Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології
- Загальні відомості
- Науково-педагогічний склад
- Навчально-методична робота
- Наукова робота
- Організаційна робота
- Контакти
Анотації робочих програм 2018-2019 н.р.
I. Загальні відомості
Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології була організована доктором педагогічних наук, професором Жаровцевою Тетяною Григорівною, яка є визнаним фахівцем по проблемах сімейного виховання, зокрема на вихованні дітей в неблагополучних сім‘ях і підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з неблагополучними сім‘ями, після закінчення Бельцького державного педагогічного інституту ім. А. Руссо, та отримавши кваліфікацію викладача педагогіки та психології (дошкільної), працює у Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д.Ушинського з 1983 року, спочатку на посаді лаборанта, старшого лаборанта, асистента. У 1991 році захистивши кандидатську дисертацію з проблем дошкільного виховання, працює заступником декана факультету дошкільного виховання. Захистивши у 2007 році докторську дисертацію з проблем педагогіки вищої школи, з 2008 року стає деканом факультету дошкільного виховання, директором інституту дошкільної та спеціальної освіти.
З вересня 2019 року на посаду завідувача кафедри призначено кандидата психологічних наук, доцента Бабчук Олену Григоріївну, яка є фахівцем з проблеми толерантності та професійного саморозвитку особистості, закінчивши факультет дошкільного виховання Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського та здобувши кваліфікацію викладача педагогіки і психології (дошкільної), працює з 2001 року, спочатку на посаді лаборанта, викладача, а після захисту кандидатської дисертації, доцентом кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського.
Нині кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології, підрозділ факультету дошкільної педагогіки та психології Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», здійснює підготовку бакалаврів, магістрів за спеціальністю 012 Дошкільна освіта, додаткова спеціалізація: Логопедія/ Психологія. Навчальний процес забезпечують 12 співробітників, з яких – 1 доктор педагогічних наук, 1 доктор психологічних наук, 6 – кандидати педагогічних наук, 2 – кандидати психологічних наук, 1 – викладач, 1 лаборант.
II. Науково-педагогічний склад
БАБЧУК ОЛЕНА ГРИГОРІЇВНА
кандидат психологічних наук, доцент
У 1997 році закінчила факультет дошкільного виховання Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського та здобула кваліфікацію викладача педагогіки і психології (дошкільної).
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д.Ушинського працює з 2001 року.
У 2012 році, захистивши в спеціалізованій вченій раді Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського дисертацію на тему «Особливості толерантності осіб з різними типами емоційності», здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.01 – загальна психологія, історія психології.
З 2014 року – вчений секретар спеціалізованої вченої ради із захисту докторських та кандидатських дисертацій із психології при Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д. Ушинського.
У 2015 році отримала вчене звання доцента кафедри загальної та диференціальної психології.
Викладає дисципліни: «Загальна та дитяча психологія», «Практична психологія в закладах дошкільної освіти», «Історія психології», «Психологічна служба в системі освіти».
Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів, аспірантів. Є членом всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти» та членом асоціації політичних психологів України.
Наукові інтереси: толерантність особистості: диференціально–психологічний підхід.
Є автором понад 50 наукових та навчально-методичних праць, серед яких: 1 свідоцтво на реєстрацію авторського права на твір (у співавторстві з Санніковою О.П.).
Основні праці:
- Бабчук О.Г. Психологічна характеристика толерантної та інтолерантної особистості. Наука і освіта. Одеса, 2015. № 10/ СХХХІХ. С. 116–121.
- Бабчук О.Г. Толерантність як важлива особистісна компетенція сучасної людини. Актуальні проблеми психології інновацій: теорія та практика: зб. наук. праць. Одеса: ВМВ, 2017. С. 37–
- Бабчук О.Г. Особливості толерантності майбутніх психологів Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Психологічні науки: збірник наукових праць/ за ред. Ірини Савенкової. № 1(19). Миколаїв: МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2018. С.7–11.
