I. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка досліджує проблеми змісту методів навчання української мови в дошкільних, середніх, вищих навчальних закладах різних типів.
Напрями досліджень із цієї спеціальності визначаються класифікаційними ознаками. Їх наявність в об’єкті та предметі дисертаційного дослідження є обов’язковою умовою для цієї спеціальності.
Класифікаційні ознаки спеціальності:
- за рівнем організації педагогічного процесу: шкільна, освіта, професійно-технічна освіта, педагогічна освіта;
- за об’єктами педагогічного впливу: учні, майбутні педагоги;
- за структурною складовою педагогічної науки: часткова дидактика;
- за галузевою складовою педагогічної науки: (за галузями підготовки спеціалістів): предметна педагогічна освіта: навчання української мови;
- за характером досліджень: прикладні;
- за психофізичним станом суб’єктів освіти: суб’єкти освіти в нормі; суб’єкти освіти з особливими потребами.
II. Напрями досліджень: Наукове обґрунтування змісту та структури курсу сучасної української мови в навчальних закладах різних освітніх рівнів і типів.
1. Теоретичні засади забезпечення навчання, виховання та розвитку у процесі вивчення української мови.
2. Реалізація системи навчання української мови в підручниках і навчальних посібниках.
3. Методика навчання грамоти.
4. Методика вивчення різних рівнів і аспектів української мови.
5. Методика розвитку умінь і навичок учнів у всіх видах мовленнєвої діяльності.
6. Методика навчання української мови у школах із російською й іншими мовами навчання національних меншин.
7. Зміст методики навчання української мови у вищих педагогічних навчальних закладах.
8. Лінгводидактичні погляди видатних українських мовознавців, методистів, психологів.
9. Проблеми формування професійно орієнтованого мовлення в майбутніх спеціалістів різних галузей.
10. Моніторинг, контроль і оцінювання результатів навчання української мови в початкових, середніх і вищих закладах освіти.
- Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені:
педагогічні науки.