20 травня 2017 р. у рамках ІІІ Міжнародного Конгресу «Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі» кафедрою математики та методики її навчання Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» спільно з лабораторією природничо-математичної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів було проведено науково-практичну конференцію «ПІДГОТОВКА ТА ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ: НА ШЛЯХУ ДО НОВОЇ ШКОЛИ».
У роботі конференції взяли участь 90 осіб - представники Інституту педагогіки НАПН України, вищих та середніх навчальних закладів Бердянська, Вінниці, Житомира, Києва, Краматорська, Кривого Рогу, Миколаєва, Херсону, Черкас, Одеси та Одеської області.
З ґрунтовною доповіддю про сучасний стан реалізації концепції «Нова українська школа» виступила доктор педагогічних наук, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, професор, зав. кафедри математики і методики її навчання Університету Ушинського С. О. Скворцова. На прикладі роботи проектної групи над Державним стандартом початкової школи С. О. Скворцова висвітлила виклики сьогодення та суперечності у сучасних підходах до математичної освіти, над подоланням яких доводиться працювати найближчим часом, і запропонувала учасникам конференції брати активну участь у обговоренні проектів Стандартів та Програм для початкової, основної і старшої шкіл.
Аксіологічні аспекти викладання математики у загальноосвітніх школах, пов'язані з впровадженням концепції «Нова українська школа» висвітлила у своїй доповіді Т. П. Павлова вчитель-методист Малодолинської ЗОШ м. Чорноморськ Одеської області. Вчитель-методист Дальницької ЗОШ Овідіопольського району Одеської області Цісарь Н. В. поділилася своїм досвідом з корекції знань та вмінь - основного способу уникнення прогалин у математичній підготовці учнів.
Жваву дискусію викликала доповідь О. С. Чуприни - вчителя математики ЗОШ № 4 м. Чорноморська Одеської області, аспірантки кафедри математики та методики її навчання Університету Ушинського, яка оприлюднила свої розробки щодо використання програмового забезпечення мобільних телефонів на уроках математики.
Доцент кафедри математики та методики її навчання С. В. Іванова провела ділову гру «Математичний аукціон» на кращий жарт, пов'язаний з навчанням математики. Це викликало бурхливі емоції у присутніх. «Одразу відчули: ми ж в Одесі!» - підкреслювали гості конференції.
Проблема виявлення та розвитку математичної обдарованості учнів знайшла відображення у доповіді О. М. Задоріної - кандидата педагогічних наук, в/о доцента кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій Одеського обласного інституту удосконалення вчителів.
Особливу увагу присутніх привернули доповіді викладача Херсонського державного університету М. С. Гаран на тему «Методика побудови мультимедійного методичного комплексу навчальної дисципліни», доцента кафедри початкової освіти Криворізького державного педагогічного університету В. П. Кисільової-Білої з теми «Система організації самостійної роботи студентів з математики як обов’язкова складова в професійній підготовці вчителя» та ін.
Із задоволенням відмічаємо, що при обговоренні доповідей розгорталися жваві дискусії, у яких приймали участь як викладачі вищих навчальних закладів, так і вчителі шкіл Одеси (гімназії №2, №4, №7, школа-інтернат №97, ЗОШ №18, №28, №78, №100, №117, №121 та ін.) і Одеської області (метод кабінету м. Арциз, Великодолинської ЗОШ Біляївського р-ну, Вілківського НВК Кілійського р-ну, Дальницької ЗОШ Овідіопольського р-ну, Златоустівськоъ ЗОШ Березівського району, ЗОШ №2, №7 м. Ізмаїл, Коноплянської ЗОШ Іванівського району, Маркевичевського НВК Ширяївського р-ну, Надєждинської ЗОШ Саратського району, Тарутинського НВК Тарутинського району, Чорноморської ЗОШ Лиманського району, ЗОШ №1, №4 і Малодолинської ЗОШ м. Чорноморськ та ін.).
На основі обговорень виступів, пропозицій та критичних зауважень вказана необхідність:
- Залучання науковців, викладачів та вчителів до активного, обґрунтованого обговорення проектів нормативних документів (стандартів та програм) з реалізації концепції «Нова українська школа».
- Під час навчання математики посилення її прикладної спрямованості як основи для формування ключових компетентностей.
- Вивчення досвіду роботи кращих вчителів та викладачів, і впровадження його під час опанування студентами математикою та методикою її навчання.