11 грудня 2025 року відповідно до плану роботи Університету Ушинського щодо впровадження заходів з європейської інтеграції в освітній процес для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів спеціальності «Спеціальна освіта», науково-педагогічними працівниками кафедри спеціальної та інклюзивної освіти: завідувачкою кафедри, доктором педагогічних наук, професором Ольгою Форостян, доктором психологічних наук, професором, членом-кореспондентом Національної академії педагогічних наук України, Ганною Соколовою, доктором філософії, доцентом Іриною Орленко було проведено круглий стіл «Європейський досвід соціальної інклюзії: виклики та можливості для підготовки фахівців спеціальної освіти в Україні».
Також, у межах договору про співпрацю, до заходу долучилася аспірантка Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Катерина Кучіна (науковий керівник – професор Ганна Соколова) з доповіддю «Термінологічні розбіжності в українській та міжнародній логопедії: виклики для діагностики, освіти й міждисциплінарної комунікації».
Професор Ольга Форостян підкреслила важливість розвитку фахового діалогу, обміну практичним досвідом та осмислення сучасних тенденцій спеціальної освіти в контексті європейської інтеграції.
У межах роботи круглого столу професор Ганна Соколова окреслила основні положення теми «Професійні компетентності педагогів в умовах євроінтеграції: сучасні стандарти та напрями розвитку». Вона зосередила увагу на ключових аспектах формування професійної компетентності майбутніх педагогів, важливості інтеграції європейських стандартів у вітчизняний освітній простір, впровадженні доказових практик, розвитку міждисциплінарного підходу та посиленні професійної мобільності фахівців.
Своє бачення сучасних тенденцій інклюзивної освіти представила і доцент Ірина Орленко, яка розкрила зміст теми «Європейські моделі соціальної інклюзії: компетентності, стандарти, виклики». У виступі було акцентовано на необхідності адаптації європейських інклюзивних моделей до українських реалій, що сприятиме підвищенню якості освітніх послуг для дітей з особливими освітніми потребами. Підкреслено також актуальність удосконалення професійної підготовки педагогів та важливість поєднання теоретичних підходів із прикладними аспектами інклюзивної практики.
У своїй доповіді Катерина Кучіна висвітлила ключові аспекти впливу термінології на якість професійної діяльності фахівців. Було розкрито, чому чітка та узгоджена термінологія визначає ефективність діагностики, точність професійної комунікації та порівнюваність наукових досліджень у сфері логопедії. Доповідачка проаналізувала генезу української терміносистеми, окресливши низку проблемних аспектів, пов’язаних із неоднорідністю термінів і розбіжностями між науковими школами. Окрему увагу приділено міждисциплінарному перетину педагогіки, медицини, психології та лінгвістики, що створює як можливості для розвитку термінології, так і труднощі в її уніфікації.
Захід став вагомим майданчиком для професійного обговорення, обміну досвідом та зміцнення співпраці між науковою спільнотою й практиками у сфері спеціальної та інклюзивної освіти. Варто відзначити, що до круглого столу долучилися науковці й практики з різних регіонів України, що сприяло ширшому представленню досвіду та посиленню національного фахового діалогу.


11 грудня 2025 року відповідно до плану роботи Університету Ушинського щодо впровадження заходів з європейської інтеграції в освітній процес для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів спеціальності «Спеціальна освіта», науково-педагогічними працівниками кафедри спеціальної та інклюзивної освіти: завідувачкою кафедри, доктором педагогічних наук, професором Ольгою Форостян, доктором психологічних наук, професором, членом-кореспондентом Національної академії педагогічних наук України, Ганною Соколовою, доктором філософії, доцентом Іриною Орленко було проведено круглий стіл «Європейський досвід соціальної інклюзії: виклики та можливості для підготовки фахівців спеціальної освіти в Україні».



































