Досягнуті результати
1. Розроблено інструменти аналізу цільових груп проєкту (укр, eng)
2. Вивчено сучасний стан підготовки викладачів професійної освіти у ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (укр, eng)
3. Розроблено план поширення результатів проєкту (eng)
4. Розроблено Концепцію партнерського управління підготовкою викладачів професійної освіти у ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (укр, eng)
5. Розроблено Положення «Про ресурсний центр професійної освіти з технологій та дизайну» (укр)
6. Розроблено План сталого розвитку результатів проєкту Erasmus+ PAGOSTE
7. Оновлено професійний стандарт «Викладач професійного навчання»
8. Створено портал «Партнерський простір 015» https://015.org.ua/
9. Створено Асоціацію з розвитку неперервної освіти https://vetdev.org.ua/
ПРОЄКТНИЙ КОНСОРЦІУМ
Проєктний консорціум складається з партнерів, які мають довгу історію співпраці, та нових учасників.
Координатор, Університет Констанцу (UKON), який вже більше 20 років співпрацює з Київським національним економічним університетом (KNEU) в рамках проєктів DAAD та проєктів Erasmus + (BUSEEG під керівництвом Віденського університету бізнесу та економіки, ITE-VET під керівництвом Університету Констанцу) і Віденським економічним університетом (WU) в рамках вищезазначених проєктів Erasmus + та в рамках спільної наукової та студентської діяльності. Ці три партнери складають серцевину консорціуму, забезпечуючи його надійність. З точки зору різноманітності моделей професійно-технічної освіти (ПТО) та підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО) важливо було включити до проєкту південно-європейську країну через відмінні моделі ПТО та підготовки викладачів для цієї сфери освіти порівняно з Австрією чи Німеччиною, тому університет Риму Тре приєднався до консорціуму проєкту.
Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України також є колишнім партнером Університету Констанцу в останньому Erasmus + проекті ITE-VET. Це науково-дослідний інститут в Україні, який має наукові зв’язки з українськими закладами вищої освіти, які активно беруть участь в дослідженнях в області професійно-технічної освіти, та закладами професійно-технічної освіти (школами, коледжами, центрами). Серед таких вищих навчальних закладів – Українська інженерно-педагогічна академія, Національний транспортний університет та Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. Ці університети мають доволі невелику історію участі в проєктах Erasmus +, однак вони є важливими закладами вищої освіти у сфері підготовки викладачів ЗПТО в Україні.
Оскільки проєкт PAGOSTE спрямований на вдосконалення механізмів управління професійно-технічною освітою в Україні на загальнодержавному рівні, було важливо запросити Міністерство освіти і наук в Україні як головний державний орган виконавчої влади у сфері освіти. Міністерство визначило потенціал проєкту, який відповідає поточним процесам реформування ПТО в Україні, та прийняло запрошення до проєкту.
Необхідність започаткування більш тісних зв'язків та навіть міцних «мостів» між закладами вищої освіти та закладами професійно-технічної освіти в Україні була вирішальною мотивацією, яка об'єднала університети та державні організації з трьох країн.
Партнери:
Координатор: Професор Томас ДАЙСІНГЕР, PhD
Контакти: тел.: +49 (0) 75 31/88-42 73
е-адреса: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Координатор проєкту від України:
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, www.kneu.edu.ua
тел.: +380444565610, +380444596112, факс: +380442262573
Відповідальна особа:
Світлана ЦИМБАЛЮК, д.е.н., доц., декан факультету управління персоналом, соціології та психології
Контакти:тел.: +380505390818; e-адреса: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Партнери з України:
Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України, www.ivet-ua.science
тел.: +380442527175; факс: +380442527175
Відповідальна особа: Олександра БОРОДІЄНКО, д.пед.н., проф., завідувач лабораторії
Контакти: тел.: +380501985092
e-адреса: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Національний транспортний університет), Україна, www.ntu.kar.net
тел.: +380442808203; факс: +380442808203
Відповідальна особа: Наталія БОНДАР, д.е.н., професор, декан факультету економіки та права
Контакти: тел.: +38 044 2887100
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
МОН (Міністерство освіти і науки України), Україна, www.mon.gov.ua
тел.: +380444813221; факс: +380444814796
Відповідальна особа: Ірина ШУМІК, кандидат наук з державного управління, Генеральний директор директорату професійної освіти
Контакти: тел.: +38 044 287 82 06
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського, Україна, https://pdpu.edu.ua
тел.: +38-048-723-40-98
Відповідальна особа: Тетяна ФОГЕЛЬ, к.пед.н., доцент
Контакти: тел.: +38 067 9881249
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Українська інженерно-педагогічна академія, www.uipa.edu.ua
тел.: +3805727312862; факс: +3805727313236
Відповідальна особа: Роман НЕСТЕРЕНКО, Керівник навчального центру
Контакти: тел.: +380 57 733 79 93
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
PROJECT CONSORTIUM
The consortium consists of partners, which have a long history of cooperation, and new participants.
