Професійний розвиток кадрів

Професійний розвиток кадрів


Викладачі кафедри підвищують свій професійний розвиток, беручи участь у науково-педагогічних стажуваннях, семінарах, медіа-консультаціях, тренінгах, вебінарах, дистанційних курсах, онлайн конференціях, тренінгах, майстер-класах за фахом тощо як в Україні, так і за її межами.

Колектив кафедри, усвідомлюючи, що для сучасного викладача закладу вищої освіти, який бажає бути справжнім фахівцем-професіоналом, який іде в ногу з часом, бажає бути завжди конкурентоспроможним, у тренді, постійно працює над своїм професійним зростанням. Сьогодні ідея безперервного навчання, освіти впродовж життя як ніколи усвідомлюється і реалізується через формальну, неформальну та інформальну форми освіти.

За останні роки члени кафедри пройшли:

  • підвищення кваліфікації в Університеті менеджменту інформаційних систем (м. Ріга, Латвійська Республіка) (професор Койчева Т. І., 2016 р.);
  • стажування за програмою «Педагогіка вищої школи» без (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2017 р.) (професор Княжева І. А.);
  • стажування за програмою «Актуальні проблеми соціальної педагогіки» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2017 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • стажування за програмою «Методика викладання педагогічних дисциплін у вищій школі» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2019 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • дистанційне стажування для управлінців закладів вищої освіти «Сучасні принципи здійснення науково-педагогічної діяльності в закладах вищої освіти» у Харбінському інженерному університеті (м. Харбін КНР, 2019 р.) (професор Койчева Т. І.);
  • стажування за програмою «Методика викладання педагогічних дисциплін у вищій школі» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2019 р.) (професор Осипова Т. Ю., доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Рефлексивне оцінювання в освітньому процесі як ресурс особистісного розвитку» (ТОВ «Всеосвіта», 2019 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації «Академічна доброчесність і наукова комунікація викладача в цифрову епоху» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2020 р.) (професори Койчева Т. І., Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації для педагогічних і науково-педагогічних працівників в Університеті Марії Кюрі-Склодовської (Республіка Польща) за навчальною програмою стажування «Організація освітнього процесу в галузі педагогіки і психології в Україні та країнах ЄС» (доцент Гурін Р. С., 2020 р.);
  • стажування за навчальною програмою «Менеджмент освіти» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2020 р.) (професор Княжева І. А.)
  • науково-педагогічне стажування «Педагогічна та психологічна освіта як складова частина системи освіти України та країн ЄС№ у Куявському університеті у Влоцлавеку (Республіка Польща, 2020 р.) (доценти Бартєнєва І. О., Ноздрова О. П., Яцій О. М.);
  • підвищення кваліфікації «Академічна доброчесність і наукова комунікація викладача в цифрову епоху» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Оценка научных публикаций: современные инструменты и их корректное применение: Ответственная наукометрия: данные и показатели; Система Антиплагиат: корректное использование редакторами и авторами современных инструментов обнаружения заимствований» (Clarivate Web of Science, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Технології створення та виготовлення методичних розробок. Ідеї, реалізація, собівартість» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Публікаційна стратегія науковця» (Clarivate Web of Science, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Онлайн-тести як інструмент перевірки знань в умовах дистанційного та стаціонарного навчання. Як зробити свої тести надсучасними» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Академічна доброчесність – запорука успішного розвитку науки і держави» (Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Національний технічний університет, Clarivate, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Формування емоційної стійкості педагога в процесі підготовки до нового навчального року» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Використання Google Classroom для організації високотехнологічного навчання» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Дистанційне навчання: інструменти для отримання миттєвого зворотного зв’язку» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Секрет ораторства для педагогів. Кейси та поради» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Педагогічна майстерність: міф чи реальність» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Наукова комунікація в цифрову епоху». Опрацьовуємо тест» (Clarivate Web of Science, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Фасилітація: взаємодія у форматі педагогіки партнерства» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Коучінг в освіті» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Відбір видань до Web of Science Core Collection: критерії якості, процедура оцінювання» (Clarivate Web of Science, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Дистанційне навчання: інструменти для отримання миттєвого зворотного зв’язку» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Можливості аналітичного інструменту InCites» (Clarivate Web of Science, 2020 р.) (професор Осипова Т. Ю.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Медійна грамотність в освітньому процесі ЗЗСО» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • навчання в онлайн-школі «Офіс 365: тестування програмних результатів навчання здобувачів вищої освіти» (Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», Регіональний інформаційно-ресурсний центр професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфериЦентр соціально-політичних досліджень «Політикус», 2020 р.) (професор Койчева Т. І.