Робота гуртка з лінгводидактики в 2024-2025 н.р.: попередні результати виконання індивідуальних науково-дослідних тем
Оксана БАЗЕЛЮК, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Логопедія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Функціональний підхід до вивчення значущих частин слова в початковій школі». У презентації вона висвітлила особливості реалізації функціонального підходу на уроках української мови в початковій школі. Доповідачка розповіла про сучасні, більш ефективні, ніж традиційні, методи і прийоми вивчення морфемної структури слова, зокрема, продемонструвала інтерактивні вправи з використанням цеглинок LEGO і навчальних карток/пазлів та навела приклади використання навчальних платформ, таких як LearningApps.org і Kahoot. Особлива увага була приділена актуальності теми, адже вивчення морфем сприяє формуванню мовної свідомості та мовленнєвої компетентності, розвитку мислення учнів.
Вікторія ОНІКОВА, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Англійська мова» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Комунікативні завдання до різних тем початкового курсу української мови». У презентації вона проаналізувала добірку вправ і завдань, спрямованих на формування комунікативної компетентності учнів початкових класів. Доповідачка звернула увагу на роль ситуативного спілкування, рольових ігор та інших інтерактивних методів у процесі засвоєння мовного матеріалу. Зазначалося, що такі завдання сприяють розвитку зв’язного мовлення, мовленнєвої активності та творчості молодших школярів. Важливо, що представлений матеріал має практичне значення для становлення комунікативно-мовленнєвої компетентності учнів.
Наталія УЙБАРІ, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 "Початкова освіта. Логопедія" факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Впровадження LEGO-технологій у початковий курс української мови». Її виступ став справжнім поєднанням педагогічної креативності та любові до дітей. Наталія розповіла про актуальність LEGO-технологій у початковій школі, акцентувавши увагу на їхньому впливі на розвиток пізнавальної активності, уваги, пам’яті та мовлення учнів. Особливо цікавою та корисною частиною доповіді стала розповідь про технологію «Шість цеглинок», яка є основою багатьох інтерактивних завдань. Авторка детально пояснила, як за допомогою шести маленьких LEGO-цеглинок можна організувати діяльність учнів так, щоб навчання перетворювалося на гру. Вона навела яскраві приклади вправ, які можна застосовувати на уроках української мови: на побудову речень, складання історій, під час вивчення орфограм, граматичних ознак слів тощо. Такі завдання дозволяють дітям краще засвоювати матеріал, працювати в команді, бути активними й зацікавленими. Не менш важливо, що студентка звернула увагу на інтеграцію LEGO в зміст уроків, а також розглянула як переваги, так і виклики такого новаторського підходу. Доповідь викликала жвавий інтерес серед слухачів, адже вона містила не лише теоретичні відомості, демонструвала, що сучасний учитель може бути творцем навчального простору, де навіть звичайні цеглинки перетворюються на інструмент пізнання рідної мови й оволодіння нею.
Ірина БУЛАНША, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Англійська мова» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Робота над усвідомленням цілісності тексту». У своїй презентації вона розкрила важливість розуміння структури тексту як основи формування читацької грамотності. Доповідачка проаналізувала основні методи та прийоми, що сприяють усвідомленню логічного зв’язку між частинами тексту: логічне читання, складання структурних схем, визначення «зайвих» речень, відновлення порушеної послідовності речень. Також було представлено вправи, які допомагають учням визначати тему та головну думку, складати план, узагальнювати зміст та розрізняти жанри текстів. Зазначалося, що такі види діяльності сприяють розвитку мовлення, критичного мислення та вміння будувати власні зв’язні висловлювання. Доповідь зацікавила аудиторію та стала основою для жвавого обговорення серед майбутніх педагогів шляхів удосконалення методики роботи з текстом у початковій школі.
Анна БУЛАНША, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Логопедія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Вивчення елементів словотвору в початковій школі». У своїй презентації вона висвітлила низку актуальних методичних питань: робота над будовою слова; визначення спільнокореневих слів та їх використання у формуванні правописних умінь учнів; послідовність морфемного аналізу, практика словотворення. Лінгводидактичні узагальнення було підкріплено доречним ілюстративним матеріалом.
Марія ХЛЄБНІКОВА, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Психологія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Забезпечення різних ступенів пізнавальної активності учнів у роботі з реченням». У теоретико-методичній частині доповіді було розкрито психологічний та дидактичний зміст поняття «пізнавальна активність», схарактеризовано можливості активізації пізнавальної діяльності здобувачів початкової освіти. З орієнтацією на тему дослідження авторкою також запропоновано низку оригінальних вправ для дослідження учнями структурних особливостей, мовно-мовленнєвого оформлення та функціонального призначення речень (наприклад, рольова гра, завдання з опорою на аудіо та відеоматеріали, робота на навчальних платформах, сторітелінг та ін.).
Що далі? Плануємо дослідження під час педагогічної практики... Готуємо публікації...