4 – 13 липня 2015 року. Делегація українських педагогів відвідала Китайську Народну Республіку (м. Харбін) за ознайомлювальною освітньо-культурною програмою у межах Міжнародного проекту «Інститут Конфуція».
(м. Харбін, 4 – 13 липня 2015 року, КНР)
Делегація українських педагогів відвідала Китайську Народну Республіку (м. Харбін) за ознайомлювальною освітньо-культурною програмою у межах Міжнародного проекту «Інститут Конфуція». Делегацію представляли: д. пед. н., професор, академік, дійсний член НАПН України А. М. Богуш; д. політ. н., професор, академік Української академії політичних наук, завідувач кафедри політичних наук С. М. Наумкіна, д. філол. н., професор, завідувач кафедри перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики Т. М. Корольова, к. пед. н., доц. кафедри перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики, співдиректор освітньо-культурного центру «Інститут Конфуція» з українського боку О. В. Попова, к. пед. н., директор Одеської гімназії №1 ім. А. П. Бистріної Л. С. Топчий.
Програма перебування передбачала ознайомлення українських науковців з культурним, освітнім та науковим життям студентів і викладачів Харбінського інженерного університету; структурою управління закладами освіти різних рівнів, навчально-методичним й технічним забезпеченням освітнього процесу.
Адміністрація Харбінського університету організувала урочисту зустріч гостей з України у головному офісі університету-партнера, в ході якого було обговорено поточні питання співпраці китайських та українських учених, налагодження наукових зв’язків, викладання китайської мови в Україні; зазначено перспективи розвитку «Інституту Конфуція» та ін.
Українські науковці були запрошені до однієї з провідних експериментальних середніх загальноосвітніх шкіл, де китайські педагоги поділилися досвідом організації навчально-виховного процесу, керування персоналом школи, заснування психолого-оздоровчих центрів для китайських школярів.
Особливу увагу делегації привернув дитячий садочок EduWo, який функціонує за міжнародною програмою. Китайськи колеги продемонстрували сучасні навчальні технології в галузі дошкільної освіти; пояснили розподіл навчальних занять за різними аспектами; ієрархічну структуру освіти, починаючи з дитячого сада, закінчуючи вищим навчальним закладом освіти; спільно з українськими колегами провели відкритий стіл-дискусію стосовно методичних засад навчання і виховання дошкільників та обмінялися думками щодо державних стандартів освіти і виховання дітей дошкільного віку.
Вивчення китайських традицій, новітніх педагогічних технологій й філософської основи сучасної китайської освіти та виховання сприяє подальшому поглибленню педагогічного досвіду й впровадженню інноваційних ідей в українську систему професійної підготовки фахівців-педагогів.
Координатори освітньо-культурного центру «Інститут Конфуція»
К. пед. н., доц. кафедри перекладу
і теоретичної та прикладної лінгвістики О. В. Попова
К. психол. н., доцент,
співдиректор центру з китайського боку Дін Сінь