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Форми та методи подання матеріалу в умовах дистанційного навчання» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Лепбук як інструмент реалізації практичного і творчого навчання» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «Переконування і навіювання в освітньому процесі» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • підвищення кваліфікації за видом «вебінар» на тему «З чого розпочати дистанційне навчання. Найпростіші онлайн-сервіси та покрокова інструкція» (ТОВ «Всеосвіта», 2020 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Web of Science у новому інтерфейсі» (Clarivate Web of Science, 2021 р. ) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Референс-менеджер EndNote: оформлення публікації за форматом видання» (Clarivate Web of Science, 2021 р.) (доцент Галіцан О. А.);
  • вебінар «Відповідальна наукометрія» (Clarivate Web of Science, 2021 р.) (професор Койчева Т. І., доцент Галіцан О. А.).
  • проходження стажування на базі ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» на тему «Сучасні методи та форми організації освітнього процесу у закладах вищої освіти» (180 год., 6 кредитів ЄКТС). Сертифікат № ПС 32/1-001/004/2022 від 20.06.2022 надано доценту І.О. Бартєнєвої.
  • підвищення кваліфікації на тему «Використання хмаро орієнтованого навчального середовища Microsoft 365 (ІІ-етап)». (10 год.) на базі Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Сертифікат КН № 32/1 –003/0018/2022 від 30.05.2022 р. надано професору І.А. Княжевій.
  • підвищення кваліфікації за програмою «Сучасні методи та форми організації освітнього процесу у закладах вищої освіти» на базі Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», соціально-гуманітарний факультет. Сертифікат № ПС 32/1-001/046/2022 від 20 червня 2022 року 10.06.2022-20.06.2022. (180 год., 6 кредитів ЄКТС) надано доценту О.П. Ноздровій.
  • підвищення кваліфікації за програмою «Роль соціального та емоційного інтелекту як найважливіших soft-skills XXI століття в освітньому процесі» у Центрі українсько-європейського наукового співробітництва (180 годин, 6 кредитів ЄКТС). Свідоцтво № АDV-060308-PSAU від 16.04.2023 надано доценту І.О. Бартєнєвої.
  • семінар на тему «Медіаграмотність в умовах воєнного часу: нові виклики та ресурси» (4 год.) на базі Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Сертифікат ІБ № 32/1 – 025/0104/2023 надано професору І.А. Княжевій.
  • семінар на тему «Медіаграмотність в умовах воєнного часу: нові виклики та ресурси» (4 год.) на базі Південноукраїнського центру професійного розвитку керівників та фахівців соціономічної сфери Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Сертифікат ІБ №32/1 – 025/0007/2023  від 20.06.2023 надано доценту І.С. Артемьєвій.
  • підвищення кваліфікації наукових керівників PhD за пілотною програмою «Інноваційний науковий керівник» на базі ВГО «Інноваційний університет» у співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами. Сертифікат № 1747 (90 год.) від 05.2023 – 31.05.2023 надано професору І.А. Княжевій.
  • Еразмус+ проєкт з «Розвитку потенціалу вищої освіти» PAGOSTE «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні». Сертифікат № 609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP від 06.07.2023-07.07.2023 надано професору І.А. Княжевій.
  • тренінг «Діджиталізація, співпраця та дуальна професійна освіта в німецькомовних країнах: проблемні питання та шляхи їх вирішення» (8 год.) (професор І.А. Княжева)
  • підвищення кваліфікації на базі Освітньої онлайн платформи «Зрозуміло!» на тему «Дивись під ноги! Дивись, куди ідеш!» Сертифікат № c4d179b0f0cf48a2aeb54fa0fc0ba12b від 05. 03. 2023 р (6 годин, 0,2 кредити ECTS) надано професору Т.І. Койчевій.
  • підвищення кваліфікації наукових керівників PhD за пілотною програмою «Інноваційний науковий керівник» на базі ВГО «Інноваційний університет» у співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами. Сертифікат № 1751 (90 год.) від 05.2023 – 31.05.2023 надано професору Т.І. Койчевій.
  • підвищення кваліфікації наукових керівників PhD за пілотною програмою «Інноваційний науковий керівник» на базі ВГО «Інноваційний університет» у співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами. Сертифікат № 1786 (90 год.) від 05.2023 – 31.05.2023 надано професору Т.Ю. Осиповій.
  • підвищення кваліфікації за програмою «Роль соціального та емоційного інтелекту як найважливіших soft-skills XXI століття в освітньому процесі» (180 годин, 6 кредитів ЄКТС) на базі Центру українсько-європейського наукового співробітництва. Свідоцтво № АDV-0603120-PSAU від 16.04.2023 року надано доценту О.П. Ноздровій.

 

Наукова лабораторія

Положення про лабораторію

План лабораторії

Основні публікації лабораторії

Звіт про роботу наукової лабораторії за 2022-2023 рік

Звіт про роботу наукової лабораторії за 2020 рік

Звіт про роботу наукової лабораторії за 2019 рік


Науково-дослідна Лабораторія «Інновації в освіті» кафедри педагогіки.

 Діяльність Лабораторії здійснюється згідно із законами України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про вищу освіту», «Про освіту»

Завідувач лабораторії – доктор педагогічних наук, професор Княжева Ірина Анатоліївна.

Метою діяльності науково-дослідницької лабораторії «Інновації в освіті»  є проведення наукових досліджень, виконання науково-дослідних робіт, виготовлення наукової продукції на замовлення підприємств, організацій, установ та фірм, провадження інноваційної діяльності, залучення науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів і студентів до розроблення прикладних проблем гуманітарних наук.

