17 березня 2025 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти відбулася робоча зустріч, присвячена обговоренню проєкту освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта (Логопедія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
У заході взяли участь: Гарант освітньої програми – Соколова Ганна Борисівна директор навчально-наукового інституту фізичної культури, спорту та реабілітації, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України; Члени робочої групи: Форостян Ольга Іванівна – завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти і реабілітації, доктор педагогічних наук, професор; Галущенко Вікторія Іванівна – доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти і реабілітації, кандидат педагогічних наук; Орленко Ірина Миколаївна – доктор філософії, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти і реабілітації; Горбатюк Олена Леонідівна – доктор філософії, асистент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти і реабілітації, Хівренко Тетяна Русланівна – здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» 3 року навчання та стейкхолдери, зокрема начальник Управління освіти Фонтанської сільської ради Марінєску Оксана Олексіївна, головний фахівець з питань освіти Деребізова Галина Андріївна, фахівець з питань освіти Крачилова Ірина Іванівна, а також директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Фонтанської сільської ради Ткаченко Ольга Тимофіївна.
Ключовим питанням обговорення стала пропозиція Марінєску О.О. щодо удосконалення практичної підготовки здобувачів освіти. Вона наголосила на необхідності включення до переліку обов’язкових освітніх компонентів програми виробничої практики на базі інклюзивно-ресурсних центрів. Така ініціатива зумовлена виконанням регіонального замовлення на розширення мережі ІРЦ та потребою у підготовці кваліфікованих логопедів, здатних ефективно працювати в інклюзивному середовищі.
Пропозицію було схвально сприйнято учасниками зустрічі. Представники управління освіти та ІРЦ висловили готовність до подальшої співпраці з академічною спільнотою з метою підвищення практико-орієнтованості освітньої програми. Обговорення проходило у конструктивній атмосфері взаєморозуміння та зацікавленості у якісній підготовці майбутніх фахівців.
Результати зустрічі будуть передані на розгляд кафедри спеціальної та інклюзивної освіти для ухвалення відповідних рішень щодо внесення змін до ОПП. Подальше оновлення програми здійснюватиметься з урахуванням потреб регіону, думок роботодавців і фахових очікувань майбутніх працівників освітньої сфери.