05 грудня 2020 року в Державному закладі «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» відбувся воркшоп «STEM-освіта: основні принципи, концепції, освітні тренди, методики та технології» у межах проєкту програми ЄС ERASMUS+ «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання» (№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP).
Під час воркшопу доктор педагогічних наук Ордановська Олександра Ігорівна, керівник академічної групи проекту МоПЕД в Університеті Ушинського, розглянула з вчителями наступні питання:
- Передумови і цілі впровадження STEM-освіти в українському освітньому
просторі.
- Поняття «STEM-освіта» і «STEM-навчання».
- Порівняння STEM-освіти з традиційним навчанням.
- Освітні тренди в традиційній та STEM-освіті.
Потреби сучасного інформаційно-технологічного суспільства у фахівцях в сфері STEM (S – Science, T – Technology, Е – Engineering, М –Mathematics) спричинили поширення STEM-освіти, а STEM-орієнтований підхід в сучасному світовому освітньому просторі став одним з ключових. Цей підхід покликаний поєднати природничо-науковий компонент освітніх програм з інноваційними технологіями і спрямований на розвиток критичного мислення, здібностей до аналітичної і дослідницької діяльності, експериментування тощо.
Сьогодні питанням реалізації STEM-освіти приділено пильну увагу. Ведуться розвідки щодо використання в освітньому процесі різних ланок освіти таких STEM-технологій як-то: ILS (Inquiry Learning Spaces), PBL (Problem-Based Learning), BYOD (Bring Your Own Device), Flipped Learning, мейкерство тощо.
Після розглянутих питань всі вчителі впевнились в тому, що STEM-освіта повністю відповідає новим цілям шкільної освіти, поставленим в Концепції нової української школи.