Основними науковими напрямами лабораторії «Інновації в освіті» кафедри педагогіки є:

  - інновації в освіті як чинник професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетської освіти.

  - проєктування професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетської освіти.

Основними завданнями наукової лабораторії «Інновації в освіті» кафедри педагогіки є:

  • вивчення та узагальнення вітчизняного і зарубіжного досвіду щодо проєктування професійного становлення майбутніх фахівців;
  • розроблення і наукове обґрунтування моделі й педагогічної технології професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетської освіти;
  • експериментальне дослідження ефективності розроблених моделей педагогічної технології професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетської освіти;
  • узагальнення отриманих результатів дослідження, їх упровадження в практику освітнього процесу ЗВО;
  • сприяння підвищенню якості інноваційної підготовки спеціалістів і науково-педагогічних кадрів, росту кваліфікації викладачів університету.

Організаційна робота

vih

Рекомендації щодо написання есе

Викладачі кафедри педагогіки беруть активну участь в організаційній роботі.

Завідувач кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Княжева Ірина Анатоліївна відіграє ключову роль у розвитку науково-педагогічної спільноти Університету Ушинського через свою активну участь у вчених радах та робочих групах з розробки освітніх програм. Вона має значний досвід як учений секретар спеціалізованої вченої ради Д.41.053.01, де з 2015 року і дотепер забезпечує організаційний та методичний супровід наукових процесів у відповідній галузі. Всі викладачі кафедри педагогіки беруть активну участь у роботі разових спеціалізованих вчених рад.

З 2023 року членство доктора педагогічних наук, професора Княжевої Ірини Анатоліївни та кандидата педагогічних наук, доцента Ольги Анатоліївни Галіцан в редакційній колегії журналу «Preschool Education: Global Trends» свідчить про високу наукову репутацію та активну участь у фахових виданнях. Подібну організаційну роботу проводять професор Койчева Тетяна Іванівна, яка є заступником головного редактора фахового видання «Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського» та членом редакційної колегії фахового видання Збірника наукових праць Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна «Наукові записки кафедри педагогіки» від 2017 року і дотепер; кандидат педагогічних наук, доцент Бартєнєва Ірина Олександрівна, яка з травня 2022 року – член редколегії наукового фахового видання категорії Б «Перспективи та інновації науки»; та професор Осипова Тетяна Юріївна, яка з 2013 р. дійсний член редколегії фахового журналу «Фізико-математична освіта», затвердженого як фахове наукове видання категорії «Б» у галузі педагогічних наук (13.00.02 – математика, фізика, інформатика, 13.00.10) і за спеціальностями 011, 014, 015. А з 2023 року є членом редколегії наукового видання «Наша школа: науково-практичні студії».

Кандидат педагогічних наук, доцент Галіцан Ольга Анатоліївна є головою науково-методичної комісії Університету Ушинського.

Крім того, завідувач кафедри Княжева Ірина Анатоліївна та доцент кафедри Галіцан Ольга Анатоліївна активно працюють у робочих групах зі створення робочих програм зі спеціальностей 011 «Освітні, педагогічні науки» та 015 «Професійна освіта», що свідчить про їхній внесок у розвиток освітньої сфери та методичну підготовку майбутніх педагогів.

Доктор педагогічних наук, професор кафедри Койчева Тетяна Іванівна є гарантом відповідної ОНП за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки», а доктор педагогічних наук, професор кафедри Осипова Тетяна Юріївна – зі спеціальності 015 «Професійна освіта».

 Кандидат педагогічних наук, доцент Ноздрова Оксана Павлівна разом із кандидатом педагогічних наук, доцентом Бартєнєвою Іриною Олександрівною з 01.09.2021 р. і на час сьогодення є членами громадської організації «Громада. Освіта. Розвиток» (Свідоцтво №АА00011а, Свідоцтво №АА 00010а). З 2019 року доцент Ноздрова Оксана Павлівна проводить наукове консультування педагогічних працівників Нерубайського навчально-виховного комплексу «школа-гімназія» Біляївського району Одеської області (договір  від 03.01.2019 року).

Також всі викладачі кафедри педагогіки виступають членами наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва».

Викладачі проводять виховну роботу зі студентами, а саме організують різноманітні виховні заходи, разом зі здобувачами активно беруть участь у виховних загальноуніверситетських та факультетських акціях, проводять бесіди за актуальною для студентської молоді тематикою. Упродовж останніх років кафедрою щорічно проводився загальноуніверситетський конкурс есе «Що для мене патріотизм та любов до Батьківщини?».

Профорієнтаційна робота та довузівська підготовка молоді – проводяться профорієнтаційні зустрічі, презентації, бесіди зі старшокласниками та абітурієнтами, їх батьками, адміністрацією та вчителями освітніх закладів м. Одеси та Одеської області під час проходження педагогічної практики.