- Бабчук О.Г., Половникова Ю.І. Комунікативна креативність як компонент соціального інтелекту. Проблеми сучасної психології особистості. Одеса: ВМВ, 2019. С. 60–
- Бабчук О.Г. Особливості прояву товариськості осіб з високим та низьким рівнем саморозвитку. Психологічні ресурси особистості: соціально–психологічний зміст: зб. наук. праць. Ізмаїл: РВВ ІДГУ. 2019. С. 8–12.
БУЖИНА ІРИНА В’ЯЧЕСЛАВІВНА
доктор педагогічних наук, професор
У 1984 році закінчила музично-педагогічний факультет Одеського державного педагогічного інституту імені К. Д. Ушинського за спеціальністю «Музика та співи».
У 1994 році закінчила аспірантуру та захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування духовної культури молодших школярів» зі спеціальності 13.00.01 – теорія та історія педагогіки.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д.Ушинського працює з 1994 року.
У 1998 року отримала вчене звання доцента кафедри дошкільної педагогіки.
У 2004 році захистила докторську дисертацію на тему «Теорія і практика підготовки майбутніх вчителів до формування гуманістичних відносин молодших школярів» зі спеціальності 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. У 2008 році отримала звання професора.
Викладає дисципліни: «Порівняльна педагогіка», «Сімейна педагогіка». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів.
Науковий доробок відображено у понад 120 наукових та навчально–методичних публікаціях.
Наукові інтереси: проблема демократизації, гуманізації педагогічного процесу у підготовці фахівців дошкільної освіти.
Основні праці:
- Бужина І.В. Роль викладача ВНЗ у формуванні гуманістичних відносин зі студентами–гуманітаріями. Збірник наукових праць Вінницького національного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Вінниця, 2015. С. 22–31.
- Бужина І.В. Проблеми Українського національного виховання Збірник наукових праць «Відродження національного виховання в Україні шляхом формування громадянської зрілості студентів». Дрогобич, ДДПУ ім. Івана Франка, 2015. С. 57–63.
- Bugina I.V. The principles of humanity in classical Ukrainian education system. Modern tendencies in the pedagogical sciences of Ukraine and Israel: the way to integration, Ariel, Israel, 2016, issue 7, p. 42–48.
- 4. Bugina I.V. Differentiated approach to evaluation of students` research abilities. Modern tendencies in the pedagogical sciences of Ukraine and Israel: the way to integration, Ariel, Israel, 2017, Р.238–243.
- Buzhina Iryna «Implementation of the reform of physical education in a summer camp». Modern tendencies in pedagogical education and science of Ukraine and Israel : The to integration. 2018 Issue №9. Р.30–35.
КАВИЛІНА ГАННА КОСТЯНТИНІВНА
кандидат педагогічних наук
У 1999 році закінчила Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського, та здобула кваліфікацію викладача педагогіки та психології (дошкільної), у 2005 році закінчила магістратуру та здобула кваліфікацію магістра Дошкільної освіти, викладача педагогіки та психології (дошкільної).
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті працює з 2006 року.
У 2015 році захистивши в спеціалізованій вченій раді Південноукраїнського педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського дисертацію на тему «Підготовка майбутніх вихователів до організації образотворчої діяльності з дітьми різновікових груп», здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
У 2019 році закінчила магістратуру Південноукраїнського педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського, та здобула кваліфікацію, організатора дошкільної освіти. Вчителя-логопеда дошкільних, загальноосвітніх, навчальних та реабілітаційних закладів.
У 2019 році пройшла підвищення кваліфікації у Державному закладі «Вища лінгвістична школа» у місті Ченстохова, у межах Європейського освітнього проекту «Інноваційні методи і технології навчання: новітнє в європейській освітній практиці» Сертифікат КЗК19\07\18, від 05.07.2019р.
Викладає лекційні і практичні заняття з курсів «Логоритміка», «Конфліктологія в педагогічній діяльності», «Логопедична робота з дітьми раннього віку». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком. Є членом всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти».