The coordinator, the University of Konstanz (UKON), has had cooperation with Kyiv National Economic University (KNEU) for more than 20 years within DAAD projects and Erasmus+ projects (BUSEEG led by the Vienna University of Business and Economics, ITE-VET led by the University of Konstanz), and Vienna University of Business and Economics (WU) within the above mentioned Erasmus+ projects and within collaborative scientific and student exchange activities. These three partners make the core of the consortium ensuring its reliability. It seemed sensible to include a Southern European country within the project due to different patterns of vocational education and training and vocational teacher training compared to Austria or Germany, therefore, the Roma Tre University joined the project consortium.
The Institute of Vocational Education and Training of the National Pedagogical Academy of Ukraine is also a former partner of the University of Konstanz in the last Erasmus+ Project ITE-VET. It is a research institute in Ukraine, which has scientific connections with Ukrainian higher education institutions that are active in vocational education research and VET institutions (schools, colleges, centers). Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, the National Transport University and the South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky are among such higher education institutions. Both universities have a modest history of participation in Erasmus+ projects, however, they are important higher education institutions in the sphere of vocational teacher training in Ukraine.
Because the project PAGOSTE aims at improving the governance mechanisms in vocational teacher education in Ukraine at the national level, it was of crucial importance to invite the Ministry of Education and Sciences in Ukraine as the main state executive body in the sphere of education. The Ministry identified the potential of the project, which goes in line with the current reforming processes in VET in Ukraine, and accepted the invitation to the project.
The need to establish closer links or even solid “bridges” between higher education institutions and vocational schools and thus to improve vocational teacher training as well vocational education in Ukraine was the crucial motivation, which united the universities and state organisations from three countries.
Partnership:
Vadym Hetman Kyiv National Economic University, Ukraine
Institute of Vocational Education and Training of the National Academy of Education Sciences of Ukraine, Ukraine
Coordinator and General Manager:
Dr. Thomas Deiβinger, Professor
Contacts: tel: +49 (0) 75 31/88-42 73
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Project coordinator in Ukraine
Vadym Hetman Kyiv National Economic University; www.kneu.edu.ua
tel.: +380444565610, +380444596112; fax: +380442262573
Responsible person: Svitlana TSYMBALIUK, Sc.Dr., Associate Professor, Dean of Faculty of Personnel Management, Sociology and Psychology
Contacts: tel.: +380505390818; e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Partners from Ukraine:
Institute of Vocational Education and Training of the National Academy of Education Sciences of Ukraine, www.ivet-ua.science
tel.: +380442527175; fax: +380442527175
Responsible person: Oleksandra BORODIYENKO, Sc.Dr., Professor, Head of Laboratory
Contacts: tel.: +380501985092
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
National Transport University, www.ntu.kar.net
tel.: +380442808203; fax: +380442808203
Responsible person: Natalia BONDAR, Sc.Dr., Professor, Dean of Faculty
Contacts: tel.: +38 044 2887100
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Ministry of Education and Science of Ukraine, www.mon.gov.ua
tel.: +380444813221; fax: +380444814796
Responsible person: Iryna SHUMIK, Dr., Director General of Directorate
Contacts: tel.: +38 044 287 82 06
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, www.uipa.edu.ua
tel.: +3805727312862; fax: +3805727313236
Responsible person: Roman NESTERENKO, Head of Educational Center
Contacts: tel.: +380 57 733 79 93
e-mail: 이 이메일 주소가 스팸봇으로부터 보호됩니다. 확인하려면 자바스크립트 활성화가 필요합니다.
