкхолдер кандидат педагогічних наук, доцент, директор Одеського спеціального закладу дошкільної освіти "Ясла - садок" №193 компенсуючого типу Одеської міської ради Притиковська Світлана Дмитрівна надала позитивну рецензію на ОПП та висловила рекомендацію: для формування управлінської компетентності до переліку програмних результатів навчання ОК «Управління у сфері спеціальної та інклюзивної освіти», додати програмні результати, а саме: ПРН 12 - Організовувати та здійснювати методичний супровід процесу навчання, виховання й розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах спеціальних закладів освіти та інклюзивного освітнього середовища; ПРН13. Розробляти та реалізовувати заходи зі створення безпечного і здоров’язбережувального освітнього середовища, забезпечувати його якість та ефективність освітнього процесу з урахуванням особливих освітніх потреб, можливостей та здібностей дітей.
Стейкхолдер директор Одеського спеціального закладу дошкільної освіти «Ясла-садок» №241 компенсуючого типу Одеської міської ради Поволоцька Марина Вікторівна надала схвалений відгук та запропонувала з метою забезпечення якісної підготовки фахівців до практичної діяльності, ввести програмний результат навчання, який буде впроваджувати інноваційні методики і технології корекційно-розвивальної роботи з особами з особливими освітніми потребами та збільшити кількість кредитів.
На засіданні виступила з підтримкою ОПП стейкхолдер директор КЗ «Одеська спеціальна загальноосвітня школа №88 I-II Одеської обласної ради Мельниченко Марина Валеріївна і запропонувала додати до переліку обов’язкових освітніх компонентів дисципліну, що розглядає питання діагностики мовленнєвих порушень.
Здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» за спеціальністю 016 Спеціальна освіта Стоянова Марія Олександрівна зазначила, що є запит від здобувачів доповнити до переліку ОПП дисципліну з логопедичного масажу. А також для ґрунтовної підготовки кваліфікаційної роботи магістра ввести програмний результат навчання, який буде забезпечувати вільному спілкуватись українською та іноземною мовами при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері спеціальної та інклюзивної освіти.
На розширеному засіданні кафедри будо ухвалено одноголосно затвердити зміни до «Спеціальна освіта (Логопедія)» другого (магістерського) рівня вищої освіти з рахуванням розширеного засідання кафедри (Протокол №13 від 29.05.2025 р), результатів громадського обговорення та рецензій і надати проєкт змін на розгляд комісією з якості освіти навчально-наукового інституту фізичної культури, спорту та спеціальної освіти.