І. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка досліджує мету, зміст, засоби, організаційні форми і засоби професійної освіти.
Напрями досліджень в даній науковій спеціальності визначаються наступними класифікованими ознаками в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для даної спеціальності.
Класифікаційні ознаки спеціальності:
- за рівнем організації педагогічного процесу: професійно-технічна освіта, вища освіта, післядипломна освіта, дистанційна освіта, самоосвіта, освіта дорослих; професійне навчання на виробництві;
- за видами об’єктів педагогічного впливу: учні професійно-технічних училищ, студенти (курсанти) вищих навчальних закладів всіх спеціальностей, спеціалісти; слухачі системи післядипломної фахової освіти; слухачі центрів зайнятості та навчальних підрозділів на виробництві;
- за структурною складовою педагогічної науки: історія та теорія професійної освіти, часткові дидактики;
- за галузевою складовою педагогічної науки: (за галузями підготовки фахівців): всі види галузевої освіти;
- за характером досліджень: фундаментальні, прикладні порівняльні;
- за психофізичним станом суб’єктів освіти: суб’єкти освіти в нормі, суб’єкти освіти з особливими потребами.
ІІ. Напрями досліджень:
- Історія розвитку професійної освіти та окремих галузей.
- Теоретико-методологічні основи професійної освіти.
- Порівняльна професійна педагогіка.
- Проблеми сучасного підручника для професійної освіти.
- Теорія та методика ступеневої освіти у професійних навчальних закладах.
- Теорія та методика вивчення дисциплін професійно-орієнтованих циклів у професійно-технічних та вищих навчальних закладах.
- Теорія та методика професійного навчання дорослого і незайнятого населення.
- Стандартизація у професійній освіті.
- Інноваційні процеси у професійній освіті.
- Післядипломна освіта фахівців.
- Педагогічні засади професійно-творчого розвитку особистості в системі неперервної професійної освіти.
- Педагогічна майстерність у професійній підготовці фахівців.
- Науково-дослідна робота студентів у процесі фахової підготовки.
- Теорія та методика організації навчально-виробничої та навчальної практики у професійно-технічних та вищих навчальних закладах.
- Підготовка та перепідготовка фахівців у системі дистанційної освіти.
- Педагогічні технології у неперервній освіті.
- Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені:
педагогічні науки.