Загальна інформація про проєкт PAGOSTE
Erasmus+ проєкт направлений на управління у галузі підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти (ПТО) в Україні. Набуття професії викладачами, які працюють у галузі професійно-технічної освіти, вважається складнішим, ніж у системі загальної середньої освіти, оскільки тут актуальність їх компетентностей не тільки впливає на учнів (студентів ПТО), але й на якість ПТО в цілому та його функціональності (користь) для роботодавців. Узагальнюючим критерієм якості є впевненість в тому, що очікування закладів ПТО, мотивація та компетентності майбутніх викладачів можуть бути узгоджені між собою.
Ця "проблема узгодженості" матеріалізується у вигляді "пробілу між теорією та практикою", оскільки "споживачі" дипломів про професійну освіту, будучи роботодавцями майбутніх учителів, зазвичай не приймають участь у визначенні або, щонайменше, впливі на те, як майбутні викладачі навчаються в університеті та як те, що вони вивчають може бути пов’язане і використане в класі. Ця однобічна інституційна реальність пояснює, чому викладачі не відчувають себе добре підготовленими до майбутнього професійного призначення.
Управління на основі партнерства розглядається як інструмент вирішення цієї проблеми шляхом залучення закладів ПТО у такі заходи, як розробка навчальних програм чи методика викладання, і це навіть може означати створення системи управління на основі партнерства, що виходить за межі цих двох стейкхолдерів (зацікавлених сторін). Оскільки децентралізація є головним аспектом сучасної політики в галузі ПТО, управління на основі партнерства в підготовці викладачів ПТО відповідає політичному сьогоденню, в той же час не ставлячи під сумнів традиційні ролі відповідальних установ.
Проєкт спрямований на розвиток та пілотування структур управління між українськими університетами-партнерами та регіональними закладами ПТО. Основна увага приділяється подоланню теоретично-практичних пробілів між університетською освітою та вимогами до викладання у закладах ПТО, а також налагодженню управління у новий, тобто на основі партнерства між відповідними установами в галузі ПТО, спосіб.
Проєкт спрямований на підвищення обізнаності про сучасну систему ПТО в Україні та підвищення статусу професії викладача.
The Erasmus+ project deals with governance in vocational teacher education (VTE) in Ukraine. The professionalization of teachers working in the field of vocational education and training (VET) is considered to be more complex than in the general education system as here the relevance of teachers’ competences not only has an impact on learners (vocational students), but also on the quality of VET as such and its functionality for the employment sector. An overarching quality criterion is to ensure that expectations of vocational schools and the motivations and competences of future teachers can be aligned.
This ‘matching problem’ is materialized by the ‘theory-practice gap’ as the ‘users’ of VTE qualifications, being the employers of future teachers, are normally not involved in setting up or at least influencing how teachers are trained and how whatever they learn at university can be linked with and applied to in the classroom. This one-sided institutional reality explains why teachers do not feel well prepared for their future occupational destination.
PBG (partnership-based governance) is seen as an instrument to tackle this problem by including VET schools in activities such as curricula development or teaching methodology, and it even could mean establishing a governance system based on partnerships reaching beyond these two stakeholders. Since decentralisation is a major aspect of current Ukrainian VET policy, PGB in VTE fits into the political agenda, by questioning traditional roles of responsible institutions.
The project aims at developing and piloting governance structures between the Ukrainian partner HEIs and regional VET schools. The focus is on overcoming the theory-practice gap between university education and teaching requirement in VET, and on setting up governance in a new, i.e. partnership-based manner between relevant institutions in VTE.
The project aims at creating awareness for a modern VTE system in Ukraine, and at raising the status of the teaching profession.
Проєктний консорціум
Проєктний консорціум складається з партнерів, які мають довгу історію співпраці, та нових учасників.
Координатор, Університет Констанцу (UKON), який вже більше 20 років співпрацює з Київським національним економічним університетом (KNEU) в рамках проєктів DAAD та проєктів Erasmus + (BUSEEG під керівництвом Віденського університету бізнесу та економіки, ITE-VET під керівництвом Університету Констанцу) і Віденським економічним університетом (WU) у межах вищезазначених проєктів Erasmus + та спільної наукової та студентської діяльності. Ці три партнери складають серцевину консорціуму, забезпечуючи його надійність. З погляду різноманітності моделей професійно-технічної освіти (ПТО) та підготовки викладачів закладів професійно-технічної освіти (ЗПТО) важливо було включити до проєкту південно-європейську країну через відмінні моделі ПТО та підготовки викладачів для цієї сфери освіти порівняно з Австрією чи Німеччиною, тому університет Риму Тре приєднався до консорціуму проєкту.
Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України також є колишнім партнером Університету Констанцу в останньому Erasmus + проєкті ITE-VET. Це науково-дослідний інститут в Україні, який має наукові зв’язки з українськими закладами вищої освіти, що активно беруть участь у дослідженнях в галузі професійно-технічної освіти, та закладами професійно-технічної освіти (школами, коледжами, центрами). Серед таких ЗВО – Українська інженерно-педагогічна академія, Національний транспортний університет та Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. Ці університети також мають свою історію участі в проєктах Erasmus + і є важливими закладами вищої освіти у сфері підготовки викладачів ЗПТО в Україні.
Оскільки проєкт PAGOSTE спрямований на вдосконалення механізмів управління професійно-технічною освітою в Україні на загальнодержавному рівні, було важливо запросити Міністерство освіти і наук в Україні як головного державного органу виконавчої влади у сфері освіти. Міністерство визначило потенціал проєкту, який відповідає поточним процесам реформування ПТО в Україні, та прийняло запрошення до участі у проєкті.
Необхідність започаткування більш тісних зв'язків та навіть міцних «мостів» між закладами вищої освіти та закладами професійно-технічної освіти в Україні була вирішальною мотивацією, яка об'єднала університети та державні організації з трьох країн.
Project Consortium
The consortium consists of partners, which have a long history of cooperation, and new participants.
The coordinator, the University of Konstanz (UKON), has had cooperation with Kyiv National Economic University (KNEU) for more than 20 years within DAAD projects and Erasmus+ projects (BUSEEG led by the Vienna University of Business and Economics, ITE-VET led by the University of Konstanz), and Vienna University of Business and Economics (WU) within the above mentioned Erasmus+ projects and within collaborative scientific and student exchange activities. These three partners make the core of the consortium ensuring its reliability. It seemed sensible to include a Southern European country within the project due to different patterns of vocational education and training and vocational teacher training compared to Austria or Germany, therefore, the Roma Tre University joined the project consortium.
The Institute of Vocational Education and Training of the National Pedagogical Academy of Ukraine is also a former partner of the University of Konstanz in the last Erasmus+ Project ITE-VET. It is a research institute in Ukraine, which has scientific connections with Ukrainian higher education institutions that are active in vocational education research and VET institutions (schools, colleges, centers). Ukrainian Engineering Pedagogics Academy, the National Transport University and the South Ukrainian National Pedagogical University are among such higher education institutions. Both universities have a modest history of participation in Erasmus+ projects, however, they are important higher education institutions in the sphere of vocational teacher training in Ukraine.
Because the project PAGOSTE aims at improving the governance mechanisms in vocational teacher education in Ukraine at the national level, it was of crucial importance to invite the Ministry of Education and Sciences in Ukraine as the main state executive body in the sphere of education. The Ministry identified the potential of the project, which goes in line with the current reforming processes in VET in Ukraine, and accepted the invitation to the project.
The need to establish closer links or even solid “bridges” between higher education institutions and vocational schools and thus to improve vocational teacher training as well vocational education in Ukraine was the crucial motivation, which united the universities and state organisations from three countries.
Повна назва проєкту: "Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні" ( 609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP )
Коротка назва проєкту: PAGOSTE
Структурний проєкт
Пріоритет – Розвиток потенціалу вищої освіти
Тривалість проєкту: 15 січня 2020 – 14 січня 2023
Програма фінансування ЄС: Європейський інструмент сусідства (Erasmus+: КА2 CBHE)
Сторінка у Facebook
Цільова група: студенти ЗВО, які навчаються за програмами підготовки викладачів професійної освіти, викладачі професійної освіти, керівники закладів професійної освіти, Міністерство освіти і науки України, слухачі закладів професійної освіти, роботодавці
Офіційний сайт проєкту:
Отримувач гранту: Університет Констанц, Німеччина, www.uni-konstanz.de
Партнерство:
Мета та завдання проєкту:
підвищення якості та актуалізація підготовки викладачів для професійної освіти в Україні шляхом встановлення стандартів щодо механізмів управління на основі партнерства між університетами, які здійснюють підготовку викладачів для професійної освіти, та закладами професійної освіти
Завдання проєкту:
Напрями діяльності за проєктом:
Основні результати проєкту: