Цей щорічний захід, започаткований Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, став вже традиційним і буде проводитися у кожній із областей нашої держави.
Цьогоріч, організаторами заходу виступили – Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського».
Партнери Конгресу: Національна Академія педагогічних наук України, Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, за підтримки Одеської обласної державної адміністрації, Українського Товариства Глухих, Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна Асамблея інвалідів України», Центру
слухомовленнєвої реабілітації «Аврора», MacEwan University Edmonton, Alberta, Canada, Center for Access and Integration Program Director, Education Department Bethel University ( USA), Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (м. Варшава, Республіка Польща).
З вітальним словом звернулися до учасників організатори конгресу – Леся Прохоренко, В’ячеслав Засенко та Олексій Чебикін, вони висловили слова вітання учасникам зібрання й побажали натхнення, невичерпної енергії та прагнення до нових професійних здобутків.
До роботи долучились науковці співорганізатори Конгресу – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дефектології та фізичної реабілітації ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» Ольга Форостян і доктор психологічних наук, доцент кафедри дефектології та фізичної реабілітації ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» Ганна Соколова виступили на провідних секціях, вони наголосили, що на сучасному етапі надзвичайно важливим аспектом системних змін є реформування освіти.
На заключному засіданні було прийнято Резолюцію, що відображає напрацювання науковців і містить конструктивні пропозиції до Кабінету Міністрів України, МОН України, НАПН України та освітян щодо планування освітнього простору для осіб з особливими потребами.