19 травня 2025 року в Державному закладі «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» відбулося обговорення проєкту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів вищої освіти «Дошкільна освіта. Управління закладом дошкільної освіти» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
До обговорення були залучені члени робочої групи, рецензенти, роботодавці та представники здобувачів освіти, зокрема: Аннєнкова Ірина Петрівна – доктор педагогічних наук, професор, начальник навчального відділу Одеського національного медичного університету, професор кафедри менеджменту охорони здоров’я; Ковшар Олена Вікторівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти Криворізького державного педагогічного університету; Притиковська Світлана Дмитрівна – кандидат педагогічних наук, директор Одеського спеціального дошкільного навчального закладу «Ясла–садок» №193 компенсувального типу; Павлюк Катерина Станіславівна – директор закладу дошкільної освіти №63 Одеської міської ради; Строіна Аліна Олександрівна – вихователь-методист закладу дошкільної освіти №274 Одеської міської ради; Паскаль Олена Вікторівна – завідувач Центру забезпечення якості освіти, кандидат педагогічних наук, доцент.
Учасники обговорення відзначили актуальність, відповідність державним стандартам, оптимальність та доцільність добору обов’язкових компонентів професійної підготовки освітньо-професійної програми, що забезпечують формування управлінських компетентностей у здобувачів вищої освіти. При укладанні ОПП особливу увагу приділено практикоорієнтованості програми, забезпеченні формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців-управлінців.
Експерти підкреслили відповідність програми сучасним викликам та потребам системи дошкільної освіти, а також запитам ринку праці, зокрема, підготовці фахівців, здатних не лише ефективно реалізовувати освітній процес у ЗДО, а й приймати управлінські рішення, забезпечувати якість освітньої діяльності, розвивати педагогічні колективи, впроваджувати інновації та співпрацювати з батьками й громадськістю.
При обговоренні запропоновано рекомендації щодо конкретизації вибіркового компоненту програми, що буде розглянуто на засіданні кафедри.