Для здобувачів освіти першого й другого освітнього рівня спеціальності 014 Середня освіта (за спеціалізаціями) та третього освітньо-наукового рівня (спеціальностей 011 «Освітні, педагогічні науки» і 015 «Професійна освіта») кафедрою проводяться науково-практичні конференції; організовується робота щодо участі здобувачів освіти в конкурсах студентських наукових робіт.

Наукова робота, міжнародна діяльність

Наукові школи

Список міжнародних публікацій викладачів

Кафедра проводить плідну роботу щодо підготовки кадрів вищої кваліфікації. На кафедрі відкрито аспірантуру зі спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки  та 015 Професійна освіта.

Під керівництвом викладачів кафедри проводяться конференції здобувачів освіти та молодих науковців, учителів-практиків.

З 2009 року на кафедрі функціонує науковий (фаховий) семінар, на засіданнях якого відбувається попередня експертиза докторських і кандидатських дисертацій педагогічного напряму.

У 1950 році на кафедрі було засновано наукову школу Р. І. Хмелюк, у межах якої досліджувалися різні напрями підготовки вчителя національної школи. З 1998 року продовжувала втілювати в життя наукові ідеї та педагогічні заповіти фундатора педагогіки вищої школи її учениця і послідовник З. Н. Курлянд, як очолювала кафедру педагогіки до 2019 року.

У межах наукової проблематики кафедри педагогіки «Інтегративні технології формування і розвитку особистісних і професійних якостей майбутніх фахівців» (2010-2014 рр.) особливий інтерес становили питання про формування позитивної Я-концепції вчителя, розвиток особистісних та професійно-значущих рис майбутніх учителів, досягнення доцільного оптимуму емоційності в професійно-педагогічній професійної мобільності, професійної усталеності, педагогічної фасилітації, інтелектуальної активності, професійно-ціннісних орієнтацій, творчого мислення, навичок пошуково-дослідницької діяльності, естетичного світогляду діяльності, проблема побудови креативного освітнього простору закладів освіти.

Відповідно до наукової теми розроблено й апробовано:

- класифікацію дидактичних ігор на підставі психічних процесів, спрямованих на розвиток пізнавальної активності молодших школярів;

- структурно-функціональну модель підготовки вчителів образотворчого мистецтва до професійної діяльності в умовах культуро творчого середовища школи;

- методику застосування середовищного підходу у професійній діяльності вчителя образотворчого мистецтва;

- модель і методику підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування соціально-ціннісних орієнтацій у молодших школярів;

- методику підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування логічного мислення молодших школярів;

- методику організації роботи з молодими вчителями в умовах загальноосвітнього навчального закладу після закінчення вищого навчального закладу;

- технологію підготовки майбутніх учителів цього фаху до застосування тренінгів у навчальному процесі загальноосвітньої школи;

- теоретичні положення щодо організації професійного навчання й виховання інженерно-технічних кадрів, гуманітаризації їхньої професійної підготовки у вищому навчальному закладі.

- структуру алгоритмічної діяльності майбутніх учителів суспільно-гуманітарного напряму;

- методику формування педагогічної фасилітації майбутніх учителів у процесі навчання у вищому навчальному закладі;

- модель і методику організації творчої діяльності студентів технічних закладів вищої освіти у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін;

- педагогічні умови організації пошуково-дослідницької діяльності майбутніх учителів гуманітарного профілю з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

З 2015 по 2019 роки викладачі кафедри досліджували різні аспекти наукової теми «Мультиплікативна парадигма професійного становлення фахівців». Різноманітна проблематика в межах наукової теми постійно обговорювалася на науковому (фаховому) семінарі. За їх результатами співробітники кафедри виступали з доповідями на наукових конференціях різного рівня, публікували статті в наукових і науково-методичних вітчизняних і зарубіжних виданнях.

Отримано такі основні теоретичні і практичні результати:

- науково обґрунтовано концепцію мультиплікативності професійного становлення майбутніх учителів в освітньому середовищі закладу вищої освіти. Розкрито сутність місії вчителя у вимірах акмеологічного підходу. Доведено мультиплікативний ефект антропологічного, особистісного, акмеологічного, культурологічного, аксіологічного підходів у професійному становленні майбутніх учителів;

- визначено методологічні підходи до формування екокультурної компетентності майбутніх учителів в освітньому процесі вишу в аспекті мультиплікативної парадигми. Встановлено, що екокультурна компетентність – це системна інтегративна якість особистості, яка характеризує здатність вирішувати різного рівня проблеми і завдання в життєвих ситуаціях та професійній діяльності на підставі сформованих цінностей, мотивів, досвіду, індивідуальних особливостей, потреб;

- розкрито сутність мультиплікатівності акмеологічного, особистісно-діяльнісного та аксіологічного підходів у професійному становленні майбутніх учителів, що передбачають упровадження в освітній процес педагогічних закладів вищої освіти засобів педагогічного моделювання, спрямованих на формування в них професійно-пізнавального інтересу до педагогічної діяльності засобами мультимедійних технологій. Виявлено, що головна перевага мультимедійних лекцій полягає в можливості використання інтерактивної взаємодії викладача, як з програмним засобом, так і одночасне спілкування зі студентською аудиторією;

- доведено мультиплікативний ефект впровадження фасилітаційної та вітагенної технологій у професійному становленні майбутніх фахівців. Розглянуто зміст інтерактивних методів навчання для розвитку критичного мислення, творчих здібностей, інтелекту студентів. Апробовано програмові модулі роботи з майбутніми фахівцями, які підтвердили ефективність методики роботи, що заснована на педагогіці співробітництва.

Значущість роботи полягає в розробленні науково-методичного забезпечення і впровадження освіти інтерактивних методів навчання, що ґрунтуються на мультиплікативній парадигмі.

З 2020 року викладачі кафедри проводять дослідження в межах нової наукової теми «Проєктування професійного становлення майбутніх фахівців в умовах університетської освіти». Робота виконується відповідно до стратегічних напрямів розвитку освіти, що визначено законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», положеннями Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, тематики прикладних досліджень у галузі природничих, суспільних і гуманітарних наук; рішення Вченої ради Університету Ушинського» (протокол № 5 від 26.12.2019 року).

Наукові та науково-методичні праці співробітників педагогічного колективу свідчать про високий професійний рівень викладачів та сприяють удосконаленню навчальних курсів.

Навчальна робота

Робочі програми навчальних дисциплін

Графік консультацій викладачів

Зміст навчально-методичної роботи кафедри є багатоаспектним, гнучким та відповідає сучасним потребам суспільства і вимогам Міністерства освіти і науки України до змісту вищої освіти.

Викладачі кафедри розробляють курси лекцій, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації тощо. Наразі в наявності є робочі програми навчальних дисциплін, що забезпечує кафедра: для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Педагогіка», «Загальна та дошкільна педагогіка», «Методика виховної роботи», «Теорія і методика навчання», «Методика позанавчальної роботи», «Практикум з методики виховної роботи в дитячих закладах оздоровлення і відпочинку», «Організація освітньої діяльності у закладах вищої освіти»; для другого (магістерського) рівня вищої освіти «Педагогіка вищої освіти», «Педагогіка профільної та вищої школи», «Організація освітньої діяльності у закладах фахової передвищої і вищої освіти», «Педагогіка та психологія вищої освіти», «Викладання психолого-педагогічних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти», «Педагогічне наставництво у вищій школі» та «Педагогіка в закладах вищої освіти».

Згідно з тематикою робочих програм навчальних дисциплін співробітниками кафедри розробляються методичні рекомендації, в яких відображено тематику, зміст, питання для самостійної роботи здобувачів освіти, зразки типових практичних завдань, завдання для самоконтролю знань студентів з усіх навчальних дисциплін. Методичні рекомендації висвітлюють актуальні напрями науково-методичних досліджень і є оригінальними за композиційним та змістовим компонентами.

Викладачами кафедри підготовлено навчальні посібники та монографії:

  1. Теорія і методика професійної освіти : навчальний посібник / З.Н.Курлянд, Т. Ю. Осипова та ін.; За заг. ред. З. Н. Курлянд. Київ: Знання, 2012. 390 с. (Гриф МОН України).

  2. Княжева І. А. Теоретико-методологічні засади розвитку методичної культури майбутніх викладачів педагогічних дисциплін в умовах магістратури : монографія. Одеса : ФОП Бондаренко М. О., 2014. 328 с.

  3. Осипова Т. Ю. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічного наставництва : монографія. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2015. 412 с.

  4. Ноздрова О. П. Методика викладання української мови в початкових классах : [навчальний посібник]. Одесса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 113 с.

  5. Ноздрова О. П. Методика викладання математики в початкових классах : навчальний посібник. Одесса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 194 с.

  6. Ноздрова О. П. Методика викладання в початковій школі («Дитяча література» та «Каліграфія») : навчальний посібник. Одесса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. 176 с.

  7. Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Preparing future teachers for professional communication in a person-oriented educational  university space. Pedagogy in modern conditions: collective monograph.  InternationalSience Group. Boston, USA: Primedia eLaunch. 2020. P. 8–17.

  8. Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Формування професійної компетентності майбутніх вчителів у освітньому середовищі закладу вищої освіти: колективна монографія. Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect. – 1st ed. – Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2020. – P. 232-251

  9. Осипова Т.Ю., Галіцан О.А. Методологічні підходи до професійного становлення майбутніх учителів в умовах університетської освіти. Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries : Collective monograph. Riga : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020. P. 2. P. 497–517

  10. Гурін Р.С. Сognitive independence as a factor of future teachers’  professional development. Monograph. Erbe der europäischen wissenschaft:      erziehung und pädagogik, psychologie und soziologie.  Buch 1. Teil 6. 2020. Heritage of european science : education and pedagogy, psychology and sociology. Book 1. Part 6. 2020. P. 33-50.

  11. Knyazheva I. Pedagogical Technology Development of Methodical Culture of Future Teachers: колективна монографія. Pedagogical and psychological science and education: transformation and development vectors : Collective monograph. Vol. 1. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. С.  218–234.

  12. Knyazheva I. Higher and professional education: a culturally appropriate dimension : колективна монографія. European potential for the development of pedagogical and psychological science: Collective monograph Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2021. Р. 215–241. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-144-2-6
  13. Гурін Р.С. Психологічна культура як чинник професійного становлення майбутніх учителів. Педагогіка ХХІ століття: сучасний стан та тенденції розвитку : колективна монографія : у 2 ч. Ч. 2 / відп. за випуск О. Є. Карпенко. Львів-Торунь : Ліга-Прес, 2021. С.701-735

  14. Ноздрова О.П., Бартєнєва І.О. Підготовка майбутніх учителів до формування міжкультурних цінностей у ромських дітей в інклюзивному освітньому просторі. Європейський потенціал розвитку педагогічної та психологічної науки: колективна монографія.  Riga, Latvia: «BaltijaPublishing», 2021. С.271–330. 3 друк.арк.

  15. Nozdrova O.  Bartienieva I. Teachers of formation of civic competencies of junior schoolchildren in the system of training of future primary school teachers in higher education institutions. Theoretical foundation of the functioning of Education. Ways  to improve the effectiveness of educational activities: collective monograph.  International Sience Group. Boston, USA: Primedia eLaunch, 2021. P. 65–75.

  16. 16. Бартєнєва І.О. Екологічно-орієнтована педагогіка як вектор ноосферної освіти. Культура якості: інвестиційна привабливість ноосферної освіти: [колективна монографія]. Одеса «ВМВ», 2021. С. 71-81.

  17. Nozdrova O.  Bartienieva I. Formation creative potential of the future teacher of the New Ukrainian school in higher education institutions. Theoretical foundations of pedagogy and education: collective monograph. InternationalScience Group. Boston: Primedia eLaunch, 2022. P. 32-50.

  18. Артемьєва І. С. Навчальний посібник (з практикумом) з навчальної дисципліни «Основи композиції в дизайні» [для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань «01 Освіта / Педагогіка» спеціальності 015 «Професійна освіта (Дизайн)» денної та заочної форми навчання]. Одеса : Вид-во «Університет Ушинського». 2023. 131 с.

  19. Княжева І. А. Педагогіка вищої освіти: навчальний посібник (для здобувачів освіти другого освітнього рівня (магістр) спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.

  20. Галіцан О.А. Педагогіка : навчальний посібник для  здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (Математика), 014 Середня освіта (Фізика), 014 Середня освіта (Інформатика): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.

  21. Галіцан О.А. Педагогіка вищої освіти: навчальний посібник для  здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальностей 014 Середня освіта (Математика), 014 Середня освіта (Фізика), 014 Середня освіта (Інформатика): навчальний посібник. Одеса, Університет Ушинського, 2023. 101 с.

Кадровий склад

Освітній процес на кафедрі педагогіки забезпечують 7 науково-педагогічних працівників. 100% викладацького складу кафедри – доктори та кандидати наук.

Загальний рейтинг викладачів

Рейтинг наукової діяльності

Княжева Ірина Анатоліївна

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри педагогіки

    pdf

Койчева Тетяна Іванівна

доктор педагогічних наук, професор

pdf

Осипова Тетяна Юріївна

доктор педагогічних наук, професор

pdf

Бартєнєва Ірина Олександрівна

кандидат педагогічних наук, доцент

pdf

Галіцан Ольга Анатоліївна

кандидат педагогічних наук, доцент

pdf

Ноздрова Оксана Павлівна

кандидат педагогічних наук, доцент

pdf

artemieva

Артемьєва Інна Сергіївна

кандидат педагогічних наук, доцент

pdf

Загальні відомості

Стратегії розвитку кафедри педагогіки

Положення про кафедру педагогіки

Наші партнери

Свої витоки кафедра педагогіки починає з 1920 року. На чолі кафедри був Михайло Іванович Гордієвський, відомий учений у галузі теорії та історії педагогіки. Під час війни кафедра працювала в евакуації Майкопі та Байрам-Алі. У цей час її завідувачем був кандидат педагогічних наук, доцент Степан Федорович Збандуто, який обіймав цю посаду до 1973 року. У 1959 р. на замовлення Міністерства освіти України у співавторстві з доцентами М. М. Маянц, В. М. Верескуном, Р. І. Хмелюк, ст. викладачами Є. І. Харитоновою, М. С. Трепіною він видав підручник з педагогіки для педагогічних училищ. У 1965 р. був створений посібник для студентів педагогічних ЗВО. За ці праці за сукупністю С. Ф. Збандуті було присуджено звання професора.

Упродовж 1930-1969 рр. на кафедрі працювала кандидат педагогічних наук, доцент М. М. Маянц. У 1936 р. нею було перекладено російською мовою педагогічний твір Ж.-Ж. Руссо «Еміль, або про виховання», який донині вважається класичним.

