Симпозіум проводився у межах ІІІ Міжнародного конгресу «Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі», який відбувся 19-21 травня 2017 року у Південноукраїнському національному університеті імені К. Д. Ушинського та був присвячений 200–річному ювілею університету.
У роботі симпозіуму взяли участь викладачі кафедри загальної та диференціальної психології, кафедри психології розвитку і соціальних комунікацій, кафедри теорії та методики практичної психології (Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського), а також колеги з інших університетів: Бутузова Лариса Петрівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка, кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології); Журавльова Лариса Петрівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка; доктор психологічних наук, завідувач кафедри теоретичної психології та психології розвитку); Завидівська Ольга Вікторівна (Львівський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи»; доцент кафедри менеджменту та соціальних наук, кандидат економічних наук); Литвинчук Алла Іванівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка; викладач кафедри теоретичної психології та психології розвитку); Мірошник Зоя Михайлівна (Державний вищий навчальний заклад «Криворізький державний педагогічний університет»; доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології); Михайленко Оксана Юріївна (Державний вищий навчальний заклад «Криворізький державний педагогічний університет»; кандидат психологічних наук, асистент кафедри практичної психології); Можаровська Тетяна Вікторівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка; асистент кафедри теоретичної психології та психології розвитку); Пирог Ганна Володимирівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка; кандидат філософських наук доцент, доцент кафедри теоретичної психології та психології розвитку); Сидоренко Наталія Іванівна (Житомирський державний університет імені Івана Франка; кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології); Шимко Ія Миколаївна (Державний вищий навчальний заклад «Криворізький державний педагогічний університет»); кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Яценко Тамара Семенівна (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького; доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України, завідувач кафедри глибинної корекції і психолого-соціальної реабілітації)
Модераторами симпозіуму були:
- Саннікова О. П. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського;
- Симоненко С. М. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології розвитку і соціальних комунікацій Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
Відповідальний секретар:
Кузнєцова О. В. – кандидат психологічних наук, доцент, докторант кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського.
Згідно з програмою симпозіуму 20 травня о 10.00. розпочалася робота у секції.
Були заслухані наступні доповіді (Регламент: для доповідей – до 15 хв., для виступів – до 5 хв.):
- «Концептуальне моделювання професіоналізму майбутніх психологів»
Санніков О. І. – доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри теорії та методики практичної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
- «Індивідуально орієнтоване психологічне подолання складних ситуацій»
Саннікова О. П. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
- «Теоретичний аналіз проблеми становлення інформатизації суспільства та його впив на особистість студента»
Максименко Ю. Б. – доктор психологічних наук, професор кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
- «Психологічні особливості розвитку візуального мислення у студентів творчих спеціальностей»
Симоненко С. М. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології розвитку і соціальних комунікацій Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
- «Ризики інформаційного ураження особистості в інформаційному суспільстві»
Плохіх В. В. – доктор психологічних наук, професор кафедри психології розвитку і соціальних комунікацій Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
- «Емпатійні переживання юнацтва, що виховуються в повних та неповних сім’ях»
Журавльова Л. П. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри теоретичної психології та психології розвитку Житомирського державного університету імені І. Франка
- «Рольова компетентність як головна детермінанта підготовки майбутнього практичного психолога»
Мірошник З. М. – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології Державного вищого навчального закладу «Криворізький державний педагогічний університет»
- Психологічний супровід навчання у вищій школі в адаптаційний період
Хмель Н. Д. – кандидат психологічних наук, професор кафедри теорії та методики практичної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, декан соціально-гуманітарного факультету
В обговореннях взяли участь:
- Кузнєцова О. В. – кандидат психологічних наук, доцент, докторант кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського;
- Пирог Г. В. – кандидат філософських наук, доцент кафедри теоретичної психології та психології розвитку Житомирського державного університету імені І. Франка;
- Бутузова Л. П. – кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Житомирського державного університета імені Івана Франка;
- Завидівська О. І. – кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та соціальних наук Львівського навчально-наукового інституту ДВНЗ «Університет банківської справи»;
- Шимко І. М. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Державного вищого навчального закладу «Криворізький державний педагогічний університет».
Після обідньої перерви розпочав роботу майстер-клас «Використання візуалізованої репрезентації суб’єкта в глибинному пізнанні психіки», який проводила Яценко Т. С. – доктор психологічних наук, професор, академік НАПН України, завідувач кафедри глибинної корекції і психолого-соціальної реабілітації Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.
У майстер-класі також взяли участь слухачі факультету післядипломної освіти «Психологія».
Рекомендації:
- Проводити більше майстер-класів провідних фахівців та залучати до роботи психологів, які працюють у різних практичних напрямах, володіють різними психотерапевтичними та психокорекційними практиками (НЛП-практика, гештальтерапія, психоаналіз, емотивна, когнітивна терапія тощо).
- Більше часу приділяти дискусійній формі роботи, а не докладам.
Доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри загальної
та диференціальної психології О. П. Саннікова