Новини

  • Делегація Університету Ушинського відвідала Харбінський інженерний університет у межах реалізації міжнародного проєкту
    Делегація Університету Уш...
    Information
    20 листопада 2025
    У період з 16.11.2025 р. по 22.11.2025 р. делегація Університету Ушинського відвідала м. Харбін (КНР...
  • Ментальне здоров'я – основа життя….
    Ментальне здоров'я – осно...
    Information
    20 листопада 2025
    20 листопада до науково-дослідної лабораторії тренінгових технологій «Скрепка», що створена на базі...
  • Участь представників Університету Ушинського у серії семінарів у межах реалізації Україно-Китайського наукового проєкту «Global Governance And European Integration»
    Участь представників Унів...
    Information
    20 листопада 2025
    У період із 17.11.2025 р. по 22.11.2025 р. проректор з наукової роботи Ганна МУЗИЧЕНКО, декан факуль...
  • Відбулася гостьова лекція на тему «EMDR-терапія: базові положення методу та принципи самодопомоги»
    Відбулася гостьова лекція...
    Information
    19 листопада 2025
    19 листопада 2025 року відбулася гостьова лекція на тему «EMDR-терапія: базові положення методу та п...
  • VIII Всеукраїнська конференція «Південноукраїнські наукові студії»: простір науки, діалогу та нових смислів
    VIII Всеукраїнська конфер...
    Information
    19 листопада 2025
    17–19 листопада 2025 року в Університеті Ушинського відбулася одна з найочікуваніших наукових подій...
  • Гостьова лекція «Вплив когнітивних стилів на ухвалення рішень» для здобувачів ОПП «Педагогіка. Управління закладом освіти», ОПП «Практична та прикладна психологія»
    Гостьова лекція «Вплив ко...
    Information
    19 листопада 2025
    19 листопада 2025 року о 16:00 відбулася онлайн-зустріч, організована Інститутом креативного мисленн...
  • Майстер-клас з джазу Тамари Лукашевої, викладачки джазового вокалу Інституту музики в місті Оснабрюк (Німеччина)
    Майстер-клас з джазу Тама...
    Information
    17 листопада 2025
    17 листопада 2025 року в Навчально-науковому інституті музичного і перформативного мистецтва та соці...
  • Представники Університету Ушинського відвідали Всесвітню конференцію з китайської мови - 2025 у межах реалізації міжнародного проєкту
    Представники Університету...
    Information
    16 листопада 2025
    У період із 13.11.2025 р. по 16.11.2025 р. проректор з наукової роботи Ганна МУЗИЧЕНКО, декан факуль...
  • Звіт студентів спеціальності 231 Соціальна робота про виробничу (діагностичну) практику
    Звіт студентів спеціально...
    Information
    14 листопада 2025
    14 листопада 2025 року для студентів четвертого курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» Університ...
  • Магістрант навчально-наукового інституту природничо-математичних наук, інформатики та менеджменту  зарахований до програми стажування в Апарат Верховної Ради України
    Магістрант навчально-наук...
    Information
    14 листопада 2025
    Здобувач освіти 2 року навчання за другим (магістерським) рівнем спеціальності 014.09 Середня освіта...
  • Практика без кордонів: студенти спеціальності 231 Соціальна робота провели тренінг для молоді Львівщини та Волині
    Практика без кордонів: ст...
    Information
    14 листопада 2025
    Виробнича практика студентів 4 курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» Університету Ушинського ви...
  • Відбулася І Міжнародна науково-практична конференція «Психологія, фізична культура, спорт та комплексна реабілітація: мультидисциплінарний підхід у вимірі суспільних трансформацій»
    Відбулася І Міжнародна на...
    Information
    14 листопада 2025
    13-14 листопада 2025 року відбулася І Міжнародна науково-практична конференція «Психологія, фізична...
  • Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів: історія і сучасність
    Всеукраїнські учнівські о...
    Information
    13 листопада 2025
    13 листопада 2025 року в онлайн-форматі відбулася гостьова лекція на актуальну тему «Всеукраїнські у...
  • Гостьова лекція «Креативність у часи кризи та в екстремальних обставинах» для здобувачів ОПП «Педагогіка. Управління закладом освіти», ОПП «Практична та прикладна психологія»
    Гостьова лекція «Креативн...
    Information
    12 листопада 2025
    12 листопада 2025 року о 16:00 для здобувачів ОПП «Педагогіка. Управління закладом освіти», ОПП «Пра...
  • Відбулася гостьова лекція д. псих. наук, проф., завідувачки кафедри клінічної психології та психічного здоров’я Університету Ушинського І. І. Савенкової на тему «Психосоматози, сучасні напрямки діагностики та психотерапія (наукова школа лектора)»
    Відбулася гостьова лекція...
    Information
    12 листопада 2025
    12 листопада 2025 року відбулася гостьова лекція доктора психологічних наук, професора, завідувачки...
  • Магістри спеціальності «Дошкільна освіта» вивчали документообіг на базі Одеського ЗДО № 228
    Магістри спеціальності «Д...
    Information
    12 листопада 2025
    Теорія управління – це важливо, але як усе працює насправді? Щоб знайти відповідь, сьогодні, 12 лист...
  • Гостьова лекція у межах вивчення навчальної дисципліни «Сучасні проблеми фізичної культури»
    Гостьова лекція у межах в...
    Information
    11 листопада 2025
    11 листопада 2025 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності А4 С...
  • Гостьова онлайн-лекція 
    Гостьова онлайн-лекція "В...
    Information
    10 листопада 2025
    13 листопада 2025 року в онлайн форматі до Всесвітнього дня науки відбудеться цікава та корисна гост...

