Під час Міжнародного конгресу «Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі» 20 травня 2017 року понад 120 педагогів навчальних закладів України стали учасниками Фестивалю педагогічних інновацій.
Учасники заходу мали можливість познайомитися з сучасними підходами до впровадження педагогічних інновацій, які майстерно презентували досвідченні вчителі – практики з навчальних закладів м. Львова, Миколаєва, Одеси та області. Доповідачі продемонстрували розмаїття методико-педагогічних ідей, які стали мотиватором до реалізації нового змісту освіти та розбудови Нової української школи. Обговорювалися проблеми, пов’язані з пошуком шляхів до нової школи через співпрацю та партнерство, визначалися орієнтири демократизації сучасного освітнього середовища, виявлялися можливості підготовки дітей з особливими освітніми потребами до життєдіяльності у сучасному суспільстві, з’ясовувалися системи виховання особистості в полікультурному середовищі.
Надзвичайно цікавими були обговорення слухачами проблем щодо навчання з використанням інтерактивних методів, які віддзеркалюють інтегративний підхід у початковій ланці. Означені питання започаткували вчителі м. Львова.
Учителями Біляєвського району Одеської області було презентовано інтегративний курс, в якому поєднані питання історії, географії, культури, екології, літератури та народознавства рідного краю, що отримав назву «Біляєвщина – мій рідний край».
Особливе зацікавлення викликали проблеми медіа інформаційної грамотності вчителів як умови реалізації концепції «Нової української школи», порушені заступником директора з наукової роботи Миколаївського муніципального колегіуму м. Миколаєва. Медіаграмотність визнано однією з ключових навичок ХХІ століття великою кількістю організацій: від ООН до професійних освітніх інституцій. Саме потенціал медіа-освіти здатний докорінно змінити взаємини між вчителем та учнем, даючи змогу для діалогу і спільних роздумів. Наразі, коли в Україні розробляються нові стандарти та розпочнеться освітня реформа, важливо, щоб медіа грамотність стала наскрізною навичкою. У стандарті Нової української школи передбачено, що формування медіаграмотності має відбуватись у двох основних напрямах. Перший, медіа-освіта як складова інформаційно-цифрової компетентності, спрямований на здатність шукати, оцінювати, використовувати і створювати інформацію для досягнення особистих, суспільних, професійних та освітніх цілей; розуміти функції медіа та інших постачальників інформації (наприклад, бібліотек, в яких медіа ресурсом є книги), оцінювати надійність даних. Медійна грамотність як елемент інформаційної грамотності, передбачає насамперед аналітичний підхід до медіа середовищ – здатність сприймати медіа середовище критично і уміння виражати себе через медіа. Другий – це інтеграція елементів інформаційної та медійної грамотності в зміст усіх освітніх галузей.
Представлені ідеї та розробки були відзначені Першим заступником Міністра освіти і науки України Ковтунцем В. В. та ректором ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» академіком Чебикіним О. Я., які нагородили дипломами та медалями «Педагог-новатор» 12 освітян: Скорич С. І., директора спеціалізованої загальноосвітньої школи – інтернату «Болградська гімназія імені Г. С. Раковського», Денисенко О. М., психолога Миколаївського муніципального колегіуму Миколаївської області, Зелінську О. І., учителя початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 73 м. Львів; Ганик О. В., учителя початкових класів загальноосвітньої школи «Дивосвіт» м. Львів; Гальвіцьку О. Л., учитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 24 м. Львів, Хоршунову Л. Ю., учителя початкових класів загальноосвітньої школи І ст. «Джерельце» м. Львів; Болгарина І. С., директора гімназії №5 м. Одеса; Ковальчук Т. А., учителя музики Одеської приватної школи-гімназії «Мрія»; Шинкаренко Т. А., учитель української мови та літератури Чорноморської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1; Старцеву О. А., учителя музичного мистецтва Овідіопільського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія», лауреата обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017» з номінації «Музичне мистецтво»; Майстренко І. І., класного керівника, переможця обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року» (2015), учителя Одеської гімназії № 8; Поцелуєву Я. Ю., учителя англійської і німецької мов Одеської ЗОШ №35; Сіраєву О. Г., директора загальноосвітнього політехнічного ліцею ІІ-ІІІ ступенів м. Ізмаїл.
Доктор педагогічних наук,
професор І. М. Богданова