З 18 по 26 серпня 2017 року делегація Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського на чолі з директором Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України України д. пед. н., професором, членом-кореспондентом Національної академії педагогічних наук України А. Г. Шевцовим відвідала Харбінський інженерний університет (м. Харбін, КНР) та Головне управління Інститутів Конфуція (м. Пекін, КНР) у межах реалізації українсько-китайської освітньої програми «Інновації в системі шкільної та університетської освіти КНР».
{gallery}09_2017/sp2/3.jpg{/gallery}
Університет Ушинського на офіційних заходах представляли проректор з міжнародних зв’язків та науково-педагогічної роботи комплексу к. психол. н., доцент А. М. Ананьєв, директори Освітньо-культурного центру «Інститут Конфуція» (далі – Центр) з українського боку д. пед. н., доцент О. В. Попова і з китайського боку — к. психол. н. Дін Сінь, керівник Освітньо-інформаційного та культурного центру Республіки Корея к. пед. н. М. В. Скоромна, а також представники філій «Інституту Конфуція».
{gallery}09_2017/sp2/2.jpg{/gallery}
Програмою візиту було передбачено проведення зустрічі з представниками Харбінського інженерного університету на чолі з ректором паном Яо Юй. У ході спільної наради були обговорені питання співпраці України і Китаю в галузі науки й освіти; організації Українського культурного центру при китайському виші-партнері; спільної професійно-мовленнєвої підготовки майбутніх перекладачів і вчителів китайської мови на території КНР та в Україні, з урахуванням можливостей платформи Міжнародного проекту «Інститут Конфуція».
{gallery}09_2017/sp2/1.jpg{/gallery}
Представників української делегації прийняли в Департаменті освіти Провінції Хейлунцзян КНР. Під час наради із заступником відомства пані Ван Шуюнь директором департаменту МОН України А. Г. Шевцовим було наголошено про значущість подальшого розвитку співпраці Міністерства освіти і науки України і Міністерства освіти Китайської Народної Республіки в рамках роботи підкомісії з питань освіти Комісії співробітництва між урядами України і Китаю та планом роботи цієї Комісії на 2017-2019 роки.
{gallery}09_2017/sp2/4.jpg{/gallery}
Директор Хейлунцзянського освітнього центру з міжнародного обміну пані У Сюхуа та проректор А. М. Ананьєв обговорили можливості розширення академічного обміну студентів Китаю й України, окреслили головні вектори співпраці місцевих органів управління освіти та спектр освітньо-культурних заходів, що організовує «Інститут Конфуція» Університету Ушинського на регіональному рівні. У ході зустрічі китайські колеги відмітили якісну підготовку випускників Університету Ушинського, зокрема китайських фахівців, які навчалися на факультеті музичної та хореографічної освіти, а також повідомили, що всі вони працевлаштовані за фахом у закладах освіти Провінції Хейлунцзян.
{gallery}09_2017/sp2/5.jpg{/gallery}
У форматі програми було передбачено проведення профорієнтаційної роботи серед китайських школярів у школі Лейфен Ціаоюй Цітуан (Leifeng Jiaoyu Jituan) та Харбінській експериментальній гімназії. Українські викладачі також мали змогу ознайомитися з організацією психологічного супроводження навчально-виховного процесу в китайських школах.
З метою розвитку співпраці між КНР і Україною у сфері професійної підготовки педагогічних кадрів відбувся візит української делегації до Харбінського педагогічного університету (ХПУ), під час якого мала місце зустріч з представниками ректорату на чолі з проректором ХПУ паном Чжан Сітянем. Китайською стороною для українських колег був організований круглий стіл з питань запровадження академічної мобільності студентів і викладачів, шляхів адаптації навчальних планів, реалізації програми «подвійних» дипломів, розширення наукових досліджень у галузі сінології та слов`янського мовознавства тощо.
{gallery}09_2017/sp2/6.jpg{/gallery}
Представники української делегації організували зустріч зі студентами Університету Ушинського, які прибули на навчання за програмами академічної мобільності до Харбінського інженерного університету, привітали їх із державним святом — Днем Незалежності України та початком їх навчання в КНР за проектом Інституту Конфуція.
{gallery}09_2017/sp2/7.jpg{/gallery}
Друга частина програми передбачала проведення робочих зустрічей української делегації з керівництвом Головного управління Інститутів Конфуція (Ханьбань) у м. Пекіні. У контексті розширення освітньої діяльності Центру важливою стала нарада із заступником генерального директора Головного управління Інститутів Конфуція паном Ма Цяньфеєм, директором підрозділу європейських Інститутів Конфуція паном Ян Цінченом та куратором українських «Інститутів Конфуція» пані Хуей Хуей, у ході якої співдиректором університетського Освітньо-культурного центру «Інститут Конфуція» О. В. Поповою були порушені питання; розробки навчальних планів з опанування китайської мови українськими школярами, адаптації шкільних навчальних планів китайського зразка до українських стандартів, розробки стандартизованих тестів з китайської мови для випускників загальноосвітніх шкіл України.
{gallery}09_2017/sp2/8.jpg{/gallery}
Директор департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування МОН України А. Г. Шевцов окреслив пріоритетні напрями розвитку наукової співпраці українських і китайських учених на рівні двостороннього керівництва та консультування українських аспірантів і докторантів, які проводять дослідження в галузі синології, зокрема китайської філології, культурології, філософії, педагогіки. У ході переговорів української та китайської сторін було зазначено про важливість та нагальність створення в КНР українських культурних центрів, зокрема започаткування такого центру в Харбіні.
{gallery}09_2017/sp2/9.jpg{/gallery}
Консультації членів української делегації із заступником керівника відділу з надання стипендій Головного Управління Інститутів Конфуція в Китаї паном Чжан Ціньцюном також мали конструктивний характер і стосувалися критеріїв відбору стипендіатів та можливості підготовки студентів за програмами «подвійних» дипломів ОС бакалавра.
Отже, програма візиту української делегації до Китаю в цілому сприяла набуттю об’єктивної інформації щодо сучасного стану системи освіти КНР, напрацюванню тактико-стратегічних орієнтирів розвитку українсько-китайської співпраці в науковій та освітній сферах.