Візит професора Єрусалимської академії

Методика зеркала (В. Коэн, Израиль). Такое название дано методики потому, что: 1) дети как в зеркале повторяют все движения учителя; 2) в движениях учителя, как в зеркале, отражается его восприятие музыки, учитель показывает то, как он слышит музыку.«Пластическое интонирование», один из способов «активного слушания». Под пластическим интонированием мы понимаем восприятие музыки при помощи рук.  

В.В. Медушевский отмечал, что руки могут выступать как замечательный инструмент умного анализа музыки. Движения могут быть различными, в зависимости от характера музыки: от плавных, гибких движений до имитации игры на музыкальных инструментах («Утро» Грига, «Весёлый музыкант» А Филиппенко, народные мелодии и тд). Исполнение музыки движением даёт учителю увидеть, как слышит музыку каждый ребёнок. Иногда пластическое интонирование возникает спонтанно (от «переизбытка чувств»). Это даёт возможность выразить своё восприятие музыки, не объясняя душевное состояние словами.

Использую на уроке приём Вероники Коэн преподавателя Иерусалимской академии – «Зеркала» - воплощение звучащей музыки в жесте. Учащиеся как в зеркале повторяют движения учителя. В. Коэн говорит: «Мои руки – это зеркала, в которых отражается музыка». Движение раскрепощает, снимает внутренний зажим. Но жестов не хватает, поэтому накапливаем определённый багаж.

Наиболее яркое и характерное достижение израильской национальной системы музыкального образования, во главе угла которой стоит серьезнейшая педагогическая проблема организации активного восприятия музыки, представляет собой методика «зеркал» доктора Вероники Коэн, успешно работающей в Иерусалимской академии музыки и танца и возглавляющей там кафедру музыкального образования.

Знакомство с этой удивительной женщиной состоялось благодаря помощи ее коллеги — нашей бывшей соотечественницы, одной из талантливых учениц Д. Б. Кабалевского, а ныне доктора, заведующей кафедрой музыкального образования Иерусалимской академии музыки и танца Т. Е. Вендровой. Будучи в Москве, она провела занятие со студентами музыкально-педагогического факультета Московского городского педагогического университета по методике доктора В. Коэн. Вот тогда-то мы впервые услышали и увидели, как увлекательно и по-новому можно работать со студентами. И студенты, и преподаватели заинтересовались, а руководство факультета стало искать возможность познакомиться с В. Коэн лично.

И такая возможность представилась. Профессора В. Коэн и Т. Е. Вен- дрова были приглашены в Москву на научно-практический семинар, посвященный современным проблемам развития музыкального образования, проводимый на музыкально-педагогическом факультете Московского городского педагогического университета. Там состоялась наше знакомство и началось сотрудничество.

Вероника Коэн сразу покорила преподавателей и студентов, а также многочисленную аудиторию учителей музыки московских школ своим магнетическим обаянием. Подчеркнуто скромная, улыбчивая и дружелюбная женщина даже не всегда нуждалась в переводчике: то, о чем она бегло говорила по-английски, по большей части, было всем понятно. А рассказала Коэн, как сама жизнь подтолкнула ее к поиску: как активизировать сознание и восприятие музыки в классе, «за партой» и в студенческой аудитории, когда дети и взрослые неподвижно внимают музыке и результаты этого процесса невидимы, а значит, и неподвластны контролю со стороны учителя. Как же сделать этот процесс практически активным и очевидным? Как подготовить учителя к практической деятельности такого рода?

Главный способ реализации этих задач доктор В. Коэн видит в сопровождении музыки движениями по принципу «зеркал» — отражения особенностей содержания и временного развития музыки в соответствующих движениях. Главным принципом в этом непростом занятии стал принцип соответствия движений характеру музыки. Причем это не простая двигательная импровизация (известная у нас как «пластическое интонирование»), а вполне и глубоко осмысленный творческий процесс поиска таких движений, которые отражали бы драматургию произведения и развитие его тематического материала. Конечно, осмысленность творческого поиска в данном случае сочетается с интуицией и непосредственной эмоциональной реакцией слушателя на музыку. Однако драматургическая целесообразность движений приобретает огромное значение — они должны быть максимально выразительными и соответствовать развитию музыкальной мысли.

 

ВІТАЄМО!!! НАМ 200 РОКІВ!

  • Віртуальний тур
  • Віртуальний тур
  • Віртуальний тур
  • Віртуальний тур

Пустая синяя полоска

© 2025 Університет Ушинського