Є автором понад 20 наукових та навчально–методичних праць, серед яких: свідоцтво на реєстрацію авторського права на твір.
Основні праці:
- Кавиліна Г.К. Особливості використання кольору в малюнках дітей дошкільного віку. Педагогічний альманах. Одеса, 2017. С.66–69.
- Kavylina G. Main approaches for preparing future faculty of pre–school education to work with children of the different groups at determinants. Global challenges of contemporary issues: Collection of scientific articles. Lardy Publishing House, Paris, France, 2018. Р. 154–157.
- Kavylina GThe interaction of children of different age groups in the classroom for graphic activities. Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială. Chişinău. Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. 2019. №2(55). С. 109–116.
- Кавилина А.К.Формы взаимодействия родителей с ребёнком раннего возраста с отклонениями в развитии Psihologie. Pedagogic speciala. Asistenta sociala a Universitatii Pedagogice de Stat “Ion Creanga” din Chisinau, Republic of Moldova, Nr. 1(54)/2019, Р. 123–129.
- Кавиліна Г.К. Комплексна оцінка психо-фізичного розвитку дітей з перинатальною патологією. Педагогічний альманах. Одеса, 2019. С.102–107.
КОВИЛІНА ВЕРОНІКА ГЕННАДІЇВНА
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1983 році закінчила факультет дошкільного виховання Одеського державного педагогічного інституту імені К.Д.Ушинського та здобула кваліфікацію викладача педагогіки і психології (дошкільної).
У 1993 році закінчила факультет дефектології Київського державного педагогічного інституту імені М.П. Драгоманова та здобула кваліфікацію вчителя шкіл сліпих та слабозорих, тифлопедагога спеціальних дошкільних закладів.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д.Ушинського працює з 1998 року.
У 2004 році, захистивши в спеціалізованій вченій раді Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського дисертацію на тему «Корекція рухових якостей дітей середнього дошкільного віку з порушенням зору», здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагоіка. У 2006 році отримала вчене звання доцента кафедри спеціальної педагогіки та психології.
Є автором понад 50 наукових та навчально-методичних праць, серед яких: Психофізіологія раннього онтогенезу: підручник для студентів вищих навчальних закладів (у співавторстві з Дегтяренко Т.В.).
Викладає дисципліни: «Основи дефектології», «Основи корекційної педагогіки», «Виховання дітей з відхиленнями у розвитку в умовах сім’ї», «Порівняльна спеціальна педагогіка», «Фізична реабілітація». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Є членом всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти».
Наукові інтереси: корекційна допомога дітям раннього віку з ураженням ЦНС.
Основні праці:
- Ковиліна В.Г. Діти раннього віку з перинатальним ураженням ЦНС. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Вип.3. 2017. С. 33–36.
- Ковиліна В., Ілляшенко С. Особливості корекційно-педагогічного впливу на дітей дошкільного віку з моторною алалією засобів логоритміки. Педагогічний альманах. Одеса 2017. С. 148–153.
- Ковиліна В.Г. Формирование предметных действий у детей с поражением центральной нервной системы. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. Вип. 3(122). 2018. С. 52–56.
- Ковиліна В.Г. Формы взаимодействия родителей с ребёнком раннего возраста с отклонениями в развитии. Фахове іноземне видання. Стаття в міжнародному збірнику Psihologie. Pedagogic speciala. Asistenta sociala a Universitatii Pedagogice de Stat “Ion Creanga” din Chisinau, Republic of Moldova, Nr. 1(54)/2019. C. 123–129.
- Ковиліна В.Г., Пшенічна В.В. Основні напрями роботи з батьками, які виховують малюка з вадами психофізичного розвитку. Педагогічний альманах. Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2018. С.245–249.
КОЛЕСНІК АЛЛА ГЕОРГІЇВНА
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1983 році закінчила факультет педагогіки та психології (дошкільної) Одеського державного педагогічного інституту імені К.Д.Ушинського, здобула кваліфікацію викладача педагогіки і психології (дошкільної).