У 1946-1983 рр. в інституті працював професор М. С. Гриценко, який один із перших в Україні в 1930 р. захистив кандидатську дисертацію, а в 1970 р. – докторську. Коло наукових інтересів М. С. Гриценка охоплювало проблеми історії педагогіки. За його сценаріями Українська студія хронікально-документальних фільмів випустила навчальні діафільми «Я. А. Коменський», «К. Д. Ушинський», «А. С. Макаренко». Він був засновником музею К.Д.Ушинського при інституті, для створення якого тривалий час збирав унікальні документи.

Протягом 25 років (1973-1998 рр.) на чолі кафедри була доктор педагогічних наук, професор Раїса Іллівна Хмелюк. Їй належить визначна роль у розробці педагогіки вищої школи, яка традиційно розглядалася лише як підрозділ вікової та професійної педагогіки. Лише в 1960-1990 рр. Вона почала розвиватись як окрема самостійна галузь педагогіки. Однією з її найбільш важливих проблем постає проблема профвідбору до педагогічних ВНЗ. Діапазон проблем, що складають коло наукових інтересів професора Р. І. Хмелюк, надзвичайно широкий: окрім профорієнтації та профвідбору до педагогічної діяльності вона, одна з перших у Радянському Союзі, починає розглядати ігрове моделювання в педагогічному процесі (1980 р.) і ділові ігри з педагогіки як один із активних методів навчання під час підготовки майбутніх учителів. Саме ділові ігри авторка розглядала як такі, що сприяють підвищенню професійної підготовки фахівців, оскільки вони моделюють діяльність, що максимально наближена до реальних умов шкільного життя.

З 1997 року по липень 2019 року кафедру очолювала доктор педагогічних наук, професор Зінаїда Наумівна Курлянд. З вересня 2019 кафедру очолює доктор педагогічних наук, професор Княжева Ірина Анатоліївна.

При кафедрі функціонує аспірантура за спеціальностями   015 Професійна освіта та 011 Освітні, педагогічні науки. Всі члени кафедри є членами наукового семінару з попередньої експертизи докторських і кандидатських дисертацій педагогічного напряму.

Кафедрою забезпечується викладання педагогічних дисциплін у професійній підготовці фахівців спеціальності 014 «Середня освіта» (за спеціалізаціями).


Новини

Настановна конференція перед науково-педагогічною практикою аспірантів кафедри педагогіки

Конференція «Модернізація освітнього процесу в сучасних закладах освіти»

Перший попередній захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 освітні, педагогічні науки в Університеті Ушинського!

Захисти дисертацій аспіранток кафедри педагогіки Ван Вей і Ірини Шиман

Презентація результатів дисертаційного дослідження Катерини Халецької

Обговорення ОНП на засіданні кафедри педагогіки

Гостьова лекція проректора Вінницького державного педагогічного університету Алли Коломієць

Участь аспірантів кафедри педагогіки у вебінарі «запобігання та протидія академічному плагіаті при написанні наукових робіт»

Участь аспірантів кафедри педагогіки в інформаційно-комунікаційному заході

Засідання наукового семінару з педагогічних наук

Академічна культура педагога-дослідника: від теорії до практики.

Участь молодих учених кафедри педагогіки у вебінарі

Презентація результатів дисертаційного дослідження Лю Їге

Участь аспірантів кафедри педагогіки у психологічному тренінгу

Бінарна лекція «Лідерство в освіті як вияв інноваційної компетентності»

Участь кафедри педагогіки у лекції «ORCID: профіль науковця»

Засідання кафедри педагогіки

Звітування аспірантів спеціальностей 011 Освітні, педагогічні науки і 015 Професійна освіта за 2022–2023 н.р.

Гостьова онлайн-лекція «Китай: минуле, сьогодення та майбутнє»

Гостьова лекція професора Ковальчука В. В. для аспірантів

Академічна мобільність у Харбінському інженерному університеті (м. Харбін, КНР)

Засідання кафедри педагогіки

Ірина Княжева, завідувачка кафедри педагогіки, провела воркшоп для здобувачів освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки

Участь в он-лайн заході спірантів кафедри педагогіки

Аспіранти спеціальностей 011 і 015 завершили науково-педагогічну практику

Проблемна лекція-візуалізація «Результативність освітнього процесу»

Лекція-диспут викладача з Республіки Кореї

Обговорення проєктів Стандарту вищої освіти України другого (магістерського) рівня спеціальності 014 Середня освіта

Участь у вебінарі про авторське право

Бінарна лекція за участю стейкголдера для аспірантів спеціальностей 011 і 015

Проведено настановну конференцію щодо науково-педагогічної практики

Звітування аспірантів спеціальностей 011 і 015

Звітування аспірантів на кафедрі педагогіки

Участь аспірантів кафедри педагогіки у Школі молодого науковця

Підвищення кваліфікації-2022

Презентація результатів дисертаційного дослідження на науковому семінарі

Обговорення проєктів ОНП «Освітні, педагогічні науки» і «Професійна освіта»

Підведення підсумків практики аспірантів спеціальностей 011 і 015

Семінар-тренінг «Доброчесність наукових досліджень»

Лекція-візуалізація за участю аспірантки кафедри педагогіки

Обговорення проєктів освітньо-наукових програм з підготовки докторів філософії на кафедрі педагогіки

