Факультет дошкільної педагогіки та психології
Кафедра теорії і методики дошкільної освіти.
Напрям підготовки "Дошкільна освіта". Запитання до державних іспитів на 2014-2015 н.р.
Запитання до державних іспитів на 2014-2015 н.р.
Дошкільна лінгводидактика. Теорія і методика навчання дітей рідної мови в дошкільному закладі освіти
- Розвиток зв’язного мовлення. Типи зв’язного мовлення, функції і форми мовлення. Вікова мовленнєва періодизація.
- Художньо-мовленнєва компетенція дітей. Форми і методи роботи з книгою в дошкільному навчальному закладі.
- Базова характеристика мовленнєвого розвитку дітей. Види і типи мовленнєвої компетенції.
- Сучасні дослідження з української дошкільної лінгводидактики в Україні.
- Шляхи і методи ознайомлення дітей з українськими традиціями, звичаями, оберегами. Варіантні програми з народознавства.
- Методика навчання дітей української мови в російськомовних дошкільних навчальних закладах. Варіантні програми з української мови.
Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень у дітей
- Особливості сприймання дітьми дошкільного віку просторових уявлень. Методика використання ігрових прийомів у процесі занять. Аналіз збірок дидактичних ігор за програмою «Українське дошкілля». Програма «Українське дошкілля».
- Методика формування у дітей різних вікових груп кількісних уявлень. Дослідження цієї проблеми на сучасному етапі в Україні.
- Методика навчання дошкільників розв’язування арифметичних задач.
- Форми і методи використання загадок, головоломок, завдань з народної математики в роботі з дошкільниками.
- Проблема наступності в роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи з математики.
Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальної діяльністю дітей
- Художній образ в дитячих малюнках.
- Ознайомлення дошкільників з видами та жанрами образотворчого мистецтва.
- Особливості зображувальної діяльності дітей дошкільного віку.
- Види образотворчої діяльності та методика їх проведення в дошкільному навчальному закладі. (За вибором)
- Ознайомлення дошкільників з декоративно-прикладним мистецтвом України.
Методика музичного виховання дітей
- Види музичної діяльності дітей дошкільного віку, їх характеристика.
- Методика організації самостійної музичної діяльності дітей в дошкільному навчальному закладі.
- Музичне виховання дітей в сім’ї.
- Види музичних розваг та методика їх проведення в дошкільному навчальному закладі.
- Музичні заняття – провідна форма музичної діяльності дітей в дошкільному навчальному закладі. Види, типи музичних занять, методика їх проведення.
Методики фізичного виховання дітей
- Схарактеризувати типи і структуру занять з фізичної культури, визначити особливості методики їх проведення в різних вікових групах.
- Обґрунтувати значення рухової активності дітей дошкільного віку, розкрити форми та методи її організації.
- Обґрунтувати значення ранкової гімнастики, розкрити методику її у проведення в різних вікових групах.
- Схарактеризувати фізичні вправи в залежності від їх класифікації, визначити особливості методики навчання дітей дошкільного віку фізичних вправ.
- Обґрунтувати значення рухливих ігор, розкрити особливості організації та методики їх проведення.
Основи природознавства з методикою
- Схарактеризувати види дидактичних ігор природничого змісту та розкрити методику їх проведення в різних вікових групах. Проаналізувати та зіставити зміст 2-3 збірників дидактичних ігор.
- Обґрунтувати шляхи і методи реалізації завдань екологічного виховання в дошкільному навчальному закладі. Розкрити сутність проблем екологічного виховання в Україні на сучасному етапі.
- Схарактеризувати види праці дітей у природі та розкрити методику їх проведення.
- Обґрунтувати значення методів безпосереднього ознайомлення дітей з природою у системі роботи дошкільного навчального закладу. Розкрити сутність основних положень сучасних досліджень з проблеми розвитку спостережливості засобом природи.