У 1994 захистила кандидатську дисертацію при Одеському державному педагогічному інституті ім. К. Д. Ушинського на тему: «Виховання емоційно–позитивного ставлення у дітей до дошкільного закладу» зі спеціальності 13.00.01 – теорія та історія педагогіки.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського працює з 1995 року.
У 1999 р. отримала звання доцента кафедри дошкільної педагогіки.
Викладає дисципліну «Основи педагогічної майстерності».
Виконує обов’язки заступника декана з педагогічної практики на факультеті дошкільної педагогіки та психології.
Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком: «Актуальні проблеми дошкільної педагогіки». Є членом всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти».
В коло наукових інтересів входить проблема толерантної взаємодії дорослих і дітей в умовах сім’ї.
Основні праці:
- Колесник А. Г. Пути совершенствования педагогической деятельности преподавателей высшей школи. Facultăţii de Psihologie şi Psihopedagogie specială a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău Chişinău, 2016. С.3–9.
- Колесник А. Г. Формування толерантних стосунків дорослих з дітьми в умовах сім`ї. Формування особистості дошкільника в умовах сім’ї: монографія/ відп. ред. Т.Г.Жаровцева. Одеса: 2016. С.188–213.
- Колесник А. Г. Педагогічне керівництво навчально – професійною діяльністю студентів. Науковий вісник МНУ імені В.О.Сухомлинського. Збірник наукових праць, №4(59), 2017. С.246–250.
- Соціально–педагогічна проблема важковиховуваності дітей. Науковий вісник МНУ імені В.О.Сухомлинського. Збірник наукових праць, №3(62),2017. С.157–160.
- Личностно–ориентированное управление учебно–воспитательным процессом в высшей школе. Facultăţii de Psihologie şi Psihopedagogie specială a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău Chişinău, 2018. С.101–108.
КОРГУН ЛАРИСА МИКОЛАЇВНА
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1972 році закінчила Київський державний педагогічний інститут імені М.Горького, дефектологічний факультет зі спеціальності «Сурдопедагогіка», та здобула кваліфікацію вчителя шкіл глухих та туговухих.
У 1984 року захистила кандидатську дисертацію при Науково-дослідницькому інституті дефектології Академії педагогічних наук СРСР на тему «Обучение глухих учащихся планированию деятельности на уроках труда» зі спеціальності 13.00.03 – спеціальна педагогіка. У 2005 році отримала другу вищу освіту в Донецькому інституті післядипломної освіти інженерно–педагогічних працівників, за фахом «Психологія» та здобула кваліфікацію психолога.
У 2006 році отримала вчене звання доцента кафедри психології та соціальних дисциплін.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського працює з 2006 року.
Викладає такі дисципліни: «Психологія вищої школи», «Основи інклюзивної освіти» та «Спеціальна психологія».
Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Бере участь у професійному об’єднанні Української Асоціації корекційних педагогів.
Основні праці:
- Коргун Л.М. «Взаємодія з сім’єю в інклюзивній освіті». Формування особистості дошкільника в умовах сім’ї: монографія/ відп. ред. Т.Г.Жаровцева. Одеса: Бондаренко М.О., 2016. С. 243–261
- Коргун Л.Н., Галушкіна С.І. Основи корекційної педагогіки: навчально-методичний комплекс. Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2016. 118с.
- Коргун Л.М., Матата С.Г. Робота з родиною в умовах інклюзії. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки №7(312). 2017. Ч. ІІ. С. 185–193.
- Спеціальна психологія. Навчальний посібник для самостійної роботи студентів. Одеса: вид:ТОВ «Лерадрук», 2019. 104 с.
- Подготовка студентов к реализации инклюзивной модели образования Psychology special pedagogy social work a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău. 2019. Nr. 3 (56). С. 29–39.
ЛІТОВЧЕНКО ОЛЬГА ВАСИЛІВНА
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1990 рік закінчила Слов’янський державний педагогічний університет зі спеціальності «Олігофрено-педагогіка» та здобула кваліфікацію вчителя допоміжної школи.
У 2004 року захистила кандидатську дисертацію на тему «Розвиток моторики розумово відсталих дошкільників засобом стимулювання тактильної та пропріоцептивної чутливості» зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка.
У 2008 році отримала атестат доцента кафедри спеціальної педагогіки і психології.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського працює з 2001 року.
Викладає такі дисципліни: «Основи логопедії», «Методика логопедичної роботи», «Логопедичне консультування», «Логопедія», «Логопедія з методикою викладання». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Керує студентським гуртком: «Сучасні підходи до корекційної роботи з дітьми з мовленнєвими вадами». Є членом ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів».
Основні праці:
- Літовченко О.В. Запобігання порушень письма в дітей передшкільного віку з особливостями психічного і фізичного розвитку. Науковий вісник. Вип.2.Одеса, 2016. С.46–50.
- Літовченко О.В. Напрями корекційної роботи із дітьми які заікаються. Науковий Вісник. Вип.5(118). Одеса, 2017. С.66–70.
- Шляхи профілактики заікання в дітей. Іноваційна педагогіка. Науковий журнал. N 4, Том 1. Одеса, 2018. С.93–97.
- Літовченко О.В., Гнітецька Г. Казкотерапія в логопедичній роботі з дошкільниками, що страждають від заікання. Педагогічний альманах. Одеса, 2017. С. 74–177.
- Літовченко О.В. Профілактика і корекція затяжних форм заікання у дітей. Навчально–методичний посібник. Одеса 2016, 219с.
МОНКЕ ОЛЕНА СТАНІСЛАВІВНА
кандидат педагогічних наук, доцент
У 1997 році закінчила факультет дошкільного виховання Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського та здобула кваліфікацію здобула кваліфікацію викладача дошкільної педагогіки і психології; вихователя з правом проведення занять англійською мовою.
У 2002 році закінчила аспірантуру та захистила кандидатську дисертацію на тему «Формування оцінно-етичних суджень у художньо-мовленнєвій діяльності дітей старшого дошкільного віку» зі спеціальності 13.00.02 – теорія і методика навчання української мови.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського працює з 2003 року.
У 2010 р. отримала звання доцента кафедри теорії і методики дошкільної освіти.
Викладає навчальні дисципліни: «Дитяча література (українська)», «Етнопедагогіка», «Теорія та технології ігрової діяльності дитини в ЗДО». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Член комісії з визначення соціального значення видань місцевих авторів Управління культури, національностей, релігій та охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації.
Наукові інтереси: проблеми навчання і виховання дитини засобами художньої літератури; формування духовної культури і духовно-творчого розвитку особистості; проблеми морально-духовного виховання дошкільників, зокрема засобами художньої літератури, та підготовки фахівців до роботи в означеному напрямі; проблеми організації ігрової діяльності, фізичного виховання дошкільників у сім`ї та умовах ЗДО; проблеми навчання дошкільників рідної (української) та іноземної мов; проблеми інтеграції театрального мистецтва у підготовку майбутніх педагогів.
Опубліковано понад 100 наукових праць, зокрема:
- Усна народна творчість, як засіб виховання слухняності у дітей дошкільного віку. Педагогічний альманах. Одеса, 2016. С. 143–146.
- Чарівний світ «Книжки–Дивовижки». Чорноморські новини. Громадсько–політична газета № 113 (21904)14.12.2017. С. 3
- Поетичні хвилі Дмитра Шупти. Моряк України. Всеукраїнська щотижнева газета №6 (1037) від 14.02.18. С. 10.
- Монке О.С., Гниличенко І. І. Дидактична модель морально–духовного виховання дошкільників засобами авторської казки. Педагогічний альманах, Одеса, 2017. С. 129–133
- Монке О.С. Шелест І. А. Методика формування літературознавчої компетентності майбутніх вихователів. Педагогічний альманах. Одеса, 2018. С.146–150.
ПРОКОФ’ЄВА-АКОПОВА СВІТЛАНА АЛЕКСАНДРІВНА
кандидат психологічних наук, доцент
У 1985 році закінчила Одеську державну консерваторію імені А.В. Нежданової «Фортепіано» та здобула кваліфікацію викладача, концертмейстера.
У 2001 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Психологический механизм мотивации восприятия эстетической культуры юношеством (на примере музыки)» зі спеціальності 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського працює з 2001 року.
У 2006 році отримала вчене звання доцента кафедри педагогіки та вікової психології.
Викладає дисципліни: «Спеціальна психодіагностика з основами психокорекції», «Диференціальна психологія», «Психофізіологія» та «Сімейна психотерапія». Здійснює керівництво науковими дослідженнями студентів, магістрантів. Є членом української спілки психологів.
Основні праці:
- Прокоф’єва-Акопова С.А. Формування професійних якостей майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Науковий вісник. Педагогічні науки. Вип.5 (112). 2016. С.89–94.
- Прокоф’єва-Акопова С.А. Формування толерантності до сімей, які виховують дітей з особливими потребами. Науковий вісник Педагогічні науки. Вип.5 (118). 2017. С.94–99.
- Prokofieva- Akopova S. Correction of fears in preschool children from the large and small familiesлі. Наука і освіта. №7–8. 2018. С.92–98.
- Прокоф’єва-Акопова С.А., Пужанська О.І. Емоційне вигорання у процесі професійної діяльності вихователів закладів дошкільної освіти. Педагогічний альманах. Одесса, 2018. С.307–311.
- Прокоф’єва-Акопова С.А. Особливості емоційної сфери майбутніх фахівців. Психологічні ресурси особистості: соціально–психологічний зміст: зб. наук. праць. Ізмаїл: РВВ ІДГУ. 2019. С. 76–80.
ТУБИЧКО ЮЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА
викладач
У 2004 році закінчила факультет дошкільного виховання Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського та здобула кваліфікацію вихователя дітей дошкільного віку та логопеда в закладах освіти. У 2005 закінчила магістратуру на факультеті дошкільного виховання та здобула кваліфікацію викладача педагогіки та психології.
У Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К.Д.Ушинського працює з 2004 року, з 2007 року є асистентом кафедри спеціальної педагогіки та психології, а з 2012 року старшим викладачем.
Є автором понад 15 наукових та навчально-методичних праць, серед яких: 1 свідоцтво на реєстрацію авторського права на твір (у співавторстві з Дегтяренко Т.В.).
Проводить практичні заняття з дисциплін: «Основи логопедії», «Методика логопедичної роботи», «Логоритміка», «Виховання дітей з відхиленнями у розвитку». Є членом ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів».
Наукові інтереси: соціально-педагогічний супровід сімей розумово відсталих дошкільників.
Основні праці:
- Тубичко Ю.О. Комплексна корекція порушень мовленнєвого розвитку у дітей старшого дошкільного віку зі стертою формою дизартрії. Актуальні питання корекційної освіти: збірник наукових праць Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова та Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Кам’янець-Подільськ, 2013. С.168–172.
- Тубичко Ю.О. Нейропсихологічна діагностика основних компонентів мовленнєвого розвитку і перцептивно-когнітивних функцій у дітей старшого дошкільного віку. Наука і освіта. 2013. №1–2. С.222–226.
- Тубичко Ю.О. Пропедевтика дисграфии у детей старшего дошкольного возраста со стёртой формой дизартрии. Фахове іноземне видання. Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţa socială a Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău. 2018. Nr. 3 (52). Р. 104–114.
