- I. Формула спеціальності:
Галузь педагогічної науки, яка вивчає зміст, форми й методи виховання та навчання в дошкільному віці; визначає умови оптимізації навчально-виховної роботи в різних соціальних інститутах; досліджує особливості формування життєвої компетентності дітей різних віково-статевих груп; обґрунтовує вимоги до розвитку в дошкільному віці базових особистісних цінностей; досліджує умови забезпечення різнобічного розвитку дитини; актуалізує необхідність взаємозв’язку суспільного та сімейного виховання дошкільника; з’ясовує тенденції розвитку дошкільної освіти, теоретико-методологічне та прикладне забезпечення її функціонування в Україні.
- Напрями досліджень:
- Дослідження фундаментальних проблем філософії дошкільної освіти.
- Обґрунтування та розроблення сучасної теорії розвитку, виховання та навчання дошкільника, становлення його активності.
- Розроблення прогностичних моделей розвитку дошкільноїосвіти, критеріїв визначення їх ефективності.
- Вивчення теоретичних і прикладних аспектів змісту дошкільної освіти, умов її гуманізації та гуманізації, інтеграції та диференціації.
- Концептуальне та програмно-методичне обґрунтування рівня особистісного розвитку дошкільника.
- Дослідження наступності в роботі сім’ї дошкільного закладу і школи. вивчення специфіки розвитку, навчання й виховання дошкільників у різних типах освітніх закладів.
- Створення особистісно орієнтованої системи виховання дошкільників, формування в них ціннісного ставлення до природного та предметного довкілля, оточуючих людей, самих себе.
- Вивчення взаємозв’язку розумового, фізичного та морального виховання дошкільника.
- Особливості розвитку самостійності в ранньому онтогенезі.
- Дослідження умов гуманізації та демократизації взаємодії дошкільного закладу і сім’ї, особливостей виховання дошкільників у сім’ях різних типів.
- Формування в дошкільному дитинстві системи морально-духовних цінностей.
- Формування в дошкільників культури взаємин, здатності до діалогу з дорослими й однолітками.
- Дослідження потенційних можливостей групи дитячого садка як колективу.
- Вивчення педагогічних умов зародження в дошкільників соціальної відповідальності та становлення основ соціальної позиції.
- Опрацювання моделей розвитку елементарних форм правової свідомості і самосвідомості дошкільників.
- Дослідження проблем національного, патріотичного, інтернаціонального виховання дошкільника в сім’ї та суспільному закладі.
- Вивчення процесу взаємодії дошкільника з предметним довкіллям, становлення уміння орієнтуватися у предметах побуту й ужитку.
- Дослідження педагогічних умов формування в дошкільників споживацької й утворювальної активності, визначення ролі в її формуванні вікових та індивідуальних особливостей.
- Вивчення можливостей оптимізації творчого ставлення дошкільника до праці.
- Дослідження проблем формування у дошкільників потреби в здоровому способі життя.
- Вивчення динаміки розвитку впродовж дошкільного дитинства рухової активності, фізичної витривалості, здатності до саморегуляції, уміння відчувати межі безпечної поведінки.
- Особливості статевого виховання дошкільника.
- Аналіз тенденцій художньо-естетичного розвитку в дошкільному дитинстві, функцій і змісту художньої освіти й виховання на ранніх етапах онтогенезу; основ художнього смаку, ціннісного ставлення до природи та творів мистецтва, естетичних поглядів на життя.
- Дослідження культурологічних аспектів сучасної системи дошкільної освіти, визначення педагогічних умов, змісту, форм і методів культурологічного розвитку в загальноосвітніх іспеціалізованих дошкільних закладах.
- Формування основ екологічної культури і навичок природоохоронної діяльності в дошкільному віці.
- Дослідження умов становлення в дошкільному віці пізнавальної активності.
- Аналіз тенденцій мовленнєвого розвитку дошкільника.
- Вироблення нової стратегії визначення показників зрілості дитини, ефективності педагогічної діяльності вихователя дошкільного закладу.
- Аналіз умов становлення основ громадянського виховання дошкільника; встановлення зв’язку його соціальної компетентності з його моральним розвитком.
- Галузь науки, з якої присуджуються наукові ступені:
педагогічні науки.