Вступні іспити в аспірантуру спеціальностей 011 і 015

Кафедра педагогіки долучилась до лекції з Китаю

Засідання наукового (фахового) семінару з педагогіки

Настановча конференція перед науково-педагогічною практикою в аспірантів другого року навчання

Захист дисертації Ху Юе

Захист дисертації Лян Цзе

Захист дисертації Юй Хайюй

Успішний захист дисертації доктора філософії К. C. Орду

Нагородження переможців конкурсу есе «Що для мене патріотизм і любов до Батьківщини»

Гостьова лекція для аспірантів і викладачів

Наукова онлайн конференція «Актуальні проблеми філології і професійної підготовки фахівців у полікультурному просторі»

Лекції з питань протидії корупції від стейкголдерів Університету Ушинського

Обговорення проєкту онп 015 професійна освіта

Кафедра педагогіки Університету Ушинського оголошує старт конкурсу есе з теми «ЩО ДЛЯ МЕНЕ ПАТРІОТИЗМ І ЛЮБОВ ДО БАТЬКІВЩИНИ»

ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЯ з теми «Якість наукових публікацій як чинник успішності сучасного науковця»

Відбувся вебінар «Академічна доброчесність в українському науковому співтоваристві» з аспірантами Університету Ушинського

Зустріч зі стейкголдером для аспірантів спеціальності 015 «Професійна освіта» Університету Ушинського

Зустріч аспірантів спеціальності 015 Професійна освіта Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського з керівником Одеського обласного центру підтримки інклюзивної освіти

В Університеті Ушинського відбувся майстер-клас для аспірантів ОНП «Професійна освіта»

Гостьова лекція стейкхолдера для аспірантів ОНП «Професійна освіта» Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

Нарада з питань співпраці між Університетом Ушинського та Маріупольським державним університетом

Школа молодого науковця 2021: реалії та перспективи

ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЯ з теми «Якість наукових публікацій як чинник успішності сучасного науковця»

Рада молодих учених (РМУ) та Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених провели (НТС) вебінар "Особливості реалізації принципів академічної доброчесності у вищій школі"

Відбувся вебінар «Академічна доброчесність в українському науковому співтоваристві» з аспірантами Університету Ушинського

Гостьова лекція стейкхолдера для аспірантів ОНП «Професійна освіта» Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського

Зустріч аспірантів спеціальності 015 Професійна освіта Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського з керівником Одеського обласного центру підтримки інклюзивної освіти

В Університеті Ушинського відбувся майстер-клас для аспірантів ОНП «Професійна освіта»

Майстер-клас стейкхолдера з методів статистичної обробки науково-педагогічних досліджень

Зустріч зі стейкголдером для аспірантів спеціальності 015 «Професійна освіта» Університету Ушинського

Відбулася презентація програми Фулбрайт

Бінарне заняття у науковій лабораторії «Професійна освіта» Університету Ушинського

Тиждень аспіранта в бібліотеці Університету Ушинського

Формування трансверсальних компетентностей майбутніх педагогів

В Університеті Ушинського відбулось засідання лабораторії кафедри педагогіки «Професійна освіта»

Засідання лабораторії "Професійна освіта" кафедри педагогіки Університету Ушинського

Круглий стіл «Якість освітнього процесу: актуальні питання акредитації ОП Університету Ушинського»

Відбулось засідання робочої (проєктної) групи забезпечення освітньо-наукової програми 015 Професійна освіта

Засідання наукового (фахового) семінару Університету Ушинського з педагогічних спеціальностей

Вебінар «Академічна доброчесність must have для аспіранта»

Аспіранти спеціальності 015 Професійна освіта взяли участь в обговоренні проєкту Кодексу Честі

Онлайн-школа педагогічної майстерності для викладачів університету

ДЕНЬ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ В БІБЛІОТЕЦІ УНІВЕРСИТЕТУ УШИНСЬКОГО

Майстер-клас з підвищення педагогічної майстерності для викладачів кафедри політичних наук і права

Підсумки конкурсу з національно-патріотичного виховання студентів Університету Ушинського

Кафедра педагогіки Університету Ушинського оголошує старт конкурсу есе з теми «ЩО ДЛЯ МЕНЕ ПАТРІОТИЗМ І ЛЮБОВ ДО БАТЬКІВЩИНИ»

Науково-практична конференція «Світоглядні горизонти місії вчителя Нової української школи»

В університеті Ушинського проведено «круглий стіл»

Тематична зустріч для аспірантів спеціальності 015 Професійна освіта

Семінар-тренінг для адміністрацій провідних закладів середньої освіти регіону «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ»


Контакти

Наша адреса: 65020, м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 26, аудиторія 58 (третій поверх).

Facebook: https://www.facebook.com/groups/747500203081710

Instagram: https://www.instagram.com/011ushynsky?igsh=MTdkMzZrZ3RkdzB5MA==

 

Пустая синяя полоска

© 2024 Університет Ушинського
https://ee.itk.ac.id/data/
https://slot-bonanza-terpercaya.powerappsportals.com/