НІКОЛАЄНКО АННА МИКОЛАЇВНА
лаборант кафедри
III. Навчально-методична робота
Робочі програми
Викладачами кафедри розроблено робочі програми з навчальних дисциплін: «Історія психологія та актуальні проблеми сучасної психології», «Психологічна служба в системі освіти», «Практична психологія в закладах освіти» (доцент Бабчук О.Г.); «Сімейна педагогіка», «Порівняльна педагогіка» (професор Бужина І.В.); «Психологія дитячо-батьківських відносин», «Психологія спілкування», «Психологія емоцій», «Патопсихологія з основами психогігієни та психокорекції» (доцент Булгакова О.Ю.); «Основи педагогічної майстерності» (доцент Колесник А.Г.); «Психологія вищої освіти», «Спеціальна психологія», «Основи інклюзивної освіти» (доцент Коргун Л.М.); «Конфліктологія в педагогічній діяльності», «Логоритмика» (доцент Кавиліна Г.К.); «Порівняльна спеціальна педагогіка» (доцент Ковиліна В.Г.); «Дитяча література», «Теорія і технологія ігрової діяльності в ЗДО», (доцент Монке О.С.); «Методика логопедичної роботи та інноваційні технології», «Логопедія з методикою викладання» (доцент Літовченко О.В.); «Диференційна психологія», «Сімейна психотерапія», «Спеціальна психодіагностика з основами психокорекції», «Психофізіологія», (доцент Прокоф’єва-Акопова С.А.).
До кожної дисципліни викладачами кафедри розроблено навчально-методичний комплекс, що включає тексти лекцій, розробки семінарських та практичних завдань, індивідуальні творчі завдання для самостійної роботи студентів, тести для перевірки знань студентів.
IV. Наукова робота
З 2015 року науково-дослідницька робота кафедри виконується згідно теми «Теоретико-методичні засади формування взаємодії дошкільного навчального закладу і сім’ї у розвитку особистості дитини». Щорічно за результатами наукової теми кафедри викладачі публікують основні результати дослідження в наукових журналах, що входять до міжнародних наукометричних баз даних, у фахових виданнях України та інших виданнях. Викладачі приймають активну участь у міжнародних, всеукраїнських науково-практичних конференціях, конгресах, симпозіумах, круглих столах.
На кафедрі здійснюється підготовка аспірантів та докторантів за спеціальності 053 Психологія.
Кафедра здійснює зв’язки: з Одеськими дошкільними навчальними закладами; з Всеукраїнською громадською організацією «Асоціація працівників дошкільної освіти»; з Комунальним закладом вищої освіти «Одеська Академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
V. Організаційна робота
Організаційна робота на кафедрі здійснюється у таких напрямах:
- Участь у профорієнтаційній роботі довузівській підготовці молоді: викладачі кафедри проводять зустрічі, презентації спеціальності 012 «Дошкільна освіта», 053 «Психологія», 016 «Спеціальна освіта», бесіди зі старшокласниками, їх батьками, адміністрацією навчальних закладів м. Одеси та Одеської області.
- Виховна робота зі студентами. Виконання обов’язків куратора (проф. Бужина І.В., доц. Літовченко О.В., доц. Ковиліна В.Г., доц. Колесник А.Г., доц. Прокоф’єва-Акопова С.А., Кавиліна Г.К.) проводять різноманітні виховні заходи, разом зі студентами беруть участь у загальних університетських та факультетських заходах; проводять бесіди за актуальною для студентської молоді тематикою під час кураторських годин, відвідують студентські гуртожитки з метою проведення комплексу профілактичних заходів щодо попередження наркоманії, тютюнопаління, вживання алкоголю, будь-яких проявів націоналізму та екстремізму в студентському середовищі.
- Організація та проведення семінарів; видання педагогічного альманаху для викладачів та молодих науковців.
- Робота в спеціалізованій раді Д41.053.03із захисту дисертацій зі спеціальностей: 19.00.01 – загальна психологія, історія психології; 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (проф. Бужина І.В., доц. Бабчук О.Г.).
VI. Контакти
Адреса: 634057, м. Одеса, вул. Ніщинського 1, каб. 16
Телефон: (048) 75-30-761
E-Mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.