Ликова Вікторія Анатоліївна – кандидат педагогічних наук, доцент. доцент кафедри теорії та методики практичної психології
Відмінник освіти України.
Представник від України в Європейській групі супроводу Болонського процесу (BFUG).
Член Асоціації професорів слов’янських країн.
Володар Гранту (# HAG810) Інституту «Відкрите суспільство» (Фонд Сороса) за перемогу в конкурсі навчальних програм з базових курсів в межах програми «Вища освіта».
Освіта: Одеський державний педагогічний інститут імені К. Д. Ушинського, "Музика та співи", спеціальність: вчитель музики та співів. Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, диплом спеціаліста про перепідготовку за кваліфікацією "психолог".
Науковий напрямок: педагогічна терапія в освітньому середовищі.
Створено науково-методичну лабораторію педагогічної терапії (філія кафедри) в загальноосвітній школі № 81 м.Одеси.
Автор спеціальної навчальної програми «Педагог як психотерапевт», яка впроваджується в Україні (Одеса, Київ), Росії (Москва, Смоленськ, Єлець), Болгарії. Одержано Диплом П Міжнародного конгресу «Місія вчителя в сучасному світі» (Одеса, 2012) - «за впровадження інновацій в систему освіти».
Практична професійна діяльність: дитячий та сімейний психолог-психотерапевт; тілесний та арт-психотерпевт. Керівник секції тілесно-орієнтованої психотерапії Одеського осередку Української спілки психотерапевтів. Член міжнародної асоціації тілесно-орієнтованих психотерапевтів; Російської арт-терапевтичної асоціації. Керівник психолого-педагогічної майстерні «ЯБЛОКО».
Основні публікації: Автор понад 130 публікацій, з них – монографії «Педагогическая терапия в образовании» (Київ, 2009); «Педагог как психотерапевт: помощь агресивному ребенку» (Київ, 2007); «Заблуждения педагогического мышления (Смоленськ, 1999); науково-методичні посібники «Здоровьесберегающие разминки на уроке» (Київ, 2007); «Неупевающее учение или неуспешное обучение» (Одеса, 2003); «Помогающее» слушание в педагогическом общении» (Одеса, 2001); «Развивающие и коррекционные игры для детей четвертого года жизни» (Смоленськ, 1995).
Приймала участь в якості співавтора у створенні «Національного освітнього глосарія: вища освіта» (Київ, 2011); «Глосарія Європейського простору вищої освіти» (Одеса, 2014); перекладі та упорядкуванні «Довідника користувача ЄКТС» (Одеса, 2009); збірників «Пріоритети Європейського простору вищої освіти – 2020» (Одеса, 2010); «Додаток до диплому європейського зразка (принципи і рекомендації щодо запровадження) (Одеса, 2010); «На шляху до Європейського простору вищої освіти – 2020» (Одеса, 2010).
Міжнародні статті, представленість на міжнародних конференціях та семінарах: Болгарія, Польща, Словаччина, Фінляндія, Азербайджан, Росія.
Участь у засіданнях Ради Європи та Європейської Комісії (Страсбург-Франція; Брюссель-Бельгія; Тбілісі-Грузія; Єреван-Вірменія; Москва-Росія) з питань євроінтеграції вищої освіти; підвищення якості вищої освіти; студенто-центрованого навчання в ЄПВО.
Сертифікації та підвищення кваліфікації з практичної психології психотерапії (загалом понад 1500 год):
завершені навчальні проекти:
- «Теорія та практика екзистенційного консультування» (120 год.). // Інститут екзистенційної психології та життєтворчості (Москва, Росія – Одеса, Україна);
- Теоретична та практична підготовка з арт-терапії (88 годин) . //Недержавна освітня установа додаткової професійної освіти Інститут практичної психології «ІМАТОН», Арт-терапевтична асоціація (Санкт-Петербург, Росія);
- «Психологічне консультування, психокорекцій на робота, психотерапія дітей, підлітків та їх батьків» (410 годин) // НАПН України, Український науково-методичний центр практичної психології та соціальної роботи; Українська спілка психотерапевтів (Україна).
- Навчальний курс з тілесно-орієнтованої психотерапії (500 годин) //Міжнародна Асоціація тілесно-орієнтованих психотерапевтів (Київ, Україна – Москва, Росія).
семінари, конференції, тренінгі:
- Психоаналітичний підхід у коучінгу (16 год, Київ);
- Міжнародна школа психодинамічної психотерапії дітей та підлітків (45 год, Київ);
- Тренінг «Сакральна архітектура тіла – дорога до себе (20 год, Київ);
- Міжнародна науково-практична конференція з системних розстановок (24 год, Київ);
- Міжнародний семінар «Арт-психотерапія з дітьми та підлітками» (40 год, Львів);
- Міжнародний семінар «Символи в арт-терапевтичному процесі» (54 год, Львів);
- Тренінг «Використання піскової терапії в роботі дитячого психолога» (20 год, Київ);
- Навчальна сесія «Піскова психотерапія для фахівців» (33 год, Одеса)
- Інтенсивній курс навчання з гештальт-терапії (40 год + 40 год, Москва);
- Міжнародний практичний семінар по роботі з психічною травмою у дорослих, дітей та підлітків (36 год, Одеса);
- Міжнародний семінар «TRE: Trauma and Tension Releasing Exercises» (20 год, Львів).